[IIS] Linken naar files buiten wwwroot

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
Misschien hele stomme vraag,

Maar hoe link ik van af mijn webpagina naar files buiten mijn www root.
De site draait niet mij mij zelf dus kan zelf nix veranderen aan IIS, mocht dit nodig zijn.

Peter

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

Dan kan het niet, je moet bij een dir aangeven of je um via IIS beschikbaar wilt hebben.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

De techniek is hier beschreven:
[rml][ asp.net] beveilig download documenten[/rml]

Direct kan het niet, indirect wel.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• GoVegan
Traag schreef op 17 december 2002 @ 10:58:
Dan kan het niet, je moet bij een dir aangeven of je um via IIS beschikbaar wilt hebben.
maar het is dus niet mogelijk om er naar toe te linken door een paar mappen terug te gaan (dmv ../../) of iets dergelijk.
ik wou graag een directroy hebben die vanaf het web niet bereikbaar is maar vanaf een aantal password beveiligde pagina's wel.

misschien dat er een scriptje voor was ofzo

• gorgi_19

gorgi_19

GoVegan schreef op 17 december 2002 @ 11:01:
[...]

maar het is dus niet mogelijk om er naar toe te linken door een paar mappen terug te gaan (dmv ../../) of iets dergelijk.
ik wou graag een directroy hebben die vanaf het web niet bereikbaar is maar vanaf een aantal password beveiligde pagina's wel.

misschien dat er een scriptje voor was ofzo
Zie mijn post... ;) Een script kan het wel doen, een bezoeker niet.

Verwijderd

??? leg fff goed uit wat je wilt zoals ik het begrijp wil je

Bestanden op c:/test pupiceren teijl je website op inetpub/wwwroot zit. dan kan je volgens mij een harde nototie gebruiken! zoals

link <a href="c:/test/bestand.htm">bestand</A>
volgens mij moet dat zo lukken!

Verwijderd

Linken kan niet je kan ze wel serven met een fileobject. maar daar moet je wel voor scripten.
Op een IIS moet dat geen probleem zijn.

In zo'n script maak je een filesystemobject aan. Met dat object kun je een file 'oppakken' en naar de client sturen via een response.binarywrite.

Ik weet niet of jezover wilt gaan, maar het kan dus wel.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
kan je niet gewoon een virtuele map maken?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 11:03:
??? leg fff goed uit wat je wilt zoals ik het begrijp wil je

Bestanden op c:/test pupiceren teijl je website op inetpub/wwwroot zit. dan kan je volgens mij een harde nototie gebruiken! zoals

link <a href="c:/test/bestand.htm">bestand</A>
volgens mij moet dat zo lukken!
:? Waar heb jij het over? Het is een webserver en geen lokaal bestand...
Sauron-XP schreef op 17 december 2002 @ 11:12:
kan je niet gewoon een virtuele map maken?
GoVegan schreef op 17 december 2002 @ 10:56:
De site draait niet mij mij zelf dus kan zelf nix veranderen aan IIS, mocht dit nodig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door gorgi_19 op 17-12-2002 11:13 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
dan wordt ut lastig, ik weet niet of je kan vragen aan de desbetreffende persoon of hij/zij een virtuele map kan maken.

Verwijderd

heb je hier iets aan ??

<a href=""file://///Ccserver/files/admin/handleidingen"/$dit_bestand">$dit_bestand</a>

Verwijderd

Dit kan alleen dmv van server-side script (php,asp(.net),etc)... en de IUSR (Account waaronder IIS draait) of speciaal toegewezen account voor die website moeten leesrechten in de map buiten de wwwroot die je wilt gebruiken.

Dit is in principe iets wat je niet wilt. Wat je wel wilt is een map in je wwwroot die je hiervoor gebruikt. Moet je alleen buiten IIS om zorgen dat de bestanden in die map terecht komen.

• GoVegan
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:07:
Linken kan niet je kan ze wel serven met een fileobject. maar daar moet je wel voor scripten.
Op een IIS moet dat geen probleem zijn.

In zo'n script maak je een filesystemobject aan. Met dat object kun je een file 'oppakken' en naar de client sturen via een response.binarywrite.

Ik weet niet of jezover wilt gaan, maar het kan dus wel.
iemand enig idee waar ik hier wat informatie over kan vinden. beginners info dan he. ben nog maar 2 weekjes met asp bezig duss.

• gorgi_19

gorgi_19

voor specifieke informatie

Verder nog voor algemene informatie:
www.asp101.com
www.4guysfromrolla.com
....

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 17-12-2002 14:38 ]

• GoVegan

Verwijderd

pas op wat je gaat doen... indien je het FSO gaat gebruiken let dan wel op dat mensen niet directories kunnen gaan lezen die je niet bedoeld had... Ik weet niet waaronder ISS draait onder de server waar je op werkt, maar als ie niet onder een apart account draait die weinig rechten heeft vraag je mogelijk om een gehackte server...
password files die te lezen zijn voor iedereen etc.... behoren o.a. tot de oudste security leaks die er maar bestaan
let er goed op dat die dir die je wilt laten kunnen lezen ook inderdaad de enige is die je via deze manier kunt bereiken... eigenlijk heb je (zoals eerder gezegd) hier virtual directories voor die je met een password kan blokkeren en ook compleet kan dichtspijkeren qua rechten
Pagina: 1