slotjes-strooien?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik ben totaal niet te spreken over de manier van denken, die ertoe leidde dat dit topic werd gesloten:

[rml][ ASP] Database-insert, er gaat iets mis...[/rml]
Ik vind dat je zelf eens wat moeite mag vertonen en je code zelf eerst eens mag debuggen. Met blind staren op de code ga je niet ver komen.
Trouwens, ik ben al helemaal niet akkoord met de manier waarop je het topic opent. Dit lijkt gewoon op : 'Hier, download mijn code en debug het voor me'.

Debuggen is een integraal deel van het ontwikkelen van software. Het is dus de taak van de ontwikkelaar/programmeur om z'n code te debuggen als het fout gaat en de fouten eruit te halen.
Het is mijn goed recht, en tevens een van de pilaren waarop dit board bestaat, om vragen te stellen en om hulp te vragen.
De probleemhebbende (mijn groep en ik) hebben NIET de technische kennis om het probleem op te lossen, vandaar de vraag aan de "experts".
Wanneer deze zogenaamde experts dan zo kinderachtig zijn, of zich schijnbaar te goed voelen om een vraag van een "sukkel" het daglicht te gunnen, is voor mij de maat vol.

Altijd heb ik met plezier andere mensen geholpen en zelf veel hulp gekregen, maar dit valt me zwaar tegen! Het lijkt wel of je niks normaals meer kan vragen! Om iets "doms" word je al gauw afgestraft, ook wanneer niet naar de FAQ of search verwezen kan worden...

Als je het mij vraagt, een trieste achteruitgang van de community hier, waar ik nu zelf ook onder ben gaan lijden.

Hopelijk openen jullie het topic weer, want dit is echt te zielig voor woorden...

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26
whoami[at]tweakers.net
en dit moet ook niet in TFF, gewoon mailen

• Chillout
ps: het antwoord op de vraag "Fascinating, hoe komen jullie aan de database? " luidt alsvolgt:

deze database is onderdeel van een schoolproject wat wij van Rensa doen. Niks illegaals aan dus...

edit (ik las je post te laat): ik mail dit niet, want dit gaat niet alleen whoami aan... dit zelfde gedoe merk ik al veel langer hier.

het TTF forum is immers:
"Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen"

[ Voor 58% gewijzigd door Chillout op 17-12-2002 00:22 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26
Chillout schreef op 17 December 2002 @ 00:19:
ps: het antwoord op de vraag "Fascinating, hoe komen jullie aan de database? " luidt alsvolgt:

deze database is onderdeel van een schoolproject wat wij van Rensa doen. Niks illegaals aan dus...

edit (ik las je post te laat): ik mail dit niet, want dit gaat niet alleen whoami aan... dit zelfde gedoe merk ik al veel langer hier.

het TTF forum is immers:
"Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen"
Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande onze uitmuntende Tweakers.net Frontpage
We zitten hier niet op de FP dus het moet in LA :)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Enerzijds....
Underscores horen volgensmij niet op die plak in de SQL of asp

Anderzijds...
Het ziet er echt naar uit van hier heb je mijn code, debug het maar.
Normaal spits je op in delen totdat je het stuk vind en dan zeg je:

hey> Insert XXX into table xxx werkt niet als ik dit en dat doe... waarom ?

Dat laatste hebben we veel liever

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Chillout
move dan maar, dat is wel de taak van de mods hier (en dus niet het expres dumpen van topics waar je het niet mee eens bent)... de boodschap blijft hetzelfde.

reddog33hummer: je hebt gelijk, maar dat had men me ook normaal kunnen melden, daar is immers de reply-button voor...

[ Voor 29% gewijzigd door Chillout op 17-12-2002 00:27 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chillout schreef op 17 December 2002 @ 00:26:
move dan maar, dat is wel de taak van de mods hier (en dus niet het expres dumpen van topics waar je het niet mee eens bent)... de boodschap blijft hetzelfde.

reddog33hummer: je hebt gelijk, maar dat had men me ook normaal kunnen melden, daar is immers de reply-button voor...

Dan wordt toch even aangeraden om hetvolgende topic door te lezen: >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

nu ik er toch naar kijk,
de Login

code:
1
2
3
4
Dim  MySQLstatement
       MySQLstatement = "SELECT * FROM Debiteur " _
         & "WHERE Gebruikersnaam = '" & Request("tkstvk_Gebruikersnaam") _
         & "' AND Wachtwoord = '" & Request("tkstvk_Password") & "'"

Je doet er goed aan om de variabelen ff te filteren aka escapen (can you spell securitybug)....
maargoed nu ga ik teveel scripting in dit forum gooien

[ Voor 18% gewijzigd door reddog33hummer op 17-12-2002 00:30 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zal goed beargumenteren waarom deze thread op slot gaat:

- Verkeerde forum (dit gaat over de frontpage, /15 over het forum)
- Het is niet de bedoeling om technische discussies in een feedbackforum af te maken
- Bij klachten over slotjes hoor je de mod te mailen in plaats van een topic te openen

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter Tinus op 17-12-2002 00:37 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.