Ja, ik ben een beetje een flightsim freak en ik wil weer eens wat andere flightsims spelen, want die ik nu heb heb ik zo langzamerhand wel weer gezien. Maakt niet uit of het nieuwe of ouwe zijn, als ze maar realistisch zijn. Iemand suggesties?
Falcon4. Is geen game, maar een echte simulator. Is 3 a 4 jaar aan gewerkt, hebben zelfs echte F16 piloten aan meegeholpen om het maar zo realistisch mogelijk te maken.
Na ontslag van ontwikkelcrew door Hasbro zijn ze nog even verder gegaan bij IBeta. Daarna is sourcecode openbaar gemaakt als wraakactie
en zijn er nog een paar reality-patches uitgekomen.
Landen is bijv al lastig...kom je iets te hard neer is meteen je landingsgestel naar de knoppen.
Echt een aanrader, maar heb je wel throttle, rudder en stick voor nodig.
Na ontslag van ontwikkelcrew door Hasbro zijn ze nog even verder gegaan bij IBeta. Daarna is sourcecode openbaar gemaakt als wraakactie
Landen is bijv al lastig...kom je iets te hard neer is meteen je landingsgestel naar de knoppen.
Echt een aanrader, maar heb je wel throttle, rudder en stick voor nodig.
Falcon4 zei je? Ik heb toevallig gisteren in mijn zoektocht naar goede flightsims nog de demo van Falcon4 gespeeld. Spel is wel een paar jaar oud, dus denk je dat ik hem nog in de winkel kan krijgen?
Demo is wel erg tof.
trouwens met het landen had ik geen probleem. Ik zette dat ding zo aan de grond, en dat nog niet eens op een vliegveld maar gewoon ergens op het land!
Demo is wel erg tof.
trouwens met het landen had ik geen probleem. Ik zette dat ding zo aan de grond, en dat nog niet eens op een vliegveld maar gewoon ergens op het land!
Free Record shop heeft Falcon 4 liggen voor 40,-. Niet een of ander cd-tje in een hoesje, maar doos met 3 kilo zware handleiding erbij.
http://www.flyelite.com

bedoelt als trainingsprogramma voor mensen die in het echt ook vliegen
alleen een beetje prijzig, $699,-

(nee, ik heb hem niet, zelfs niet illegaal
)
bedoelt als trainingsprogramma voor mensen die in het echt ook vliegen
alleen een beetje prijzig, $699,-
(nee, ik heb hem niet, zelfs niet illegaal
Falcon 4.0
Echt rete gaaf gewoon. En gewoon direct op het meeste realistische niveau spelen.. is wat ingewikkelder maar met de handleiding kom je er wel uit! Gewoon eerst alle trainingsmissies doorlopen (deze zijn ook al erg leuk) en daarna es een campaign proberen..
Goede stick + throttle (TM FLCS + TQS bv) is wel een noodzaak!
Overigens altijd gedacht dat ik de enige "Virtual Viper driver" was op GOT.. Leuk om te zien dat er meerdere zijn!
Vliegt er nog iemand hier bij een online squadron?
Echt rete gaaf gewoon. En gewoon direct op het meeste realistische niveau spelen.. is wat ingewikkelder maar met de handleiding kom je er wel uit! Gewoon eerst alle trainingsmissies doorlopen (deze zijn ook al erg leuk) en daarna es een campaign proberen..
Goede stick + throttle (TM FLCS + TQS bv) is wel een noodzaak!
Overigens altijd gedacht dat ik de enige "Virtual Viper driver" was op GOT.. Leuk om te zien dat er meerdere zijn!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
CFS-II schijnt overigens ook heel goed te moeten zijn.. hmmm Flanker 2.0 is ook erg goed (alleen geen campaign en je moet wel ff wat russisch leren ..
)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
A-10 Cuba !
Is al oud. Grafisch ziet het er niet uit. Maar qua flight model de absolute top. Gewoon fantastisch hoe je kist op de grond stuurt. Slippen enzo het is allemaal mogelijk
-Desecrator
Is al oud. Grafisch ziet het er niet uit. Maar qua flight model de absolute top. Gewoon fantastisch hoe je kist op de grond stuurt. Slippen enzo het is allemaal mogelijk
-Desecrator
* MrDummy heeft F22 ADF gespeeld, was ook erg realistisch en 1 van de besten.
Nu kijk ik mijn ogen uit bij Enemy Engaged. Wat een grafische pracht en compleet actieve wereld. Ik weet niet of alles perfect loopt, maar de grafische engine knalt eruit. Het is eigenlijk heli sim, geen vlieg sim. Maar gewoon prachtig om rustig rond te snorren. Er zijn zoveel cam standen dat je lekker van kan genieten! Je kan elke model volgen!
Nu kijk ik mijn ogen uit bij Enemy Engaged. Wat een grafische pracht en compleet actieve wereld. Ik weet niet of alles perfect loopt, maar de grafische engine knalt eruit. Het is eigenlijk heli sim, geen vlieg sim. Maar gewoon prachtig om rustig rond te snorren. Er zijn zoveel cam standen dat je lekker van kan genieten! Je kan elke model volgen!
Jah idd Falcon is de meest realistische vlieg sim. Maar mijn vraag is of je het ook op de 1 of andere manier tegen elkaar kunt spelen via een server ofzo. Ik heb kabel en een vriend van mij ook, is het nu mogelijk om tegen eklaar te spelen??
Zo ja, leg ff uit hoe dan. Heb wel al eens mijn comp meegenomen naar hem toe en met een nulkabel tegen eklaar gespeeld.
Thnx alvast....
Zo ja, leg ff uit hoe dan. Heb wel al eens mijn comp meegenomen naar hem toe en met een nulkabel tegen eklaar gespeeld.
Thnx alvast....
The "real" Champ will always be The Champ
Verwijderd
Meteen Falcon 4.0 kopen bij FRS voor maar 29,95, snel doen voor ze weg zijn!!!
Als je die hebt, ga je pas zoeken op internet, bijvoorbeeld www.falcon4.com. Er zijn er nog een paar. je kan Falcon helemaal upgraden met upgrades (moet je sowieso doen). Zoek maar eens op de forums. O.a. de reality patch (zegt genoeg he?), nieuwe cockpit schermen, nieuwe landschappen.... en je hebt echt geen throttle nodig. Ik heb de logitech wingman nog iets, met drie hatswitches, of hoe ze ook mogen heten. Dan veel lezen en oefenen. En pas als je het kan, dan kan je via internet gaan vliegen. Maar dan moet je het wel kunnen.
Als je die hebt, ga je pas zoeken op internet, bijvoorbeeld www.falcon4.com. Er zijn er nog een paar. je kan Falcon helemaal upgraden met upgrades (moet je sowieso doen). Zoek maar eens op de forums. O.a. de reality patch (zegt genoeg he?), nieuwe cockpit schermen, nieuwe landschappen.... en je hebt echt geen throttle nodig. Ik heb de logitech wingman nog iets, met drie hatswitches, of hoe ze ook mogen heten. Dan veel lezen en oefenen. En pas als je het kan, dan kan je via internet gaan vliegen. Maar dan moet je het wel kunnen.
throttle heb je misschien niet NODIG maar is WEL rete handig.
Zeker als je iets van een Thurstmaster FLCS + TQS hebt, of CH Flightstick + Throttle welke volledig programeerbaar zijn.. zo hoef ik het keyboard helemaal niet meer te gebruiken, wat de boel toch een stukje makkelijker maakt.
(naar je keyboard kijken om bv je ECM pod aan te zetten terwijl een SU-27 achter je zit... is nie echt handig)
Zeker als je iets van een Thurstmaster FLCS + TQS hebt, of CH Flightstick + Throttle welke volledig programeerbaar zijn.. zo hoef ik het keyboard helemaal niet meer te gebruiken, wat de boel toch een stukje makkelijker maakt.
(naar je keyboard kijken om bv je ECM pod aan te zetten terwijl een SU-27 achter je zit... is nie echt handig)
Ik zit nu wat in te spelen met die demo van falcon4, ik heb momenteel geen geld om hem in de winkel te kopen, maar gelukkig komt sinterklaas er weer aan...
De demo is compleet niet representatief voor Falcon 4.0.
Toen Falcon 4.0 voor het eerst uitkwam (dus eigenlijk zoals hij in de doos zit) zat het werkelijk VOL met bugs (de marketingmensen wilde het spel uitbrengen terwijl de programmeurs dat nog niet wilde.. alleen mensen in pak hebben doorgaans meer te vertellen)..
Mar er zijn nu zal zat fixes en updates gemaakt door Falcon 4.0 spelers zelf... De benodigde updates:
- Microsoft Falcon 4.0 1.08 US Patch
- Ibeta Realism Patch 3.0
- F4Patch 2.11
F4Patch is een verzameling van allerlei patches, fixes die je kunt installeren/deinstalleren.
Binnenkort komt RP4.0 uit met een nieuwe eRazor Falcon 4.0 1.0799 exectuable (compleet herschreven graphics engine en veel nieuwe features etc) maar ik zou RP 4.0 en eRazor patches ff met rust laten totdat je alle trainingsmissies gevolgd heb.. (anders gaat Falcon 4.0 te veel afwijken van wat er in je manual staat).
Er is al een complete B-1B "Mod" uit voor Falcon 4.0, waarmee je in een hele moooie B-1B cockpit kan vliegen etc. Binnenkort verschijnen ook een MiG-29 en een A-10 mod!
Er wordt zelfs gewerkt aan nieuwe 3D modellen en vliegtuigen voor Falcon 4.0!
Toen Falcon 4.0 voor het eerst uitkwam (dus eigenlijk zoals hij in de doos zit) zat het werkelijk VOL met bugs (de marketingmensen wilde het spel uitbrengen terwijl de programmeurs dat nog niet wilde.. alleen mensen in pak hebben doorgaans meer te vertellen)..
Mar er zijn nu zal zat fixes en updates gemaakt door Falcon 4.0 spelers zelf... De benodigde updates:
- Microsoft Falcon 4.0 1.08 US Patch
- Ibeta Realism Patch 3.0
- F4Patch 2.11
F4Patch is een verzameling van allerlei patches, fixes die je kunt installeren/deinstalleren.
Binnenkort komt RP4.0 uit met een nieuwe eRazor Falcon 4.0 1.0799 exectuable (compleet herschreven graphics engine en veel nieuwe features etc) maar ik zou RP 4.0 en eRazor patches ff met rust laten totdat je alle trainingsmissies gevolgd heb.. (anders gaat Falcon 4.0 te veel afwijken van wat er in je manual staat).
Er is al een complete B-1B "Mod" uit voor Falcon 4.0, waarmee je in een hele moooie B-1B cockpit kan vliegen etc. Binnenkort verschijnen ook een MiG-29 en een A-10 mod!
Er wordt zelfs gewerkt aan nieuwe 3D modellen en vliegtuigen voor Falcon 4.0!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 09:31 schreef mvdheuvel het volgende:
ik heb momenteel geen geld om hem in de winkel te kopen, maar gelukkig komt sinterklaas er weer aan...[/quote]Ben ook niet rijk, maar 29,95 lukt nog wel
ik heb momenteel geen geld om hem in de winkel te kopen, maar gelukkig komt sinterklaas er weer aan...[/quote]Ben ook niet rijk, maar 29,95 lukt nog wel
MvdHeuvel Als jij de F16 zo aan de grond zet dan heb je 'm niet op de meest realistische mode staan, want dan kan je nl niet eens landen op normale dirt ground.
Online gamen is niet zo moeilijk. Je moet je beiden in iedergeval aanmelden via Communications. Dan moet een van de twee een Dogfight opzetten en dan connecten. Zo ongeveer in hele grove lijnen. Hoe het stap voor stap moet staat in de handleiding (die ik ook nog niet heb
)
Het leukste blijft toch het online vliegen met een virtual squadron. Spannende campaign missions of heel goed gemaakte TEs blijven echt geweldig om samen met andere te vliegen.
Wil je veel online gaan vliegen, vergeet dan niet om een goede headset te kopen (bv de Plantronics HS1, te koop bij OfficeCenter) en RogerWilco te installeren!
Wil je veel online gaan vliegen, vergeet dan niet om een goede headset te kopen (bv de Plantronics HS1, te koop bij OfficeCenter) en RogerWilco te installeren!
Waar kun j online vliegen?? En hoe doe je dat???
The "real" Champ will always be The Champ
Verwijderd
Vind ik de flight simulators van Jane toch het beste .
Ik heb USAF en WWII en die voldoen mij prima.
Ik heb USAF en WWII en die voldoen mij prima.
ik vond mezelf altijd behoorlijk goed met vliegsims (oorlog, dus alleen andere neerhalen) maar ik heb al jaren niet meer zo;n spel gespeeld, dus ehh, ik wil het ook weleens online proberen! iemand suggesties?
Van Janes vond ik alleen F-15 en LongBow2 errug goed. F-18 is wat minder (naja vind ik dan he.. dat zegt dus ook niets
) .. tja ik vind Falcon 4.0 gewoon het leukst om te vliegen.
Goed realistisch en zeker de campaign missies zijn de moeite waard.
Online vliegen is echt helemaal te gek.. en met een LAN wordt het allemaal nog leuker!
Online vliegen, iemand gaat een missie (TE - Tactical Engagement in F4 termen) of een Campaign hosten, en andere joinen op dat IP adress .. simpel as that.
Tot en met 4 players gaat het nog wel maar daarboven wordt het wat traag (Shared Bubble probleem.........erhm dat leg ik wel es een keertje uit.. gaat nogal diep op F4 in). Maar net nieuwe patches zou ook dit verholpen moeten worden (hopelijk).
Als je echt regelmatig online wilt vliegen, dan kan je dus een "squadron" joinen. Een soort van erhm.. Quake Clan ofzo. Nou ja ook niet helemaal.. Ligt er maar net aan wat je wilt. Alleen maar dogfighten tegen elkaar? Daar join je geen squadron voor.. dat is meer voor het wat serieuzere teamwerk.. samen met een stel andere virtual viper drivers complexe campaign of TE missies vliegen. Planning, tactiek en communicatie worden dan heel belangrijk. (vandaar... Roger Wilco en de heatset!).
Alleen begin je net met F4 dan kan je beter eerst alle trainingsmissies vliegen en eerst offline wat campaign ervaring op doen.
Goed realistisch en zeker de campaign missies zijn de moeite waard.
Online vliegen is echt helemaal te gek.. en met een LAN wordt het allemaal nog leuker!
Online vliegen, iemand gaat een missie (TE - Tactical Engagement in F4 termen) of een Campaign hosten, en andere joinen op dat IP adress .. simpel as that.
Tot en met 4 players gaat het nog wel maar daarboven wordt het wat traag (Shared Bubble probleem.........erhm dat leg ik wel es een keertje uit.. gaat nogal diep op F4 in). Maar net nieuwe patches zou ook dit verholpen moeten worden (hopelijk).
Als je echt regelmatig online wilt vliegen, dan kan je dus een "squadron" joinen. Een soort van erhm.. Quake Clan ofzo. Nou ja ook niet helemaal.. Ligt er maar net aan wat je wilt. Alleen maar dogfighten tegen elkaar? Daar join je geen squadron voor.. dat is meer voor het wat serieuzere teamwerk.. samen met een stel andere virtual viper drivers complexe campaign of TE missies vliegen. Planning, tactiek en communicatie worden dan heel belangrijk. (vandaar... Roger Wilco en de heatset!).
Alleen begin je net met F4 dan kan je beter eerst alle trainingsmissies vliegen en eerst offline wat campaign ervaring op doen.
Verwijderd
Behalve de Falcon 4.0 "clan" is er ook nog de Flanker 2.0 "clan". De laatste vlieg je in russische mig (ehm, type flanker). Ook die kan je uitbreiden met upgrades/patches/cockpits/landschappen. Maar vond performance op mijn oude pc niet zo best vergeleken met F4. Helemaal nieuwe pc gekocht ervoor (maar nog niet uitgeprobeerd).
Flanker 2.0 is ook heel mooi.....alleen geen campaign en alles in het russisch 
Wil zelf ook nog wel es in Flanker 2.0 duiken...
Wil zelf ook nog wel es in Flanker 2.0 duiken...
Verwijderd
Heb Flanker gister geinstalleerd op mijn nieuwe PC. Ziet er opeens veeeeeeel beter uit. Ik kan zowaar smooth vliegen. Ben alleen alles weer vergeten, dus moet er weer op studeren 
Maar inderdaad, falcon is makkelijker om mee te beginnen denk ik, de f16 zit toch iets logischer in elkaar, en je kan tenminste de teksten lezen (je kan ook engels instellen hoor, dan valt het allemaal wel mee. alleen de cockpit is vrij statisch vergeleken met falcon, en op die buttons staat alles in het russisch. De hud kan gewoon op engels)
Oud: voodoo II, 266MHz Pentium, 128MB
Nieuw: V6800, 650@800 Duron, 128 MB.
Maar inderdaad, falcon is makkelijker om mee te beginnen denk ik, de f16 zit toch iets logischer in elkaar, en je kan tenminste de teksten lezen (je kan ook engels instellen hoor, dan valt het allemaal wel mee. alleen de cockpit is vrij statisch vergeleken met falcon, en op die buttons staat alles in het russisch. De hud kan gewoon op engels)
Oud: voodoo II, 266MHz Pentium, 128MB
Nieuw: V6800, 650@800 Duron, 128 MB.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 15:56 schreef Fox555 het volgende:
Behalve de Falcon 4.0 "clan" is er ook nog de Flanker 2.0 "clan". De laatste vlieg je in russische mig (ehm, type flanker). Ook die kan je uitbreiden met upgrades/patches/cockpits/landschappen. Maar vond performance op mijn oude pc niet zo best vergeleken met F4. Helemaal nieuwe pc gekocht ervoor (maar nog niet uitgeprobeerd).[/quote]ff miernenneuken, een flanker is geen Mig, maar een Suchoi, daarom ook SU-27 Flanker
je hebt ook een Mig-29 Fulcrum simulator, maar dies al wat ouder
en met Flanker en falcon is het zelfs zo dat ze compatible zijn om over LAN/inet/nul modem te spelen
sovjet versus US :D:D:D:D
Behalve de Falcon 4.0 "clan" is er ook nog de Flanker 2.0 "clan". De laatste vlieg je in russische mig (ehm, type flanker). Ook die kan je uitbreiden met upgrades/patches/cockpits/landschappen. Maar vond performance op mijn oude pc niet zo best vergeleken met F4. Helemaal nieuwe pc gekocht ervoor (maar nog niet uitgeprobeerd).[/quote]ff miernenneuken, een flanker is geen Mig, maar een Suchoi, daarom ook SU-27 Flanker
je hebt ook een Mig-29 Fulcrum simulator, maar dies al wat ouder
en met Flanker en falcon is het zelfs zo dat ze compatible zijn om over LAN/inet/nul modem te spelen
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
'k weet ut, slip of the finger.
tijdje geleden wilden ze nog de flanker in falcon 4 overzetten, of alleen de cockpit. is dat nog gedaan?
tijdje geleden wilden ze nog de flanker in falcon 4 overzetten, of alleen de cockpit. is dat nog gedaan?
MicroProse Falcon 4.0 en SSI's Flanker 2.0 met elkaar kunnen connecten? I don't think so.
my badOp woensdag 15 november 2000 21:32 schreef tazzman het volgende:
MicroProse Falcon 4.0 en SSI's Flanker 2.0 met elkaar kunnen connecten? I don't think so.
was een versie van falcon met fulcrum, heb en nog wel ergens liggen, was een dualpack, samen te koop, falcon en fulcrum dacht ik, of een ander F16 flightsim, weet het ook niet meer, is al zo lang geleden
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ja dat was van NovaLogic.. maar dat mag de naam flightsimulator niet dragen. Is meer flightarcade. Jammer want het zag er wel erg mooi uit voor die tijd.
Vroeger, in tijden van Falcon 3.0.. had je zowel een MiG-29 als een F/A-18 add-on voor Falcon 3.0.. en deze kon je wel tegen elkaar spelen. Aleen was multiplier nogal brak met Falcon 3.0.
Vroeger, in tijden van Falcon 3.0.. had je zowel een MiG-29 als een F/A-18 add-on voor Falcon 3.0.. en deze kon je wel tegen elkaar spelen. Aleen was multiplier nogal brak met Falcon 3.0.
Pagina: 1