Ik sinds een paar dagen die nieuwe speakerset van Logitech de Z-680
. Nu wil ik deze set op m'n pc aansluiten via de digitale uitgang op m'n Soundblaster Audigy(bulk) kaart. Dit heb ik gedaan door een mono 3.5mm jack in de digitale uitgang van m'n audigy te steken en de tulp stekker die aan de andere kant van de kabel zit in de control unit van de Z-680 te steken. Vervolgens heb ik in de Creative speakersetup aangegeven dat ie alleen digitaal uit gebruikt en heb ik AC3 decomprimeren uitgevinkt aangezien mijn speakerset dit hardwarematig kan. Ook heb ik in de DVD player software(WinDVD en PowerDVD) aangegeven dat de externe S/PDIF decoder gebruikt moet worden. Zoals verwacht komt er natuurlijk geen geluid uit terwijl dit wel zo zou moeten zijn
.
Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen, ik heb zo'n beetje alle combi's geprobeerd. Heeft iemand het voor mekaar gekregen om gecomprimeerd AC3/Dolby Digital geluid uit de S/PDIF te persen?
De enige manier waarop ik wel geluid uit de S/PDIF krijg is in de DVD player aan te geven dat ie zelf de kanalen decomprimeerd en dit uitvoerd via de digitale uitgang. Alleen krijg ik dan maar geluid van 2 kanalen aangezien de kabel mono is.
Mijn besturings systeem is Windows XP sp1.
Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen, ik heb zo'n beetje alle combi's geprobeerd. Heeft iemand het voor mekaar gekregen om gecomprimeerd AC3/Dolby Digital geluid uit de S/PDIF te persen?
De enige manier waarop ik wel geluid uit de S/PDIF krijg is in de DVD player aan te geven dat ie zelf de kanalen decomprimeerd en dit uitvoerd via de digitale uitgang. Alleen krijg ik dan maar geluid van 2 kanalen aangezien de kabel mono is.
Mijn besturings systeem is Windows XP sp1.