Film -> Groen beeld, met blur.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 20:26
Ok ik heb al veel rondgezocht en veel geprobeerd: Google en een boel forum en een hoop codecs.

Het probleem:

Ik heb een aantal films. Waarschijnlijk DivX ofzo. Kan ook Xvid zijn weet ik niet. Maar als ik ze afspeel is er het volgende;
Het begint met een compleet groen scherm, daarna komt de film, het ziet er allemaal goed uit. Maar dan begint de ellende. er verschijnt een soort filter over de film. Groen en blauw enzo een soort folie wat je ervoor houdt. En wat ie ook doet is over het vorige frame heen gaan. Dit zorgt voor dikke vette blur. Soms blijft een frame hangen en wordt ie langzaam overgeschreven door de nieuwe etc etc. Combineer dit met die leuke kleuren en je hebt een pracht show.

Ik kan geen screenie nemen jammer genoeg maar ik zal proberen me webcam te installen.

Wie helpt me, alvast bedankt.

[Computer info]
Windows XP
Mediaplayer 7 & BSplayer
Nimo codec pack geinstallerd.
MEerdere Xvid codecs geinstalleerd
verder doet alles het. Ook een ander Xvid bestand. Ik heb 100 films en 2 doen het er niet. Allebei van sharereactor.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

volgens mij ligt dat niet aan je system maar aan de film zelf, je heb gewoon een verneukte film ged/l.

probeer eens een andere

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Hmmm, meestal zijn de dvd rips van sharereactor afkomstig van de rips van de release groups en daar zitten meestal geen fouten in. Heb al eens geprobeerd om codecs te uninstallen en from scratch met de allernieuwste te beginnen?
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van nimo codecpack en gebruik het ffdshow filter om divx/xvid te decoden (site schiet me zo 1,2,3 ff niet te binnen) en alle films werken hier perfect (ook vaag thuis encoded spul).

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 20:26
Mwah ik snap het gewoon niet. Zoals ik al zei heb ik echt veel films en alles doet het. Maar 3 films tot nu toe niet; en heb echt veeeeeeel codecs geprobeerd

Verwijderd

Ik heb ook een tijdlang last gehad van groen beeld bij Xvid films.
Moet je dit eens proberen.

Start\uitvoeren
en daar typ je dan "regsvr32 /u ffdshow.ax" en dan enter.
(zonder de " " )

Bij mij heeft het toen geholpen, maar je moet wel de Xvid codec geïnstaleerd hebben.

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers Noordstrand :)

In 2 jaar tijd hebben ze idd wel wat verbeteringen aangebracht in de Xvid decoders en Ffdshow filters - kortom, let voortaan even op de topicdatum of het niet om een oud topic gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 18:33 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik denk dat men er na 2 jaar wel uit is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.