PC start soms niet op

Pagina: 1
Acties:

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Mijn computer wil niet altijd opstarten, als ik het ding aanzet dan lijkt ie op te starten maar dan valt ie naar 3 sec weer uit. Als ik de voedingskabel er 30 sec uithaal en doe hem er weer in start de pc op, en doet ie meestal goed, gisteren viel ie gelijk in windows uit, maar daarna heeft de pc de hele middag en avond aangestaan zonder uit te vallen.

Mn specs zet ik zo in mn sig.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Dat klinkt als een voeding die het niet trekt. Wat is het vermogen?

Ik zou trouwens gewoon de hoofdschakelaar er aan de achterkant omzetten i.p.v. de stekker eruithalen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn de contacten aan die kant vaak van mindere kwaliteit, en dan kunnnen ze gaan oxideren als ze onder spanning schakelt. Ik weet namelijk niet of als hij niet boot hij ook geen stroom trekt. :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 09:56 ]

Verwijderd

Brak geheugen?
Brakke videokaart?
Brakke voeding?
Brak moederbord?

Etc. etc. etc...

Hier kunnen we dus niks mee. Je zal eerst zelf wat meer onderzoek moeten doen. Haal anders alle kaarten er uit behalve je videokaart. Test je geheugen met memtest (www.memtest.com).

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Sorry, specs zijn nu goed, je moet die van mijn p3 hebben :P

edit: voeding is 300w. die trekt het makkelijk, en heeft geen aan uit knopje. (vaag he?) is van codegen.

[ Voor 51% gewijzigd door SuperPaddo op 17-12-2002 10:02 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ik kom nu net thuis van school, en had roen ik weg ging de stekker er uitgehaald, stop ik erin, en hij start op :P.

Nog een extra detail: van tweaker Erik1 heb ik mn mobo gekocht, en heb er niet zo mega veel verstand van, maar hij zei dat mn pentium 3 500 @ 630MHz ondergeklokt was, de fsb stond op 133 en is teruggebracht naar iets van 124 omdat ie anders op 667 ofzoiets liep en dan starte ie niet goed op (blauwe schermen over geheugenfouten, ik moest opnieuw opstarten als dit de 1e keer was, fsb verlaagd en nergens meer last van.)

Grolsch Royce!

Verwijderd

ik denk dat je een brak mobo hebt , kan ej niet alles in een ander systeem stoppen om te kijken of het daar werkt?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik had alles wel in een brak pcchips mobo zitten, met 2 kapotte geheugenbanken op 500mhz en 128 mbram pc 100, meer mbram wou niet :P. Dat was een AT ding met 230 watt en die was wel goed, is trouwens nu een beetje aangepast, zie specs en dan de pc van mn zusjes. Mobo is gekocht van Erik1 voor 35 eur, hij zei dat ie helemaal goed was :P.

Grolsch Royce!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Je koeler zit er denkik niet goed op, check maar even of de heatsink warm wordt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Devil schreef op 17 December 2002 @ 17:04:
Je koeler zit er denkik niet goed op, check maar even of de heatsink warm wordt.
Nee hoor, als ie eenmaal aanstaat blijft ie zo een hele dag aan.

Grolsch Royce!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zucht, Haal alle kaarten en drives er nou een af, behalve het mobo, de proc, het geheugen, videokaart, en diskettestation. In het diskettestation stop je een mooie memtest86 diskette (zoek maar op google) en dan test je het geheugen. Als daar fouten in zitten is je geheugen niet goed. Of staan de timings te hoog. De FSB staat op 124 dus die is lager dan het geheugen zou moeten kunnen (133) Het kan er ook aan liggen dat je PCI en AGP bussen enz... iets zijn ondergeklokt (PCI op 31MHz en AGP op 62MHz) :)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Heb er geen diskette station in zitten :(

Grolsch Royce!

• Meneer aard
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

Erik1 schreef op 17 December 2002 @ 21:09:
Zucht, Haal alle kaarten en drives er nou een af, behalve het mobo, de proc, het geheugen, videokaart, en diskettestation. In het diskettestation stop je een mooie memtest86 diskette (zoek maar op google) en dan test je het geheugen. Als daar fouten in zitten is je geheugen niet goed. Of staan de timings te hoog. De FSB staat op 124 dus die is lager dan het geheugen zou moeten kunnen (133) Het kan er ook aan liggen dat je PCI en AGP bussen enz... iets zijn ondergeklokt (PCI op 31MHz en AGP op 62MHz) :)
dat hoeft niet so per se hoor, dat het geheugen te langszaam loopt, kan ook een boardje wat 100 mhz ondersteund, als SuperPaddo z`n cpu teru clockt naar 500 mhz, 100x5 is 500 mhz. Want die krengen draaien op 100 mhz. Heb thuis een p3 500 staan ook met een 133 mhz geheugen draait gewoon op 100 mhz.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
weet je zeker dat je proc ondergeklokt is, anders heb je em nu vermoord. (of je hebt je mobo vermoord)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
wagenveld schreef op 18 December 2002 @ 16:34:
weet je zeker dat je proc ondergeklokt is, anders heb je em nu vermoord. (of je hebt je mobo vermoord)
Vermoord? Ik werk er nu achter :P, opzich is de proc. overgeklokt (500 --> 630), maar omdat de fsb op 133 is gezet, en teruggeklokt is naar 124 is ie ondergeklokt.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Als je cpu nog steeds op 630Mhz loopt ipv 500Mhz, dan is deze nog steeds overgeklokt!
Klok hem nou eens echt terug naar 500Mhz en draai dat eens een paar dagen. Is je probleem verholpen dan weet je waar het aanlag. Is het probleem er nog dan weet je in ieder geval dat het niet aan het overklokken ligt.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Raar genoeg (nog steeds overgeklokt) doet mijn pc nu goed bij het opstarten, hopelijk ook vaker :P.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Het probleem is terug, maar nu nog veel erger.

Op aanraden van jullie is de PC terug geklokt op 500 MHz door de fsb weer op 100 te zetten, en ik heb het voltage van de processor weer normaal gemaakt.

De computer start als je geluk hebt op als de stekker er even uit is geweest, en als je nog meer geluk hebt valt ie niet naar 5 seconden weer uit. Soms kom ik nog in Windows (XP), maar ik was vanmiddag aan het internetten en hij valt weer uit, na een 10 min ongeveer.

Uur later weer is geprobeerd, na veel gedoe stond de PC aan, maar viel na 15 min. weer uit :( .

Dit blijft ie doen! De Videokaart is wel heel iets overgeklokt, maar hier heeft het opstarten tog geen last van?

Grolsch Royce!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kom wel een keer kijken.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Vanochtend ongeveer 20 minuten zonder problemen gewerkt, vield die weer uit :(

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Het probleem blijft bestaan; vanmiddag zet ik de pc aan, start kazaa op om verder te gaan met downen en ga weg. Kom 2 uur later terug, en "natuurlijk" de pc stond uit.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een andere voeding gebrobeerd, maar dat mocht niet baten :(

Kan iemand mij al helpen?

Grolsch Royce!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

XP op een pentium 3, 500 mhz ?
Kan dat ?
Zo ja, volg dan de eerdere adviezen eens op. (Niet overklokken, uiteraard, alhoewel: is de cpu naar de haaien door het overklokken ?)

eagle

• Meneer aard
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

Brothar schreef op 26 December 2002 @ 19:45:
XP op een pentium 3, 500 mhz ?
Kan dat ?
Zo ja, volg dan de eerdere adviezen eens op. (Niet overklokken, uiteraard, alhoewel: is de cpu naar de haaien door het overklokken ?)
kan makkelijk, 233 mhz volgens microsoft

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
P3-500MHz Slot1 CPU's draaien standaard op 100FSB, als je nu je PC draait op 12xFSB oid zit je dus gewoon te overclocken, niet onderclocken.

Erik1 geeft al eerder aan dat je kan proberen te booten met alleen de benodigde componenten, als je dat nu eens eerst probeert voordat je je topic steeds omhoog schopt.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 22:14

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

offtopic:
[quote]
[/quote]

ik heb het geprobeer met een cyrix 233 en 64 mb ram 8)7

inderdaad, XP start op.
Maar das ook alles. :( TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG

Ik denk dat het gewoon een stervend mobo is.... of doodgaande proc ;(

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
StonedKinG schreef op 26 december 2002 @ 21:39:
offtopic:
[quote]
[/quote]

ik heb het geprobeer met een cyrix 233 en 64 mb ram 8)7

inderdaad, XP start op.
Maar das ook alles. :( TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG

Ik denk dat het gewoon een stervend mobo is.... of doodgaande proc ;(
Ik hoop het niet :(.

Vandaag heeft de pc een klein uur gewerkt zonder uit te gaan; maar daarna ging ie weer uit. En op een P3 500 met 512 mbram loopt XP als een zonnetje. Morgen maar is alles eruit halen wat niet nodig is. (netwerkkaart, geluidskaart, dvdromspeler)

Grolsch Royce!

Pagina: 1