Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] AT Kast(button) naar ATX Voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat een mod mijn vraag weer closed, ik heb tweakers afgezocht en niet echt wat bruikbaars gevonden vandaar deze vraag...

Ik heb namelijk een AT Kast en die heb ik nu zo gemod dat er een atx voeding in zit en een moederbord met atx maar nu krijg ik mijn Voeding niet aan ik zoek nu iemand die ervaring hiermee heeft dus die me kan vertellen hoe ik met een at knop / eventueel reset knop zoiets kan maken.

Ik heb zelf namelijk al met resetknop geprobeert en dat werkt niet.
En als ik de voeting d.m.v. draadje verbind (op forum gezien) zodat hij aangaat dan start het systeem niet dan blijft alleen de voeding gaan..

Kan iemand me hier mee helpen of eventueel zeggen waar en wat voor knop ik moet kopen om hem wel te laten werken

Alvast bedankt, _/-\o_

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De ATX knop kun je van de oude 220v knop maken door hem een beetje open te maken en het 'vasthoud' beugeltje eruit te halen. Nu is het ipv een normale schakelaar die aan blijft staan een drukschakelaar die na loslaten weer uit gaat. Soldeer aan de contacten zo'n jumpertouwtje (van een oude powerled ofzo) en die kun je op je mobo prikken. Reset zit meestal al in de kast anders een nieuw knopje erbij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Xceed ik heb die al gelezen maar ik zeg hierboven mijn resetknop heb ik al geprobeert om als power te dienen werkt niet...

Sebastius, Kun je me misschien iets specifieker uitleggen hoe en wat...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Hmm? Als een reset-button niet werkt zit er toch iets anders fout..

Als je namelijk gewoon alles aansluit zoals het zou horen (gewoon voeding op het moederbord, en reset knop op het moederbord als powerswitch) zou het gewoon moeten werken.

Door gewoon de 2 pinnen van het moederbord met elkaar te verbinden via een metalen voorwerp moet een machine al aangaan.

Verwijderd

Topicstarter
okee, bedankt alvast voor informatie stel het zeer op prijs... _/-\o_

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
Met deze vraag zat ik dus ook, wou m net posten.

Maar nu weet ik de oplossing, en als het niet werkt moet ik een vierkante ATX schakelaar zien te vinden :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Zoals Twynn al zei: het enige wat er moet gebeuren om een ATX aan te laten gaan is 2 pinnetjes even verbinen. Dat kan met vanalles, stukje draad desnoods. Dus als je een normale connector op je reset knop bouwt, en die aansluit, moet het haast wel werken! Maar even doormeten en je weet waar het probleem zit :)

(Werkte bij mijn oude laser uitstekend, gebruik daar de reset en turbo voor resp. aan/uit en reset)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
Ok net geprobeerd om van mn AT schakelaar een ATX schakeleer te maken.
T is wel gelukt en t is niet gelukt :(. Bij een ATdrukschakelaar is t wel gelukt, maar bij de knop die in de kast zit waar t mee moet gaan gebeuren KAN het niet eens :(, t is een wipschakelaar die door het omzetten 2 plaatjes kortsluit met behulp van een wipje :(, iemand een tip hoe je doe om kan bouwen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
MewBie schreef op 20 december 2002 @ 17:06:
Ok net geprobeerd om van mn AT schakelaar een ATX schakeleer te maken.
T is wel gelukt en t is niet gelukt :(. Bij een ATdrukschakelaar is t wel gelukt, maar bij de knop die in de kast zit waar t mee moet gaan gebeuren KAN het niet eens :(, t is een wipschakelaar die door het omzetten 2 plaatjes kortsluit met behulp van een wipje :(, iemand een tip hoe je doe om kan bouwen?
snel aan/uit zetten [zonder smiley]
gewoon klik-klik doen.

[ Voor 5% gewijzigd door insan1ty op 20-12-2002 20:15 ]

Pagina: 1