Hi,
Ik heb een probleem met Adminmod.
Mijn hlds_l werkt prima en ook met Adminmod geinstalleerd gaat het goed.
Ik kan alleen niet inloggen op mijn server.
Nou is mijn server dus FreeBSD en mijn Client is dus een WinXP-bak.
Volgens mij gaat het ergens fout bij de encryptie, aangezien BSD die wel gebruikt en Windows niet.
Nou heb ik dus een aantal how-to's gelezen maar ik krijg het maar niet werkend.
Ik krijg steeds het volgende:
Zit ik nou met mijn encryptie idee in de goede richting? En wie heeft er een How-to waar wel goed instaat hoe je het met encryptie moet doen? De how-to van Adminmod zelf is er niet echt duidelijk over. Behalve dat je het moet enabelen.
Ik weet zeker dat ik mijn password_field goed heb gezet, dat het password klopt in adminpass.cfg en dat de users.ini goed in elkaar zit.
Nou heb ik ook nog dit gevonden in de FAQ van Adminmod:
Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring met HLDS (en Adminmod) onder FreeBSD 4.4 ?
Ik heb een probleem met Adminmod.
Mijn hlds_l werkt prima en ook met Adminmod geinstalleerd gaat het goed.
Ik kan alleen niet inloggen op mijn server.
Nou is mijn server dus FreeBSD en mijn Client is dus een WinXP-bak.
Volgens mij gaat het ergens fout bij de encryptie, aangezien BSD die wel gebruikt en Windows niet.
Nou heb ik dus een aantal how-to's gelezen maar ik krijg het maar niet werkend.
Ik krijg steeds het volgende:
code:
1
| Reason: Server refused connection because: [ADMIN] That name is reserved on this server. |
Zit ik nou met mijn encryptie idee in de goede richting? En wie heeft er een How-to waar wel goed instaat hoe je het met encryptie moet doen? De how-to van Adminmod zelf is er niet echt duidelijk over. Behalve dat je het moet enabelen.
Ik weet zeker dat ik mijn password_field goed heb gezet, dat het password klopt in adminpass.cfg en dat de users.ini goed in elkaar zit.
Nou heb ik ook nog dit gevonden in de FAQ van Adminmod:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Why don't password work in freebsd? Ok, this is possible, but normally superfluous, as FreeBSD has perl builtin. But anyhow, I tried and it worked: 1.) Get the perl-RPM from the RedHat 5.2 Distro (as FreeBSD Linux-Compat bases on that distro). I used the perl-RPM from the Linux-Mandrake 5.3 Distro (which was a very close clone to RedHat 5.2 at that time), it is called perl-5.004m4-1.i386.rpm (I guest it is the same as the RH 5.2 one) 2.) Install it via rpm, as preventive measure call rpm via /compat/linux/bin/rpm as there is a rpm proggy in /usr/local/bin of FreeBSD and I don't know what happens if that is run: /compat/linux/bin/rpm -Uvh perl-5.004m4-1.i386.rpm 3.) Call make pass: /compat/linux/usr/bin/perl makepass name pass You also can change the first line of make_pass script to include the proper perl call, then you can call ./make_pass name pass. It is important that perl is called from the /compat/linux dirtree, otherwise the FreeBSD-perl is used which produces the wrong output. Also, rpm should be called from /compat/linux as well, as the /usr/local/bin/rpm my not install the rpm in the /compat/linux tree, thus overwriting the freebsd-perl installation. (Thanks go to Dominik for providing the answer) |
Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring met HLDS (en Adminmod) onder FreeBSD 4.4 ?
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.