thiz linux doet niets na installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
hier op het werk(stage) moets ik linux installeren die standaard bij het moederbord(chaintech apogee) maar als alles is geinstalleerd vraagt hij of je het kan lezen, natuurlijk klik je op ja, maar na opnieuw opstaarten krijg je maar heel even beeld daarna is het helemaal zwart je kan zelfs niet in de basic linux komen (dos versie).
wat ben ik vergeten, het enige wat in dat moederbord moet is geheugen de rest zit onboard, versie linux is 6, die is bij het moederbord erbij geleverd

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

lilo ? dan lilo init 3

grub ? dan e e boot init 3 En dan booten (enter ofzo...)

vervolgens X configgen

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
linux is trouwens wel opgestart want als je inlogd (root en Thiz) dan gaat hij wel verder, alleen geen beeld

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
versie 6 van linux? kan dat wel? ik meende dat linux alleen de kernel is, en daarmee zitten we in de 2.x serie nog geloof ik...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Naja, wat meer info zou wel fijn zijn, linux is pas bij 2.4.20 (dus versie 6 waar jij op doelt zal wel een distro zijn), start je X op? Zo ja, gebruik dan eens ctrl-alt-backspace om het te killen of ctrl-alt-f1 om naar een tty te gaan (de command line), als dat beide niet werkt op "versie 6" dan weet ik het ook niet meer ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

[rml][ Thiz] Installatie- mini review[/rml]
Er is documentatie te downloaden als je je product registreert , via http://www.chaintech.thizlinux.com/

Je probleem is zo vaag omschreven dat ik je topic op slot zet, op deze manier kunnen we er niet zoveel mee. Wat je kunt proberen is om via een andere computer door middel van een ssh verbinding in te loggen om zo te kijken wat er aan de hand is.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.