Toon posts:

Nokia 6310 Cark-91 geen geluid over boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zit met het volgende probleem, ik heb een nokia 5110 gehad, en die zorgde voor perfect mooi geluid in de cark-91, over alle 6 de boxen, maar nu heb ik een nokia 6310, en deze komt alleen geluid uit de hoorn, en volges mij gaat het geluid door de microfoon van de telefoon zelf als ik em in de cark-91 zet, dat ie niet over de boxen gaat is duidelijk hoorbaar, maar hoe komt dit? Meer mensen met deze ervaring?
Wat ook een verschil is: bij nokia 5110 zette hij de radio op mute als er een telefoongesprek werd aangenomen of aangevraagd, dit doet hij bij de nokia 6310 ook niet.

Wie heeft een oplossing voor deze 2 problemen :
kortsamengevat:
- Geen geluid over radio speakers
- Geen mute als er oproep binnen komt of uitgaat

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Precies dezelfde set gehad, en werkt gewoon. Van 5110 naar 6210 naar 6310i, totaal geen probleem. Bekijk je aansluitpinnen even geod, want moet gewoon werken. De enigste optie, die ik moest veranderen, was even het display licht aanzetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
zou het iets te maken kunnen hebben met m'n citroen xsara picasso 1.8 plaisir?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik weet in iedergeval, van mijn collega, die een 307sw heeft, dat er een mutebox tussen moet, wat dus weer een typische franse aangelegenheid is.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vreemd, zou gewoon moeten werken...
Ben je niet stiekem een instellinkje vergeten in het menu?
Doet een andere 6310i het wel?

offtopic:
@marco899: know's what he wants??

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen andere 6310, maar ik zal het uitleggen wat ik denk dat het is:
Het lijkt nu alsof de gsm op eigen handsfree staat, dus handsfree voor in de hand, door de hoorn van de 6310 komt hard het volume van de ander, en door de microfoon van de 6310 komt de spraak van mij, i.p.v. dat ie gebruik maakt van de cark-91 boxaansluiting en microfoon. Kan iemand dan es zijn instellingen posten, er valt volges mij niet veel aan in te stellen

Verwijderd

Topicstarter
Nog eventjes wat bevindingen:
Tests zijn gedaan met:
- 4 jaar oude cark91 in Kia Shuma 1.8 GS
- 1 jaar oude cark91 in Citroen Xsara Picasso 1.8 Plaisir

- oude nokia 5110
- 6 maand oude nokia 6310

Combinaties:
Nokia 5110 in Kia Shuma 1.8 GS:
-> Als telefoon overgaat gaat radio uit, en telefoongesprek gaat over alle 6 de boxen.

Nokia 6310 in Kia Shuma 1.8 GS:
-> Als telefoon overgaat blijft radio aan, telefoongesprek gaat over handsfree van de telefoonzelf, er wordt geen gebruik gemaakt van de carkit accesoires zoals speaker en boxen in de auto.

Nokia 5110 in Citroen Xsara Picasso 1.8 plaisir:
-> Als de telefoon gaat, wordt de radio niet uitgeschakelt, gesprek gaat over externe speaker, en externe box (deze is geplaatst omdat het de installalteurs niet lukte om de gesprekken over de speakers te krijgen)

Nokia 6310 in Citroen Xsara Picasso 1.8 plaisir:
-> Als de telefoon gaat, wordt de radio niet uitgeschakelt, gesprek gaat over externe speaker, en externe box (deze is geplaatst omdat het de installalteurs niet lukte om de gesprekken over de speakers te krijgen)

Iemand enig idee hoe dit kan?
Wat ik wil is dus de resultaten die verkregen zijn met de nokia 5110 i.c.m. de kia shuma 1.8 GS, dus geluid over alle 6 de boxen, en dat de radio op mute wordt gezet als de telefoon overgaat.

Nokia 6310 software versie is v4.20

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* het probleem is nog steeds niet opgelost

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 21:33

Arno

PF5A

De carkits van de 5110 en de 6310 zijn identiek. In mijn Astra zit een 5110 carkit (toen had ik nog een 5110). Toen deze stuk was kreeg ik een 6310 die direct werkte in de 5110 carkit. Zou het kunnen dat de combinatie van jouw carkit en de 6310 de problemen geeft :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

M'n broer heeft in z'n '98 306 1.6 XS ook de Cark-91, met een 6310. De radio word automatisch op Mute gezet, en het geluid komt over de externe luidspreker. Werkt prima dus..

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Waarom je 6310 het niet goed doet in die KIA is erg vreemd, misschien is de firmware van die CARK 91 te oud en niet geschikt voor de 6310 :?

Maar gezien beide telefoons in die citroen de externe speaker gebruiken, lijkt het erop dat er daar geen gebruik is gemaakt van een 'mutebox' om het geluid over de speakers van je autoradio te laten lopen.

zie: http://www.mobileplaza.nl...CategoryID=6&DivisionID=1 (ongeveer op 3/4 van de pagina, zoek op 'Audio Mute Box Nokia')

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Verwijderd

Ik heb in m'n Vectra ook de Cark91 + 6310i zitten met softwareversie 4.07 en zelfs dié werkt nog vlekkeloos...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bedankt voor jullie reacties,
Eventjes aan Coen een vraag, doet ie het bij jouw over de radioboxen met firmware 4.07, of over een bijgeplaatst speakertje?

P.S> is het normaal dat bij het menu instellingen accesoires dat daar handsfree staat? moet dit niet carkit ofzow zijn

Verwijderd

Nee hoor... hij mute netjes de radio bij een inkomend gesprek en laat het gesprek gewoon over alle speakers horen. Volume te regelen op de radio of vanaf het stuur.

Dat menu item klopt wel...
Pagina: 1