videorecorder aan monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Is het mogelijk op een of andere hele vage wijze je videorecorder direct aan te sluiten aan je monitor? Of kan het niet i.v.m. de gevoeligheid van de monitor e.d.?

Dus niet vanaf je videokaart, maar gewoon direct vanaf de videorecorder een (scart?) kabel naar de monitor met een bepaald uiteinde?

Dit omdat ik geen zin heb in een televisie in mijn kamer.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• meelmark
ok verkeerd gezocht; zocht op video; video afspelen op computer e.d., maar staat onder videorecorder... ik ga daar eens kijken..

sorry

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
is niet direct mogenlijk

ik zou toch gaan voor de tv imho, aangezien deze wel heel erg mooi beeld geeft, zeker als je voor weinig een grote tv op de kop kan tikken (zoals in mijn geval)

en anders moet je een tvkaart gebruiken

en anders zou ik niet snappen wat je precies bedoelt met je 2e post

[ Voor 24% gewijzigd door NightOwlNL op 17-12-2002 12:21 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
meelmark schreef op 17 december 2002 @ 12:16:
Is het mogelijk op een of andere hele vage wijze je videorecorder direct aan te sluiten aan je monitor? Of kan het niet i.v.m. de gevoeligheid van de monitor e.d.?

Dus niet vanaf je videokaart, maar gewoon direct vanaf de videorecorder een (scart?) kabel naar de monitor met een bepaald uiteinde?

Dit omdat ik geen zin heb in een televisie in mijn kamer.
Werkt alleen maar als je een composite naar VGA (R, G, B , HS en VS) convertor in handen kunt krijgen. Duur verhaal dus. En dan is het nog maar de vraag of je monitor het signaal accepteert. Anders moet er een scaler tussen, die het interlaced PAL signaal scaled naar een resolutie geschikt voor je monitor.

Een simpele en niet al te dure oplossing is een TV-kaart in je computer stoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door tbusquet op 17-12-2002 12:29 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Het kan wel. Een vriend van mij had ooit een Dreamcast, daar had je ook een converter voor, zodat je hem op een VGA-monitor kon aansluiten. Die converter was alleen nogal duur...

Verwijderd

Commodore 1024 monitor kan wel composiet / RGB lager als 31khz aan.

Goedkoopste oplossing - gratis bij de vuilnis of onder de 25 in de 2ehands, converters zijn honderden euro's...

Verwijderd

Beste manier is denk ik om een tv-kaart in je PC te zetten, dan kun je zowel tv als videos kijken op je monitor.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

TV kaart in PC of een oude Commodore monitor ergens zien te vinden zoals euss al zei, daarmee kan je ook TV kijken, hij heeft alleen geen tuner, dus je moet kanalen kiezen met de video

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• meelmark
MR_WAZOO schreef op 17 December 2002 @ 12:20:

en anders zou ik niet snappen wat je precies bedoelt met je 2e post
ik bedoelde: meelmark, UTFS *had verkeerde zoekwoorden ingevoerd, zodoende kwam ik nergens een topic over dit probleem tegen, heb inmiddels genoeg info gekregen!*

Pagina: 1