Check dit: [rml]Post hier je Non-Windows screenshots [ part 3][/rml]JVaags schreef op 17 december 2002 @ 09:07:
Vraagje: Waar zit je vaker in: X of in de shell?
Dus waar je je normale werkzaamheden in doet
En natuurlijk mijn visie:
Tot voor kort gebruikte ik Linux (Redhat <8) alleen via de shell, dus command based. En ik was stellig in de overtuiging dat X niks was. Ik gebruikte het alleen op mijn servertje en op de desktop gebruikte ik windows.
Ik vond Linux mooi maar ik vond X traag, ongebruiksvriendelijk en je kon er niks mee. Ja een briefje tikken of naar je klok kijken dat kon wel. Wilde je bijvoorbeeld iets mounten of je samba config aanpassen dan kon je maar beter naar de shell gaan want dan was je sneller klaar
zoals jij het hier voorschotelt is X allang niet meer. Gnome en KDE zijn qua snelheid net zo snel (zo niet sneller) dan windows.
In het dagelijks gebruik is shell niet het makkelijkst, doch als je met server-only systemen te maken hebt, het meest praktisch.De shell daarentegen was snel, doelmatig en je kon er alles mee. Echter, af en toe wel erg moeilijk om alles te doen maar met mc kom je een eind. En een brief tikken? Ach in jed kom je een eind maar ja, die opmaak is zo lastig
Niet alleen redhat hoor. Het gaat em meer op KDE 3.x en Gnome 2.x. Die maken het verschil ten opzichte van de vorige versiesMet de komst van redhat 8 begint mijn standpunt te veranderen ik draai het nu zelfs meer dan windows xp. Ik heb nu een snellere pc die X beter kan draaien. En nu openoffice erin zit... gaat goed. Echter, smb-drives mounten in X? We gaan naar de shell. Samba config aanpassen? Ik ga naar de configuration en Gnome, het blijft echter nog wel onwennig om alles in die tooltjes te doen, dus ik ga weer naar X.
Voor GoT?Realiteit: ik draai X met een hele grote terminal erinMaar waarom draai ik dan X
Kortom, een helehoop desktop zaken die je op een desktop met shell zou missen
Dus deze post heb je nu ook in lynx gepost?En toch,
ik ga voor de shell.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.