Toon posts:

[XP] Vage bestanden in gebruik :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem, ik heb de search al geprobeerd maar er kwam nix uit.

Sommige bestanden kan ik niet verplaatsen of deleten, winxp zegt dan dat deze bestanden 'in use' zijn : http://home.wanadoo.nl/czerski/pics/kutzooi.gif

Deze bestanden zijn dus helemaal niet in gebuik... het is niet alleen met dit bestand hier boven, maar ook met meerdere, verspreidt over meerdere directories. Er staan geen 8ergrond-programma's aan ofzo waardoor ze in use zouden kunnen zijn, geen file-transfer proggies nix :( Iemand die dit probleem kent ? Ook een reboot heeft overigens geen zin... En om nou alles in dos te gaan zitten verplaatsen &/of deleteb, daar heb ik ook geen zin in..

Iemand oplossing?

b.v.d

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:32
als het alemaal avi's zijn kan het zijn dat ze in gebruik zijn door de windows preview

dan kan je ze eventueel met een batch verwijderen als ze in gebruik blijven (slechte avi ofzo)

[ Voor 8% gewijzigd door eXcyle op 17-12-2002 12:58 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar wat nou als ik het bestand niet wil deleten, maar gewoon simpelweg wil verplaatsen ? :< Ik heb de threads gelezen btw, thnx :)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:32
move huidigelocatie\filename nieuwelocatie\filename

Verwijderd

ik gebruik gewoon EF Commander Free dit is een soort explorer maar dan apart prog werkt best handig.
te vinden bij google en download.com

Verwijderd

tijdens opstart F8 -> veilige modus ->bestand verwijderen/verplaatsen.
Al geprobeerd??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:15 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ook weleens. Ik ga dan naar de task manager (CTRL-ALT-DEL) en sluit het PROCESS explorer.exe (niet iexplore dus). Dan vanaf de command line interpreter (DOS-box: Start -> Run/Uitvoeren -> CMD) del bestand.bla - of als het een dir is: rmdir mijndir /s ( /s = map + inhoud deleten). Verplaatsen: zie eXcyle.

Owja.. later weer in de taskman je explorer aanzetten: New Task -> intypen: Explorer.exe ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CmdrKeen op 17-12-2002 13:17 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op 17 december 2002 @ 13:10:
move huidigelocatie\filename nieuwelocatie\filename
Gelukt ! :D thanx kerel

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:39
99% zeker dat het opgelost is als je een fatsoenlijke filemanaer gebruikt. Ik zou je windows commander kunnen aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 17 december 2002 @ 13:17:
Ook weleens. Ik ga dan naar de task manager (CTRL-ALT-DEL) en sluit het PROCESS explorer.exe (niet iexplore dus). Dan vanaf de command line interpreter (DOS-box: Start -> Run/Uitvoeren -> CMD) del bestand.bla - of als het een dir is: rmdir mijndir /s ( /s = map + inhoud deleten). Verplaatsen: zie eXcyle.

Owja.. later weer in de taskman je explorer aanzetten: New Task -> intypen: Explorer.exe ;)
Zo heb ik het nu ook gedaan ;) alleen hoef ik altans niet explorer af te sluiten... ik doe het rechtstreeks in via start-run-cmd....

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 17 december 2002 @ 13:20:
99% zeker dat het opgelost is als je een fatsoenlijke filemanaer gebruikt. Ik zou je windows commander kunnen aanraden.
hmmz maar eens proberen/downloaden dan :)\

thanx

Verwijderd

Kan zijn dat je niet de juiste rechten hebt of omdat de on access virusscanner bezig is.

Verwijderd

Ik ken een programma wat iedereen heeft die dit ook doet. Kazaa.

Gewoon even afsluiten en verwijderen.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Windows commander heet tegenwoordig Total Commander geloof ik ... problemen met de naamgeving ... ;)

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Total Commander heeft hier bij mij soms ook last van hoor, bij mij gebeurt het vooral vaak als ik een nieuwe cd gedowned heb, die luister ik dan in Winamp, dan ff rename naar mooie filenames met Ctrl+T (multirename tool uit TotalCom, rezue handig :) ) en dan ID3 tags goed klussen. Als ik dan vervolgens de dir van New naar Music wil moven (F6) dan zegtie afentoe ook dat de boel 'in use' is, terwijl alle progsels die ik gebruikte alweer afgesloten zijn... erg irri. Soms moet ik dan een uurtje wachten of zelfs booten om die dir te kunnen moven (of verwijderen, want meestal kopieer ik de boel dan maar).
Pagina: 1