Toon posts:

Re-organiseren netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf met zo'n 20 medewerkers. Wij hebben een server, echter moet hier de folderstructuur totaal veranderd worden, omdat het nu een groot ****zooi is geworden. Iedereen maakt maar mappen aan, en slaat alles overal op, waardoor het een groot onoverzichtelijke zooi is geworden.

Hoe kan ik deze (migratie) probleem het beste oplossen? Zijn er op internet geen templates te vinden o.i.d.

Alvast bedankt.

Verwijderd

denk dat het handig is als je wat meer info geeft. Welk os op de server en clients? Maak je gebruik van Homefolders, Configuratie van de server enz enz

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zoiezo dient iedere user (naar mijn mening) een eigen usermap te hebben, met een limiet van tussen de 50mb en 200mb (afhankelijk per organisatie).

Vervolgens is het een mogelijkheid om een Groups dir aan te maken (wat ik zelf heel handig vind), deze kan je ook gelijk bij users mappen als een G schijf.
Hierop maak je voor iedere afdeling een map, zodat hun daar "alles" in kunnen doen, want op dat moment is het niet meer jou rotzooi maar die van hun.
Je zou op deze mappen per afdeling ook nog een quota kunnen instelling maar dat is helemaal afhankelijk van de organisatie.

Maar hoe krijgen gebruikers van verschillende afdelingen dan bestanden naar elkaar ?
Mja eigenlijk heel simpel, je maakt een transfer map aan, je kan dit ook gelijk bij users mappen als een T schijf. Hier kunnen gebruikers alles plaatsen hoe en waar ze willen, MAAR je laat hier een batch file op draaien die elke dag om 5 uur alles delete op die transefer schijf.

Dit vind ik persoonlijk wel goed. :)