Toon posts:

[asp/xml] multilungual web applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een voortsel te schrijven hoe een nog te bouwen web applicatie zo ontwikkeld kan worden dat de potentiele klanten de mogelijkheid hebben om zelf de taal te kiezen binnen de applicatie.

Zoeken bij onze grote vrienden van goolge bracht me bij het volgende artikel bij XML.com.

Dit gelezen hebbende heb ik toch nog een vraag welke ik eerst even tegen jullie aan wil houden voordat ik mijn definitieve versie van het voorstel indien:

De applicatie zal logischerwijs uit meerdere modules bestaan, hoe zou ik hier het beste mee om kunnen gaan? Per module een language-xml of een grote language-xml waar je op een of andere wijze ook modules in benoemd?

Indien er andere suggesties zijn voor het implementeren van dit alles zijn ze ook welkom, een probleem uit meerdere hoeken belichten kan verhelderend zijn.... ;)

edit: niet multilungual natuurlijk maar multilingual, typen is en blijft moeilijk.... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:01 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54

Crazy D

I think we should take a look.

[rml][ Alg] Generiek multi-language systeem[/rml]
Ben je deze al tegengekomen?
Ik heb het artikel (nog) niet gelezen, maar ik zag je vraag en herinnerde me dat topic.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ik had het genoemde topic nog niet gevonden. Heb het even vluchtig doorgenomen en de daarin behandelde optie is natuurlijk mogelijk. Ik zal dan alleen eens moeten kijken hoe het zit met de performance van XML met iedere willekeurige database.

Daarbij komt ook nog kijken dat ik in het ontwerp rekening moet houden dat de klant de het databaseplatform zelf bepaald ('t is maar wat ze in huis hebben: oracle, MSSql, Acces etc.) Ik kan dus geen gevulde tabellen aanleveren, alleen maar een db-ontwerp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:25 . Reden: typo ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 13:24:
('t is maar wat ze in huis hebben: oracle, MSSql, Acces etc.) Ik kan dus geen gevulde tabellen aanleveren, alleen maar een db-ontwerp.
Dan hebben ze lekker wat teksten in te voeren :X :P (maar die teksten moeten toch sowieso ingevoerd worden, ook als het xml is... of ga jij dan alles invoeren? dus dan maakt het imho ook niet zo bar veel uit of de ingevoerde data nou in een xml bestand, of in een db wordt weggeschreven).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
lol

tja... ik weet het nog net zo niet. Ff een testje doen qua snelheid etc. thnx.