Toon posts:

dual XP2400+ in 19" 2U rackmount, welke heatsink/fan combo ?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een 2U 19" rackservertje bouwen en heb een vraagje over de cooling.

ik wil een procase IPC-C2S rackmount kopen en ga daar waarschijnlijk een tyan tiger mpx moederbord in zetten met daarop 2 "L5" unlockte xp2400+ processors die ik niet overclock. ik vraag me alleen of wat voor een heatsink/fan combo ik op de processors ga zetten. aangezien er natuurlijk maar weinig ruimte boven de processor is is er ook weinig ruimte om lucht aan te zuigen voor de fans op de cpu heatsink. er zijn 3 opties denk ik.
1) conventionele krachtige fan/heatsink
2) low-profile fan/heatsink
3) fan/heatsink met fans die opzij blazen of een schuine dual fan hebben

ik heb een heleboel reviews gelezen maar de goede koelers die daar in staan zijn meestal niet leverbaar hier (vooral low profilers van OCZ leken me erg goed).

misschien is het een optie om een thermaltake vulcano 7+ ( http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm ) in te bouwen ookal zit ie dicht bij het dak van het rackmount rackmount is 8,75 cm hoog ( http://www.procase.nl/new/C2S.htm ) en de complete vulcano 6,6 cm. als ik dan 1 cm tel voor mobo+processos heeft de vulcano ongeveer 1 cm ruimte boven zich.
te krap denk ik, of niet ?

ook heb ik gekeken naar de cooling oplossing die de tweakers.net amd athlon MP servers gebruiken. deze zitten veelal in een 4U case, en diegene in een 2U case zijn niet zo snel als een xp2400+ en zullen dus ook veel minder warmte produceren. ik denk dat de standaard-coolermaster-met-extra-fan-aan-de-zijkant-truuk-van-femme dus niet zal werken in mijn geval ( zie reviews: Tweakers.net serverpark ).

verder kan ik geen dual fan heatsink vinden die volgens zijn eigen fabriek specs een xp2400+ aan kan. heeft er iemand (crea) ideen ?
eigelijk wil ik niet meer dan 30 euro per cooler uitgeven. behalve als het absolute noodzaak ik natuurlijk. in de case zitten overigens al 3 80mm fans.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Als je opzoek bent naar een koeler die opzij blaast heb je misschien wat aan deze: Global Win TAK 58
Afbeeldingslocatie: http://www.globalwin.com.tw/new-product/image/tak58.jpg

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
veel profi severs hebben een airduct.

kijk ook eens bij www.cooljag.com, die maken krachtige platte koelers.

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 17-12-2002 01:26 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
heb jij toevallig ervaring met dat ding ?
ik zag trouwens in de pricewatch dat het grote broertje, de global win tak68, goedkoper is. ( http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55 ).
de vraag is hoe koud zou zo'n ding mijn processors houden ?

edit:
in de handleiding van de tak58 staat dat ie t/m xp2100+ gaat.
de tak68 zou tot de xp2700+ moeten trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.cooljag.com/product/JACA92C/jaca92c.htm

ziet ook wel goed uit, maar niet te vinden in de pricewatch (geen enkele cooljag koeler eigelijk)

Verwijderd

Topicstarter
zou een cooljag JAC311C voldoende kunnen koelen ? http://www.cooljag.com/product/311c_a/311c_a.html

als ik er op iedere cpu een zet en dan 3 80mm fans die over deze koelers heenblazen,
zou dat voldoende koelen ?

Verwijderd

Ik heb een aantal van deze en die werken perfect: http://www.powerparts.nl/...%2Easp%3FWCI%3Dp%26p%3D68

Ook geen problemen dan met de airflow enzo, deze kan ik je goed aanraden

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Shuriken schreef op 17 December 2002 @ 01:19:
Als je opzoek bent naar een koeler die opzij blaast heb je misschien wat aan deze: Global Win TAK 58
[afbeelding]
Dat gaat niet werken want volgens mij isie net iets te hoog. Je moet zoiets als dit nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1039116302.jpg

Volgens mij kan je zelf zoiets maken, door een kale heatsink te nemen en de fan's er aan te monteren. Aan de voorkant lucht inblazen en de achterkant lucht uitblazen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
ik zat net te kijken naar de alpha pep66T met delpa HP60 fan.
die heeft de fan aan de zijkant zitten. en de alpha pep komt goed uit de test kwa koeling...
lijkt een beetje op dat plaatje van jou AxzZzel.

ispierings;
wat voor een processor gebruik jij onder die koeler ?
met een 24.5 CFM fan lijkt hij me niet zo heel krachtig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mocht er nog iemand met interesse voor dit topic zijn, of mogen deze nog komen;
ik heb 2 Alpha PEP66T heatsinks met op ieder een delta HP60mm fan besteld.

ik zal de temperaturen hier posten als ik het allemaal getest heb,
dan heeft misschien iemand anders er nog iets aan als ze dit topic in de search vinden

heatsink info (alpha homepage);
http://www.micforg.co.jp/en/c_pep66e.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:15 . Reden: linkje invoegen ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 20:13:
ik zat net te kijken naar de alpha pep66T met delpa HP60 fan.
die heeft de fan aan de zijkant zitten. en de alpha pep komt goed uit de test kwa koeling...
lijkt een beetje op dat plaatje van jou AxzZzel.

ispierings;
wat voor een processor gebruik jij onder die koeler ?
met een 24.5 CFM fan lijkt hij me niet zo heel krachtig.
Ik gebruik een 2100 onder die koeler en dat werkt perfect, maar verwacht geen wonder temps.
Als je ze co-locate dan hebben ze vaak zo'n afzuig installatie die de warmte weg zuigt.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
Ik ben me er zeker van bewust dat dit om een vrij oud topic gaat en men deze normaal niet zomaar omhoog wil hebben. Toch vond ik niet genoeg informatie via google om het zonder GoT te kunnen en ik neem aan dat er inmiddels toch wel wat andere goede 2U koelers zijn verschenen.
Ik heb zelf zitten kijken naar de verschillende 1U koelers maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor 2U (in 1U is airflow stuk beter dacht ik ).

Ik hoop dus dat er medetweakers zijn die wat goede en speciale 2U koelers weten met eventueel een review erbij.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

1U is toch lager als 2U ??? Dan zou een 1U koeler dus perfect zijn voor 2 U..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• twit
Dat zou je inderdaad kunnen denken maar je hebt ook nog te maken met zaken als airflow. In een 1U server heerst een ware orkaan als ik de verhalen erover mag geloven. Terwijl de 2U procase kast die ik heb slechts een fan heeft bij de hd's en 2 die in het algemeen over het moederbord heen blazen (ook niet echt langs de cpu dus ).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

als die tak tot 2100+ kan koelen, kan ie in principe de 2400+ ook makkelijk aan,
de eerste generatie 2100+ processoren worden namelijk een stuk warmer dan de huidige 2400+
ik vind die aanduidingen zowiezo al omstreden eigenlijk, want volgens de koelerfabrikanten zou het dus zo zijn dat alle nieuwere processoren automatisch ook warmer zouden worden ofzo??
mij een raadsel hoe dit eigenlijk zit

• twit
Ja dat weet ik ook wel, sterker nog er zit nu een boxed amd fan op en die houd de cpu (in mijn geval een tbred 2000+) op ongeveer 56 graden stressed volgens de asus bios. Ook dit is nog niet echt een zorgelijke temp natuurlijk maar ik wil gewoon wat informatie van de kenners over koelers die gewoon echt ideaal zijn voor in een 2U kast. Het belangrijkste lijkt mij in dat geval een koeler die niet naar boven maar naar opzij blaast of anders zo laag is dat hij meer dan genoeg ruimte heeft om zijn lucht naar boven kwijt te kunnen. Ik heb dus niet zoveel aan std reacties van ja die fan kan tot dat aan en dus kan een 2000+ ook wel. Het gaat om een 2U kast waar je met hele andere zaken te maken hebt zoals de hoogte van de heatsink e.d

NOFI tegen o.a paulus maar het zijn niet de reacties waar ik echt wat mee kan.

• twit
Klein kickje , ik weet dat nou niet echt iedere tweaker een 2U Amd server heeft maar misschien dan een site of zo waar ik wat zou kunne vinden. Het lijkt wel alsof ik een hele rare vraag stel :S

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21
Je zou hier kunnen kijken, speciaal forum voor dual AMD'ers :)

Zelf heb ik m'n 2 XP2000+'s watergekoeld, en daar zul je wel geen ruimte voor hebben ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1