Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
RTC is de real time clock, daar zou ik echt geen batterij in stekenVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 13:49:
Die RTC is de Batterij... zit er bij in.. moet je dus vervangen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
bij sommige mobo's zit inderdaad de batterij in de RTC... die zijn echter moeilijk te vervangen,... = solderen...
Jawel hoor , meestal van Dallas Semiconductors, grote vierkante chip ,
zit de RTC en de batterij in.
zit de RTC en de batterij in.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Inderdaad een Dallas Clock ja. Soms zit ieook op een voetje en kun je 'm met wat geweld lostrekken. Gewoon ff checken dus.
ik ga eens kijken
dacht al dat het dat ding was maar ja ik wil liever niet in de HK genomineerd worden als n00b van het jaar
dacht al dat het dat ding was maar ja ik wil liever niet in de HK genomineerd worden als n00b van het jaar
FKA SunStorms_Sletje
Als je het kapje van die Dallas half inzaagt en afbreekt kan je zo bij het batterijtje komen.
SunStorms_sletje schreef op 17 december 2002 @ 14:22:
ik ga eens kijken
edit:
maar waar zou je die dingen nieuw kunnen kopen? of zijn dat gewoon standaard knoopcellen dan?
[ Voor 13% gewijzigd door JER00N op 17-12-2002 19:40 ]
De TX chipset is alleen voor socket 7 gemaakt, daar zit GEEN ondersteuning voor socket 5 opSunStorms_sletje schreef op 17 december 2002 @ 12:27:
ik heb hier een oude pc van een klant die meer doorstart met de melding "CMOS battery low"
eitje dacht ik.... maar ja ik kan de batterij op het moederbord niet vinden
het gaat om een MB-8600TTX Pentium Pro van Biostar
een manual/info kan ik niet vinden op de site van biostar
ff gegoogeld: http://www.groove-trax.de/jumper/m/A-B/34003.htm
is hier nog wat aan te doen?
Echt wel !!!Termi schreef op 17 December 2002 @ 20:16:
[...]
De TX chipset is alleen voor socket 7 gemaakt, daar zit GEEN ondersteuning voor socket 5 op. Dus het lijkt me dat het een ander mobo is, dat je zoekt
Socket 5 was puur voor de P54c en de Socket7 voor zowel de p54c als de P55c
Pastasaus schreef op 17 december 2002 @ 19:40:
[...]
edit:
maar waar zou je die dingen nieuw kunnen kopen? of zijn dat gewoon standaard knoopcellen dan?
nou ja heb hem iig geval eraf. morgen even een nieuwe halen en monteren
FKA SunStorms_Sletje
Hmm, andere award: de ongefundeerde geblaat awardTermi schreef op 17 december 2002 @ 20:16:
[...]
De TX chipset is alleen voor socket 7 gemaakt, daar zit GEEN ondersteuning voor socket 5 op. Dus het lijkt me dat het een ander mobo is, dat je zoekt
1) So5 is nagenoeg hetzelfde als So7 (So7 is meer een spec-update dan iets nieuws), PPro is So8
2) Als je Biostar een beetje kent, weet je dat hun oudere mobo's 8500 heten voor P5 architectuur en 8600 voor P6 architectuur, dat is dus zeker een PPro plankje
3) Googlen op 8600TTX; derde hit:
Biostar 8600TTX Chipset = 440FX
Bij deze heb je je nominatie binnen
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1