Toon posts:

[MSI KT4Ultra] Ik heb een probleem met dit board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag dit plankje (MSI, KT4Ultra) , XP2400+ erop, 512MB PC2700 geheugen, etc.
ALLEEN HIJ WERKT NIET!

nu is mijn probleem:

ik ga een windows-cd booten, alles gaat prima totdat ie (in het geval van XP) over schakeld naar het gedeelte waar je aan kunt geven waar je de installatie neer wilt zetten. OP DIT MOMENT GAAT DE PC UIT ZICHZELF UIT!, ik vond dit vaag, dus ben aan het zoeken gegaan.
eerst alle PCI kaarten eruit gehaald, om te kijken of het daar aan lag (niet dus), daarna een andere cd-rom speler geprobeerd, andere IDE kabels, ander geheugen. Ik denk ook niet dat het een warmte probleem is, want hij knalt er steeds op het zelfde moment uit, ook als ik een WIN98 cd pak, in dat geval houd hij er mee op bij het inladen van de driver voor de cdrom speler.

Ik vond het een erg vaag probleem, en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 01:54:
Ik heb sinds vandaag dit plankje, XP2400+ erop, 512MB PC2700 geheugen, etc.
ALLEEN HIJ WERKT NIET!
WELK plankje?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, was vergeten het erbij te zetten, heb het net verbeterd,
het gaat om het bordje van MSI, KT4Ultra

Verwijderd

wat voor koeler heb je erop zitten, wat zijn de temperaturen van je processor?
hier kan nie veel gedaan mee worden.
http://62.163.169.2:8003/GOT/hangen.html
daar kun je ook even rondneuzen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Topictitel maar even aangepast :)

Verwijderd

Is het geheugen 1 maal 512 os 2 x 256?
probeer iig een andere geheugen bank.

Verwijderd

Topicstarter
de koeler die ik er op heb zitten is een Zalman, als ik naar de bios ga, om te kijken wat voor temperaturen ik krijg staan die ongeveer rond de 35 / 40 graden (CPU),

het geheugen dat er in hangt is 1x512 twinmos, ik heb inderdaad al geprobeerd met 2x256MB, die in een andere PC gewoon goed werk verrichten,

ik ga zo maar weer es aan het sleutelen,

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Aan je temperaturen zal het in ieder geval niet liggen. Heb je niet perongeluk je memory timings te hoog staan?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
heb je al een andere videokaart geprobeerd? Staan de instellingen in de BIOS goed en voor geheugen niet te snel?

Verwijderd

Topicstarter
Canard schreef op 17 December 2002 @ 09:07:
heb je al een andere videokaart geprobeerd? Staan de instellingen in de BIOS goed en voor geheugen niet te snel?
Nog niet, opzich een goed idee, 1 van de weinige dingen die in nog niet vervangen heb...

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 17 December 2002 @ 09:06:
Aan je temperaturen zal het in ieder geval niet liggen. Heb je niet perongeluk je memory timings te hoog staan?
Volgens mij niet, deze staan nog op de standaard timings, heb btw. ook andere timings geprobeerd, maar daar ligt het ook niet aan...

Verwijderd

Misschien moet je eerst ff je bios updaten... ivm. je xp2400+ e.d....

Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 09:15:
Misschien moet je eerst ff je bios updaten... ivm. je xp2400+ e.d....

Succes !
in ieder geval bedankt voor je tip, dr stond op de homepage van MSI dat ie gewoon standaard tot de 2600 aan kan (volgens mij nog wel hoger...)
maar zal het ook es proberen straks.

Verwijderd

kijk als eerste eens in de bios de voltages na. Het zou me niks verbazen als dat de oorzaak zou zijn.
Als het andere geheugen dat je getest hebt dezelfde chips heeft (samsung?) kan ook geheugen nog een mogelijkheid zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 09:30:
kijk als eerste eens in de bios de voltages na. Het zou me niks verbazen als dat de oorzaak zou zijn.
Als het andere geheugen dat je getest hebt dezelfde chips heeft (samsung?) kan ook geheugen nog een mogelijkheid zijn...
Hmm, dit zou inderdaad wel eens kunnen (wel goeie gok van je trouwens dat dat andere geheugen samsung is :P) zal dat es proberen...

Verwijderd

Topicstarter
en......... inderdaad, nog een ander reepje geheugen er in (ander merk)
en het systeem loopt als een trein :P, echt super
iedereen die heeft gereageerd op deze topic, bij deze badankt!
c-ya.

Verwijderd

Het is bekend dat msi problemen heeft met samsung soms...

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ook ik heb een probleem met dit moederbordje.
Ik heb zelf de Kt4 bsr en 768 Mb geheugen erop zitten van twinmos, Amd xp 2700 proc, GeForce4 Ti 4400.

Zelf heb ik ook nog een Kt 3 amd xp 1800, 512 mb geheugen twinmos, Geforce4 Ti 4200 128 Mb.maar die is dus aanzienelijk stukken sneller met alles.
Dit snap ik voor geen meter want volgens mij heb ik alle instellingen goed staan.

OS= Windows Xp Home.

Dus op dit moment maak ik meer gebruik van mijn oude pc als van mijn nieuwe. heeft iemand hier een opmerking of oplossing voor of weet iemand de ideale Bios intellingen.

Gadget Freak

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van zo'n systeem. de inhoud ziet er nl goed uit, op hoeveel heb je je FSB en multiplier staan ? wanteh... ik merk het verschil tussen oud en nieuw ook, maar dan wel dat de nieuwe een stuk sneller is (draai ook XP)
Pagina: 1