[linux]ut2003 en dan valt ip-masqerade uit :?

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
OK beetje heel wazig probleem

ik heb hier een p100 slackware bakje
doet eigenlijk niks behalve i-net delen en klein beetje file-serveren
loopt eigenlijk al jaren zonder problemen, en is dus ook niet echt vaak upgedate
(bad me,i now. maar ik ben eigenlijk ook niet meer zo linux-freakerig :) )

alleen nou heb ik sinds een week ut2k3.
die heb ik ge-instaleerd op mijn w2k bak die achter die sw-router hangt.
nou is het rare: zodra ik in ut op server ga zoeken/refreshen. valt na +- 30 seconden mijn internet uit :?

ik kan via telnet op de bak komen, ik kan vanuit die bak pingen naar i-net.
maar niet meer vanuit alle andere pc's die aan die bak hangen.........

ik kan nergens een foutmelding vinden, en als ik die bak reboot werkt alles weer :?
heb al gegoogled en gesearcht maar kan niks vinden, en eigenlijk snap ik er ook niks van...............

ff voor de goede orde, refreshen onder cs normale ut, of wat voor spel dan ook gaat nog steeds prima, alleen ut2k3 niet.........

ik weet dat ik achterloop en eigenlijk alles zou moeten updaten
maar heb er al gruwelijk lang niks meer gedaan, en dat zou dus ook veel tijd kosten. die ik niet heb :( en eigenlijk ook helemaal geen zin in heb :)
dus iemand nog een idee/hint/google reference ?

specs:
p100 , 32mb ram
2 pci 10-mbit realteks
kernel 2.16
ip-chains 1.3.9

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Wazig probleem idd.
Om eerst het meest logische maar even uit de weg te hebben: heb je de recentste patch van ut2k3 al geinstalleerd?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Verschijnt er wat boeiends in /var/log/messages, of evt andere logs?
Helpt het als je je firewall script opnieuw draait?

Als je ten einde raad bent zou je kunnen proberen te upgraden naar een 2.4 kernel en dan iptables gebruiken, maar het is verstandiger en prettiger om eerst achter de oorzaak te komen (bovendien moet je opletten of die versie van Slackware wel met 2.4 kernels overweg kan).
Upgraden naar de laatste 2.2 kernel zou sowieso geen slecht idee zijn; 2.2.16 (die bedoel je neem ik aan) heeft een local root exploit.