Webserver kan geen connectie meer maken met .com domeinen

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
Hier op het werk, hebben we een probleem met de server. Alles werkt, op de .com domeinen na, we kunnen hier niet opkomen. Ook messenger wil niet werken, en dus ook hotmail niet.

Is er toevallig iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt? en zoja, weet er iemand een eventuele oplossing voor dit probleem?

de servers draaien NT 4 met SP6

Alvast bedankt

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Staat *.com niet geblocked op je werk :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bartez
geen flauw idee....waar zou dit geblocked moeten zijn?? de systeembeheerder kan het probleem niet vinden, vandaar dat ik hem hier ff post, wellicht dat iemand dit bekend voor komt.....

Verwijderd

Wat me het eerste binnen schiet is (het lijkt me wel sterk) dat je domain suffix '.com' heet. Iemand in 'mijn' netwerk had eens een proxy-server opgezet (winroute) maar vergeten de DHCP-functie uit te zetten, vervolgens gingen sommige DHCP-requests (vanwege hoge last van de server) naar deze DHCP-server. Dit was oorzaak van veel onverklaarbare problemen.
Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een PING/TRACERT/NSLOOKUP van een .com host doet. Kan hij deze resolven? Maken jullie gebruik van een proxy-server?
Iedere situatie is anders en ik denk dat jullie geval daar niet van afwijkt. We zijn echt iets meer info nodig.

• Bartez
het is opgelost, scheen aan de IIS (of ISS?) te liggen , die hebben we opnieuw geinstalleerd, gereboot en toen deed hij het ineens weer....erg vaag allemaal, maar hoe dan ook, het werkt weer en iedereen bedakt voor zijn reactie.

slotje mag erop...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Bartez schreef op 17 december 2002 @ 21:50:
het is opgelost, scheen aan de IIS (of ISS?) te liggen , die hebben we opnieuw geinstalleerd, gereboot en toen deed hij het ineens weer....erg vaag allemaal, maar hoe dan ook, het werkt weer en iedereen bedakt voor zijn reactie.

slotje mag erop...
vergeet alstublieft niet om alle beveiligingsupdate en patches opnieuw te installeren!!!

dit kan niet vaak genoeg gezegd worden,

A wise man's life is based around fuck you

• Bartez
goed dat je het zegt!! zal het doorgeven, bedankt!
Pagina: 1