Toon posts:

netmeeting en problemen met webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een groot (echt waar) probleem.

Ik heb ene nicht in het buitenland en die heeft sinds kort een buurmeisje met webcam.

ik heb sinds een tijdje een webcam. Ik had hem alleen nooit voor netmeeting gebruikt. (logitech quickcam pro 3000 => webcam + microfoon)

Nu heb ik dus als probleem dat zij wel beeld doorkrijgt van mij, maar geen geluid.
Ik ontvang beeld en geluid van haar kant. Ik heb toen geprobeerd om de instellingen in netmeeting te check (audio tuning wizard)
wat blijkt, dat de webcam geen volumeregeling heeft volgens netmeeting (is dus niet waar) waardoor hij niet werkt.

Nou ja ok kan ik mee leven. Maar ik heb daarna met ene goeie vriend geprobeerd dit zooitje te testen en te finetunen zodat het de volgende keer werkt.

Hier ging het echter helemaal mis. Ik ontvang alles perfect, hij ontvangt geen moer.

Nu is de grap alleen dat de microffon opeens wel geluid registreert. Hij stuurt alleen niets door.

Wat kan ik in godsenaam doen om alles aan de praat te krijgen??

Ik heb de volgende instellingen op mijn pc:

verbinding: adsl (usb modem met routing enabled, alles staat goed ingesteld).

Netmeeting:
SEND en RECEIVE video staan aangevinkt.
ik kan mezelf wel zien in het venster wanneer er geen verbinding is, en ook als er verbinding is kan ik mezelf bij picture-in-picture zien.

ik hoop dat iemand meer weet.

oh en die jongen waarme eik test heeft een getweakete alcatel, maar mijn nicht haar buurmeisje heeft dat niet.

Heel erg bedankt, benny.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
2 dingen die je kan proberen:

-Nieuwe drivers voor je webcam
-Messenger gebruiken ipv netmeeting!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:35

sus

is druk :+

eehm, hier hetzelfde probleem.

Wat is bij mij de oorzaak? Dat ik niet met mijn bak direct aan internet hang, maar dat ik internet deel met een server (linux, die de verbinding voor mij deelt over 2 andere NIC's dan de internet-NIC).

Op de een of andere manier is het dus zo dat je direct op internet moet zitten om dat signaal door te kunnen sturen. Anders komt het er niet door. Heb alles al geprobeerd met poortforwarding.

Idem is het met MSN en file-sending. Dat kan dus ook niet als je achter een server zit.

Je kan dus wel alles ontvangen, maar niks versturen, daar komt het op neer.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Als je achter NAT zit moet je router H.323 ondersteunen, indien dit niet het geval is, is het volgens mij niet mogelijk. Verder moet je er natuurlijk zeker van zijn dat de firewall op je server je niet blockt.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 15:06

dread

Sluwe vlaming

Deze topic weerspiegelt dus helemaal mijn probleem.

Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?

Het enige verschil is dat het ooit al gewerkt heeft maar sinds ik daar een creative webcam pro ex aan gehangen heb werkt het niet meer ook niet als de cam verwijder.

heb alle drivers al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

windows XP en een asus laptop L3500H

[ Voor 9% gewijzigd door dread op 26-04-2003 00:28 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.