Degauss niet mogelijk, en toch dat willen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
Ik had net een enorme subwoofer (auto speaker) langs m'n monitor gezet, zonder de gedachte erachter dat m'n beeldscherm hiervan over de toeren zou gaan...
daar kwam ik pas een minuutje later achter,

Nu heb ik een compleet verkleurd beeld, Leuke kleuren overgangen, het lijkt wel een circus, maar ik raak er gestrest van.

Het is niet zo'n nieuwe monitor (analoge bediening) en er zit geen degauss op.

Wat moet ik doen... moet ik met een magneetje het beeld erlangs gaan ofzo, om hem beter te kleuren of is er een betere oplossing....

Verwijderd

niet met een magneet er (weer) langs gaan. Als je geluk hebt wordt het vanzelf minder en verdwijnt het; geef het wat tijd...

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Electronica-bedrijven hebben een demagnetiseer-ring, die haal je ff langs je monitor en het ziet er weer perfect uit (ja, ik heb er veel mee zitten spelen, eerst magnetiseren, allerlei regenboogkleurtjes in het beeld, en daarna demagnetiserern :))

Raf heeft er iig één

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Cheater
Ik denk dat ik dan moet wachten tot hij weer goed is.... ik ken geen bedrijven die dat hebben en m'n andere monitor is ook al in de maak (kabels waren eraf gesneden)

Verwijderd

Cheater schreef op 17 december 2002 @ 13:16:
(kabels waren eraf gesneden)
....leg uit?

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 09:25

Gorefest

serial killer.

Of heel lang uitzetten, of heel lang aan laten staan....

Verwijderd

Wordt het niet automatsch gedegaused als je uit en aanzet?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Dat had zijn broer pas gedaan (toch ?)
Broer snijdt alle kabels door

[ Voor 22% gewijzigd door De_Koele_Man op 17-12-2002 13:54 ]

Meh!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Als het echt extreem is kan je met de tegenpool van de magneet het weer goed zetten mocht het niet met degausen lukken.

Dan moet je het in een snelle beweging erlangs halen , heb ik ook wle eens moeten doen voor iemand.

Verwijderd

uit, en weer direct aan zetten wil ook wel eens helpen...

Verwijderd

Gewoon wachten tot het weer weg is, en flink drukke screensavers gebruiken op hoge brightness/contrast om je fosfor te depolariseren......

Verwijderd

is het niet zo dat iets demagnetiseerd als je het een bepaalde tijd op een warme plek zet? maybe moet je dat es proberen

• Cheater
het wachten heeft waarschijnlijk geholpen denk ik, of het lang uit laten staan / aan laten staan, want kwas toen straks weg en nu is het weer goed.....

tnx, btw

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic beantwoord, en dit is trouwens al vaak langsgekomen. Even de (alternatieve) search gebruiken had dezelfde oplossingen opgeleverd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.