Chieftec Dragon USB Frontpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Helaas kon ik met Google en de GoT search nix vinden dus daarom deze post

Vandaag ff bezig geweest met een A7V333 in te bouwen in mijn nieuwe chieftec dragon toren met USB en FIREWIRE aansluiting op het frontpaneel. Het systeem draait perfect alleen krijg ik 1 functionaliteit niet aan het draaien.. De usb aansluiting op het fronpaneel.

Vanuit het fontpaneel komen er 9 draden, waarvan er 3 geaard zijn "Ground" en geen "NC" aansluiting. Op het mobo heb ik 9 aansluitpunten waarvan er 2 geaard zijn "GND" en 1 aansluiting NC (No close ??).

2 van de 3 "Ground" aansluitingen hebben slechts 1 draad, de 3de heeft er twee. De andere 6 aansluitingen kan ik allemaal wel plaatsten echter mijn vraag :

Is de "Ground" aansluiting met de twee draden de NC aansluiting ?? Of moet ik de NC aansluiting niet aansluiten ? Graag had ik dat van jullie willen weten voordat ik de boel verkeerd aansluit en mijn mobo opblaas.

Ter extra informatie : ik wil het frontpaneel aansluiten op de USB 5+6 poort.

Thanx!

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NC = Not Connected
Grounds kan je gewoon bij elkaar hangen op 1 ground.
de VCC(5V+ kan ook bij elkaar neem ik aan).

data in/uit moetten wel goed zitten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
kingofDos:

De Ground draden zijn al tot stekkers geknepen en ik kan zelf die stekkers niet maken. Echter kan ik ook gewoon 1 ground niet aansluiten

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukkie_3 schreef op 16 december 2002 @ 22:56:
Helaas kon ik met Google en de GoT search nix vinden dus daarom deze post

Vandaag ff bezig geweest met een A7V333 in te bouwen in mijn nieuwe chieftec dragon toren met USB en FIREWIRE aansluiting op het frontpaneel. Het systeem draait perfect alleen krijg ik 1 functionaliteit niet aan het draaien.. De usb aansluiting op het fronpaneel.

Vanuit het fontpaneel komen er 9 draden, waarvan er 3 geaard zijn "Ground" en geen "NC" aansluiting. Op het mobo heb ik 9 aansluitpunten waarvan er 2 geaard zijn "GND" en 1 aansluiting NC (No close ??).

2 van de 3 "Ground" aansluitingen hebben slechts 1 draad, de 3de heeft er twee. De andere 6 aansluitingen kan ik allemaal wel plaatsten echter mijn vraag :

Is de "Ground" aansluiting met de twee draden de NC aansluiting ?? Of moet ik de NC aansluiting niet aansluiten ? Graag had ik dat van jullie willen weten voordat ik de boel verkeerd aansluit en mijn mobo opblaas.

Ter extra informatie : ik wil het frontpaneel aansluiten op de USB 5+6 poort.

Thanx!
Tukkie, werkt bij jou nu alles goed? ik heb namelijk hetzelfde frontpaneel, maar een asus p4pe moederbord.

De front USB werkt goed met mijn usb1 camera en usb1 joystick. maar de usb2 pendrive doet het niet: de computer geeft aan: het usb-apparaat wordt niet herkend.
De usb2 pendrive ondersteunt overigens ook usb1, en het vreemde is aan de usb aansluiting aan de achterzijde werkt de pendrive wel gewoon (met usb2 snelheid)
Ook op een oudere computer met alleen usb1 werkt hij ook.

Werkt bij jou usb2 wel aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ben je zeker dat NC 'not connected' betekent? Op mijn kast had ik vier draadjes : 1 enkel draadje genaamd "+5v", 1 dubbel draadje genaamd "NC" en opnieuw 1 enkel draadje genaamd "ground". Als die andere twee de power en de ground zijn is die NC toch duidelijk het datasignaal.

Bij mij werken de front USB's prima. 'k heb wel nog geen kans gezien USB2 devices te testen gezien ik er zo geen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De Front USB op de Chieftec kasten is niet geschikt voor USB2. Vraag me niet waarom, maar het werkt gewoon niet. Ook de Thermaltake Xaser serie, en de Antec SXserie hebben hier last van.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb het zelfe MOBO, en een thermaltake xaser 5000 case (verschilt niet heel veel) en ik heb gewoon een papiertje gepakt, boekje van mobo erbij en dat draadje in mijn hand, en dan vergelijken... Even op het papiertje alle pinnetjes gezet en alles aangesloten wat mij het meest logisch leek, en voila werkte in 1 keer...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BredeP schreef op 03 januari 2003 @ 12:20:
De Front USB op de Chieftec kasten is niet geschikt voor USB2. Vraag me niet waarom, maar het werkt gewoon niet. Ook de Thermaltake Xaser serie, en de Antec SXserie hebben hier last van.
Maar de pendrive ondersteunt ook USB1 dus dan zou hij toch automatisch moeten "terugschakelen" naar USB1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vindt je ook veel info hierover: http://www.directron.com/installusb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
ik bouw al heel lang veel pc's (werk bij een i-net shop) en die ground met dubbele draadjes hoef je gewoon niet aan te sluiten, je kunt em aan die NC hangen, want dat is ook gewoon ground, maar het heeft geen nut, omdat die andere grounds gewoon doorverbonden zijn.
Pagina: 1