Kabelfoon disconnects

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ongeveer 3 weken geleden waren er bij kabelfoon werkzaamheden, sinds die tijd valt mijn internet verbinding elke 62 minuten uit, en krijg ik elke 20 seconde een scan op port 137 van uiteenlopdende ip adressen volgens de helpdesk moeten die disconnects in mijn pc liggen en hebben die scans te maken met een of ander virus opa virus ofzo?

wat is jullie mening hierover heeft iemand een oplossing voor de disconects??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Vinden deze disconnects alleen plaats als je idle bent (dus geen data verkeer genereerd) ?
Of vinden deze constand dan wel dataverkeer dan wel niet om de 62 minuten plaats ?

En eigenlijk in beide gevallen vind ik het maar een smoesje dat dit door een virus kan voorkomen. Heb je al een virusscan gedraaid ?
Ik heb namelijk nog nooit een virus gezien dat een internet verbinding verbreekt, ik zou ook zelf het nu er niet van inzien om een virus te maken wat dat doet. :+

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 15:56
Je firewall houdt waarschijnlijk de DHCP berichten van de DHCP server (dhcp.kabelfoon.nl geloof ik) tegen. Weet zo niet welke IP-adressen je open moet zetten voor je firewall. Als de DHCP server van Kabelfoon een tijdje geen antwoord krijgt, verbreekt deze de verbinding.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
EdwinW schreef op 17 december 2002 @ 09:52:
Je firewall houdt waarschijnlijk de DHCP berichten van de DHCP server (dhcp.kabelfoon.nl geloof ik) tegen. Weet zo niet welke IP-adressen je open moet zetten voor je firewall. Als de DHCP server van Kabelfoon een tijdje geen antwoord krijgt, verbreekt deze de verbinding.
Mag ik vragen hoe jij tot deze conclusie kan komen met de huidige informatie van de topicstarter ?
Poort 137 is namelijk ook niet van de dhcp server.
En ik heb ook nog nooit gehoord dat als een dhcp server geen antwoord meer krijgt dat hij de verbinding verbreekt, sterker nog de dhcp server houd de verbinding helemaal niet in stand.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
ze zeggen dat die connect attempts op port 137 van een virus komen die andere mensen op hun pc hebben,

ik scan mn pc om de 2 dagen met nieuwste virus dats
dus ik neem aan dat ik geen virus heb dat al 3 weken bestaat en nog niet in een dat zit
de verbinding word standard om de 62 minuten verbroken of ik idle ben of niet
en blijft dan voor 2 of 3 seconden verbroken alvorens weer geconnect te worden

ik heb juist een firewall geinstaleerd om de disconnects te onderzoeken daarvoor had ik er geen
dus kan bijna niet daaraan liggen

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
ik weet uit mijn ervaringen met kabelfoon (en die zijn niet al te best) dat ze het volgens mij makkelijk kunnen nakijken. Zelfs de helpdeskmedewerkers weten hoe ze je verbinding kunnen checken en doen dat ook. Vaak komt daar wel een goed antwoord uit, het enige wat je dan soms moet doen is behoorlijk aandringen of (beetje) boos worden. Je krijgt toch altijd van dat soort helpdesken een broodje aap verhaal, of zo'n van het kastje naar de muur. Zeer irritant.

Verwijderd

Ook bij een kennis van mij speelt dit probleem sinds enkele weken. Zijn kabelfoon kabelinternetverbinding wordt na 5 minuten gedisconnect. Na 30 seconden kan hij weer opnieuw aanloggen.
We hebben alle instellingen nagelopen... maar konden niets vinden
We hebben alles opnieuw geinstaleerd, maar gaf gween oplossing.
We hebben op een laptop, die voorzien was van een nieuwe instalatie windows XP, kabelfoon geinstaleerd, maar ook hier na 5 minuten de disconnects.

Natuurlijk is de helpdesk van kabelfoon gebeldt, deze melden dat het aan de instellingen ligt. maar stuurt toch een monteur langs.

deze monteur is vandaag geweest, en meldt geen problemen aan het kabelmodem. en legt het probleem weer terug bij kabelfoon.

Ondertussen nog steeds een disconnect elke 5 minuten

Het gaat om een Cable labs usb kabelmodem. en ik heb geen idee of je hem kan configureren

Heeft iemand nog enig idee ? bvd
Pagina: 1