[LOTUS] deleten hoofddocument, alle responses verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb een hoofddocument leveranciers.
De responses hierop zijn de bestellingen.

Als ik nu een leverancier delete, dan blijven mijn bestellingen nog altijd achter in de database.
Ik erf mijn ID over met: @InheritedDocumentUniqueID

Nu zou ik willen, dat als ik een leverancier delete, deze responses automatisch verplaatst worden naar de "leverancier" --> niet geclasseerd.

Hoe kan ik dit verwezenlijken?
Ik zou ook alle responses kunnen deleten bij een leverancier delete, maar dit is niet echt de bedoeling

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 14:23

DinX

Motormuis

Wat bedoel je juist met die "leverancier" ?
Ik snap de vraag niet juist.
Je wil als je een leverancier delete toch al die responses houden maar ergens anders ?

Ik zie dat je toegepast informatice volgt, dus waarschijnlijk aan project aan het werken hè ;)
Ik zou je vraag ook eens op blackbard stellen. Daar zijn de 2 docentes meestal snel met antwoorden. :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Lotus Notes is gebaseerd op documenten, er kan een hierarchy gebouwd worden maar dat wil niet zeggen dat alles weg si als je het hoofd document weggooid. De andere documenten blijven dan staan maar zijn niet zichbaar in die view.

maak dus een a ndere views aan waarin je de documenten anders sorteerd is de meest eenvoudige oplossing, de view kan bijvoorbeel de bestelluingen bevatten waarvan leverancier niet bestaat. Hoe je dat doet, RTFM