Toon posts:

[Linux] Mandrake/Redhat installatie problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde laatst een Dualboot maken met Redhat 8.0 en Windows XP, maar tot mijn verbazing kan hij wel van de cd booten maar als dit gebeurt is kan hij ineens de cd niet meer vinden?¿.
Ik dacht laat ik het voor de gein ook eens met Mandrake proberen maar dit gaf hetzelfde probleem.

Mijn systeem:
Asus P4b533
P4 2,4Ghz
Western Digital 80GB (8mb)
Aopen DVD speler 12x40x
LG 40x brander

Kan iemand mij advies geven hoe ik dit kan oplossen?¿

Verwijderd

Vanaf welke van de twee CDs probeer je te booten? [Inkoppertje] Probeer de andere ook eens [/inkoppertje]. Welke is primary/secondary master/slave (als 't IDE is op je standaard mobo IDE controller)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik boot van de eerste cd...... dat heeft normaal ook altijd gewerkt maar sinds ik dit mobo heb werkt het niet meer.
Primarymaster: WD hdd
Primaryslave:-
SecondaryMaster: Aopen DVD
Secondaryslave: LG fikker

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 10:00

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

En als je tijdens de installatie de CD wisselt naar de andere CP speler.
VB: Je boot vanaf CD met de DVD speler, en tijdesn de install, wanneer er naar de CD wordt gevraagd, stop je de CD in de LG writer. Kan hij de CD dan wel vinden :?

Anders tijdens de install even 1 CD speler ontkoppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij kan hem in beide niet vinden dat heb ik ook al geprobeerd.
Echt een heel wazig probleem, wat ik nog kan proberen is om de lg of dvd op de Primary slave te hangen maar ik denk dat dat niet veel zal uithalen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 11:19:
Nee hij kan hem in beide niet vinden dat heb ik ook al geprobeerd.
Echt een heel wazig probleem, wat ik nog kan proberen is om de lg of dvd op de Primary slave te hangen maar ik denk dat dat niet veel zal uithalen.
Probeer eens als je geboot hebt en je zit in de installatie naar een console te gaan en te kijken of de cdrom gemount is met mount? Of kom je niet eens in de installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij begint met het laden van de cdrom, en dan geeft hij meteen aan dat hij geen installatie cd kan vinden, terwijl het er net wel van geboot heeft.

Verwijderd

Staan je cd's op cable select of hard op master/slave ? Want cable select kan nog wel eens problemen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Staan gejumperd op master/slave.
Pagina: 1