[UT Lanparty] Minimale systeemeis voor dedictated server?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Over een week ga ik samen met 15 anderen lannen. Nu wilden we met z'n allen erg graag UT gaan spelen. Nu hoorde ik dat het niet gaat lopen als een iemand dan host. Is dit waar? Ik heb een T-bird 1.2 GHz, 768 MB@140MHz, GF2GTS, 10/100 MBits.

Als dit inderdaad niet gaat werken, oftewel als mijn server volhangt met 15 mensen dat ik dan zelf niet meer kan gamen, wat voor een pc heb ik dan minimaal nodig om mee te kunnen hosten? (dedictated dus.)

Thnx!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
vanaf 6 of meer spelers wordt idd ten zeerste aangraden een dedicated server te laten draaien, voor UT lijkt me 600 meg of meer wel te doen (ook hier weer hoe sneller hoe beter natuurlijk ;)), precies durf ik helaas niet te adviseren aagezien ikzelf nooit mee heb gedaan aan aan LANparty met meer dan 5 spelers...

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Dedicated is zeker aan te raden bij zoiets. Op een 600 moet het makkelijk kunnen, zorg voor een stabiel netwerkje en fraggen maar,...

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

400-500 MHz is voldoende, belangrijker is het geheugen. 16MB per speler wordt aangeraden. Dus 15 spelers x 16MB = 240MB minimaal.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Goed, dan zoek ik even goed of ik de benodigde spullen nog in huis heb voor een servertje. Er is geen manier om te simuleren dat er 15 players connecten? Of is dit te ver gezocht?