Dag..
ik ben bezig met een klein scriptje op onze website, alleen krijg ik iets niet voor elkaar: (ben een echte noob met php)
Ik wil uit een database alle geboortedata opvragen, en dan kijken of iemand jarig is.
Ik vermoed dat je die moet splitten op een of andere manier, maar hoe???
Ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen!!
in de database is de datum als 0000-00-00 opgeslagen.
dus moet je dan iets als explode("-", $row['birthday']) gebruiken, maar ik weet totaal niet hoe
ik heb het volgende al:
ik ben bezig met een klein scriptje op onze website, alleen krijg ik iets niet voor elkaar: (ben een echte noob met php)
Ik wil uit een database alle geboortedata opvragen, en dan kijken of iemand jarig is.
Ik vermoed dat je die moet splitten op een of andere manier, maar hoe???
Ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen!!
in de database is de datum als 0000-00-00 opgeslagen.
dus moet je dan iets als explode("-", $row['birthday']) gebruiken, maar ik weet totaal niet hoe
ik heb het volgende al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? $currentdate = date("d F Y"); $query = "SELECT * FROM user"; $result = $db->query ($query); echo "<table class='appletwidth' cellspacing='1' cellpadding='0'>\n"; echo " <tr><td class='applettitle'>Wij Feliciteren vandaag $currentdate</td></tr>\n"; echo " <tr><td class='appletcontent'>\n"; echo " <table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>\n"; if ($result) { while ($row = $db->fetch_array ()) { echo "<tr><td class='appletentry'> <b>·</b> <a href='".$row['url']."'>".$row['username']."</a></td></tr>\n"; } } echo " </table>\n"; echo " </td>\n"; echo " </tr>\n"; echo "</table>\n"; ?> |
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 00:55 ]