[NT4] Hoe een .dll copieëren wanneer deze in gebruik is? *

Pagina: 1
Acties:

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:06
Hallo, Ik heb een probleem, ik wil graag een dll (msvcrt.dll) copieëren onder Windows NT 4, maar dan krijg ik een foutmelding dat dit niet kan om dat hij nog in gebruik is (en dat klopt ook uiteraard), ik heb geen DOS erop staan (en dat werkt ook niet met een diskette, want ik heb NTFS)

ook heb ik het via het register via de "Run Once" sleutel geprobeerd, maar dit werkt ook niet

string "xcopy c:\directory\msvcrt.dll c:\winnt\system32\msvcrt.dll /Y"

wat kan ik nu nog meer proberen?

Verwijderd

Misschien kun je het bestand onder een andere naam opslaan en de verwijzing(en) in het register aanpassen.

Suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast per het WOS policy, zet de volgende keer ajb je OS er even in :)

Vanaf de commandprompt mag het ook niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rixard
*Sorry voor de Titel, ik kon het na het posten zelf niet meer aanpassen, ik kwam er te laat achter*

Maar vanaf de command prompt mag het ook niet (in een dos-box bedoel ik dan)
Ik kan ook niet opstarten in dos-mode, omdat er geen dos opstaat, maar die zou zowiezo geen NTFS kunnen lezen, ik moet dus iets ander proberen.

Hardbeatz> hoe bedoel je verwijzen? ik kan de bestandsnaam ook niet wijzigen, maar programma's (VB progsels) maken gebruik van die MSVCRT.DLL, dus dat is geen oplossing, die kijken namelijk -zelf- naar dat bestand.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In een command prompt:
code:
1
2
ren c:\winnt\system32\msvcrt.dll c:\winnt\system32\msvcrt.old
copy c:\directory\msvcrt.dll c:\winnt\system32\msvcrt.dll

[ Voor 1% gewijzigd door Brahiewahiewa op 17-12-2002 14:34 . Reden: typo ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rixard
Ik kan hem dus ook niet renamen, zie boven, omdat het bestand in use is...

Verwijderd

Er zijn tools om met een bootflop op te starten en die bestanden aan te passen.
Je kan ook uitzoeken waar die .dll van is en die service stoppen.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ehm misschien een hele domme vraag, maar weet je zeker dat je niet per ongeluk probeert te verplaatsen ipv kopiëren :?

Kopiëren moet hij ten alle tijden kunnen, of de bron nu wel of niet in gebruik is... Hij kan het lezen als het goed is en dus ook kopiëren :)

Hoi

Verwijderd

Bestand moven naar een andere directory (via cmdprompt en rename commando) Daarna kan je het nieuwe bestand op de juiste plaats zetten.

ren c:\winnt\system32\msvcrt.dll c:\temp\msvcrt.dll

Reboot en klaar is Rixard

*edit*
Erg belangrijk dat je het bestand dezelfde naam geeft en alleen de locatie veranded, dit is de enige manier om bestanden die in gebruik zijn te vervangen / verwijderen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 01:38 ]

Verwijderd

of.. een wat mij lijkt een simpeler oplossing: installeer winrar/winace of iets anders wat cab files kan openen, en haal m gewoon van je winnt4 cd

Verwijderd

Je moet een pendingfile rename actie opzetten.

Wat er gebeurt is dat je het nieuwe bestand in een temp file zet c:\temp\~temp.123 en deze wordt in het regbestandje in de registry omgezet naar je doel bestand msvcrt.dll

Op www.infradirect.com/downloads/pending.reg staat dit bestandje

Success

Verwijderd

Sorry op download i.p.v downloads
Pagina: 1