Toon posts:

[Win XP] direct toegang vaste schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van het dos programma REMSERV probeer ik een extern apparaat bestanden te laten kopieren vanaf een schijf op mijn Windows XP station.

Ik krijg de volgende foutmelding:
16-bits MS-DOS subsysteem
Een toepassing heeft geprobeerd direct de vaste schijf te gebruiken, hetgeen niet ondersteund kan worden. Dit kan een onjuist functioneren van de toepassing tot gevolg hebben. Kies sluiten om de toepassing te sluiten.

In Windows 98 werkte dit wel, is het mogelijk om dit ook in XP voor elkander te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
toevoeging aan de foutmelding C:\windows\system32\cmd.exe

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat is dat voor "exterm apparaat", hetgeen kan natuurlijk komen doordat Windows 98 16 bits is en Windows XP een 32 bits platform is...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

FF gegoogled en vond nogal wat links. Probeer b.v. deze eens.
Maar wat ik idd gezien heb is dat REMSERV alleen maar Windowsversies t/m Me ondersteunt...
[link gewijzigd 11:15]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pathfinder, dat is een scanner, datacollector en printer in een handterminal, deze draait op een ms-dos 6.22 besturingssysteem. Ik laad hier een nieuwe image in die ik heb aangemaakt op de XP schijf

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Errors regarding 16-bit MS-DOS subsystem
en vooral Q314452 kan wel helpen lijkt me.
edit:
Maak natuurlijk wel een backup aan van de sleutel voor je m verwijderd

Gevonden door je foutmelding in te typen op google ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2002 11:17 . Reden: n00b me ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
excuses, ik zit echt behoorlijk te zoeken in doc's van remserv en andere maar heb het niet zo dichtbij gezocht, bedankt ik ga kijken

Verwijderd

Topicstarter
helaas nog steeds dezelfde melding ga nog wel even wat zoeken

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zo te horen is het een progje dat *rechtstreeks* probeert je hardware aan te spreken. In NT4, 2K en XP zal dit nooit gaan werken, omdat dit van het OS niet mag.... by design, zoals Microsoft dat dan altijd zegt ;)
Pagina: 1