[hdd] hdd crasht en laat xp opnw starten

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ok mensen nu heb ik toch een raar probleem.

Ik heb twee hdd een seagate barracuda van 30 gb 7200 rpm en een maxtor liquid bearing 60 gb op 7200 rpm.
De eerste is de master, de tweede is de slave.

Nu het probleem. Soms, alhoewel het nog niet gebeurd is terwijl ik achter de pc zat, gebeurt het dat ik mijn scherm aanzet en dan zie ik dat de computer spontaan is gereboot. Nu boot hij niet naar windows maar ik krijg een error. Namelijk dat ie geen os heeft aangetroffen op cdrom/floppy etc. Als ik reset dan zie ik dat ie de eerste device niet kan vinden (de c schijf met het os dus), darna gaat ie uiteraard op zoek naar een ander medium waar dan evt het os op zou staan. Maar dat is er niet. de computer sytart dus niet verder op.
Als ik nu de powerstekker 10 seconden of 20 eruit haal en ik doe hem er daarna weer in dan kan ik gewoon booten. Echter als ik in het bios kijk dan zie ik dat ondanks dat ik elke keer hdd autofind etc. op auto zet deze steeds weer op user staat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.?
Vroeger had ik nergens last van, ik heb wel laatst die maxtor gekocht. ZOu het daar mee te maken kunnen hebben? Ik bedoel dat ik hem per ongeluk niet op slave heb staan ofzo?
Verder is het systeem niet overgeklokt, het gebeurt ook als ik dat wel doe.
Ik heb verder:

win xp pro +sp1
radeon9700pro
512 ddr samsung

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

OcNewB schreef op 16 december 2002 @ 23:42:
ik heb wel laatst die maxtor gekocht. ZOu het daar mee te maken kunnen hebben? Ik bedoel dat ik hem per ongeluk niet op slave heb staan ofzo?
Verder is het systeem niet overgeklokt, het gebeurt ook als ik dat wel doe.
Ik heb verder:

win xp pro +sp1
radeon9700pro
512 ddr samsung
heb je niet per ongeluk de hd kabel iets te los zitten?
bij de minste geringste trilling opeens geen contact meer
of juist wel
aangezien je dus een andere erbij hebt gezet

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• OcNewB
Nee die zitten goed vast.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een voeding heb je? Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ. Probeer in ieder geval eens een tijdje met een cheap-ass videokaartje te werken :)

• OcNewB
ik heb een dure antec 400 watt voeding, dus daar al het ook niet aan liggen.

• OcNewB
*Kick*
Ik heb het probleem dus nog steeds.
De pc slaat vast, alleen reset helpt nog en als ik reset dan gaat ie op zoek naar primary master en dan zegt ie dat ie die niet kan vinden, vervolgens gaat ie op zoek naar cdrom a:drive etc. vind ie ook allemaa l geen os op dus dos prompt.
Wat is dr ....???

OK hij slaat vast op de volgende manier, geen windows valsmelding of iets maar ineens gaat het hdd lampje branden en dan blijft ie ook branden. ALsof ie naar iets op zoek is maar het niet kan vinden ofzo. Nu kan ik niets meer doen behalve de powerstekker eruit halen ff wachten en weer resetten.

[ Voor 34% gewijzigd door OcNewB op 19-12-2002 19:22 ]

Pagina: 1