Toon posts:

[DSL] T-Online delen in win 2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het delen van een netwerk in duitsland, daar hebben ze T-DSL van T-Online. Ik heb er een windows 2000 professional servertje neergezet en 2 NIC's geinstalleerd. 1 aan het interne netwerk met ip range 192.168.0.* en de andere NIC zit aan de T-DSL modem, die weer verbonden is aan de splitter.

Bij T-Online krijg je een software pakket geleverd dat speciaal gemaakt is voor t-online. Daar moeten wat personelijke gegevens ingevuld worden en dan kan er een verbinding gemaakt worden. Wat mij meteen opviel is dat er een 3e icontje van netwerk onder in mijn taskmanager bij komt. En op het moment dat je de software afsluit word die verbinding weer verbroken.

Het internet werkt op de server zodra dus die software van t-online geladen is en verbinding gemaakt is. Ik heb vervolgens mijn externe NIC op delen gezet in windows. Maar nu kan ik vanaf de clients geen verbinding krijgen met internet.

Alleen het vervelende is dat die verbinding die opgezet wordt door t-online niet gedeeld kan worden. Dus vraag ik me nu af hoe ik dat wel moet doen.

Het liefste maak ik zelfs nog helemaal geen gebruik van die software van t-online, maar ik zou dus echt niet weten hoe ik dan handmatig een verbinding op moet zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel wat zitten rond surfen op de site van t-online maar met mijn duits word ik er niet echt wijzer van.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Volgens mij wordt vrijwel overal PPoE gebruik voor DSL verbindingen.
Probeer eens zelf een vpn op te bouwen via PPoE met je t-online username/pass

Best kans dat dat moet werken.... En anders google je ff op router + t-online... Je zal t vast wel via een router kunnen instellen en als je dat weet kun je t dus ook op de PC zo doen.... die tonline shit kun je ook niet op een router instellen dusss...

Edit: T-online gebruik idd PPoE.

http://www.etid.de/dsl/dslrouter.html

Het gaat over een router daar, maar als je rustig doorleest zie je iig hoe je de procedure moet fixen...
Kort samengevat:

Zet je netwerkkaart van T-online op DHCP, en gebruik PPoE om een verbinding op te bouwen.

Username:

Hinweis 1
Das Login in der oben beschriebenen Form funktioniert nur, wenn Anschlußkennung und T-Online-Nr. jeweils 12 Ziffern lang sind. Falls Sie mit obiger Einstellung keine verbindung aufbauen können, probieren Sie folgende Alternativen:
A. "Anschlußkennung", gefolgt von einem ":", gefolgt von der T-Online-Nr., gefolgt von der Mitbenutzernummer (in der Regel "0001"), gefolgt von "@t-online.de".
B. "Anschlußkennung", gefolgt von der T-Online-Nr., gefolgt von einen "#", gefolgt von der Mitbenutzernummer (in der Regel "0001"), gefolgt von "@t-online.de".

DNS-sen moet je misschien zelf ff opzoeken, maar goed, desnoods klop je er een nederlandse dns is... (beter is natuurlijk een snelle duitse, maar goed, da's bijzaak)

[ Voor 57% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2002 23:34 ]

Verwijderd

Welke software? WinPoet?
Kijk dan in dit stappenplan:
http://www.adsl-corner.de/winpoet_2000.php
Is well duits natuurlijk

• DJSmiley
Volgens mij is dat Winpoet gewoon een soort PPPoE client ding. Maar voor zover ik weet hebben XP (en 2k ook) dat ook al zelf in hun OS.

Win98 iig niet dus dan is zo'n tooltje nodig (of dus die connect software) maar voor andere OSsen weet ik t niet zeker.

(kabelfoon gebruikt trouwens ook PPPoE, en hebben ook zo'n tooltje)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

DJSmiley schreef op 17 december 2002 @ 09:49:
Volgens mij is dat Winpoet gewoon een soort PPPoE client ding. Maar voor zover ik weet hebben XP (en 2k ook) dat ook al zelf in hun OS.

Win98 iig niet dus dan is zo'n tooltje nodig (of dus die connect software) maar voor andere OSsen weet ik t niet zeker.

(kabelfoon gebruikt trouwens ook PPPoE, en hebben ook zo'n tooltje)
Casema maakt ook gebruik van het PPPoE protocol en daarbij van de NTS Enternet Software. Er wordt dan een virtuele netwerkkaart aangemaakt waarover je de verbinding kan delen. Waarschijnlijk (ik heb Winpoet wel eens gebruikt dacht ik) gebeurt dit bij jou ook en kan je in 2000 op de virtuele adapter internet delen aanzetten.

Btw, ik wist niet dat 2000 ook een PPPoE client in zich had? Ik vind trouwens dat w2k bagger werkt met zo'n verbinding, vooral als je deze dan ook nog probeert te delen.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaak op 17-12-2002 11:52 . Reden: Toevoegsel ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt tot nu toe, ik ga vanmiddag weer naar duitsland en ga het even proberen met winpoet. Heb net even de handleiding globaal door gelezen van winpoet, maar dat moet wel lukken.

Anders horen julie nog wel.

• DJSmiley
micha schreef op 17 december 2002 @ 11:51:
[...]

Casema maakt ook gebruik van het PPPoE protocol en daarbij van de NTS Enternet Software. Er wordt dan een virtuele netwerkkaart aangemaakt waarover je de verbinding kan delen. Waarschijnlijk (ik heb Winpoet wel eens gebruikt dacht ik) gebeurt dit bij jou ook en kan je in 2000 op de virtuele adapter internet delen aanzetten.

Btw, ik wist niet dat 2000 ook een PPPoE client in zich had? Ik vind trouwens dat w2k bagger werkt met zo'n verbinding, vooral als je deze dan ook nog probeert te delen.
Ff gekeken net, maar 2k kan ik het niet vinden.. XP iig wel, maar had geen 2k bij de hand om te checken.

Maar goed, inet delen via 2k ben ik zelf ook niet zo'n voorstander van. Imho kun je beter een simpel routertje kopen en die ertussen hangen....
Heb je ook meteen PPoE support (doen de meeste routers wel) en heb je ook geen gekut met config van 2k.
Komt ook nog eens bij dat je 2k bak dan niet direct op inet hangt, dus ivm security is het ook verstandiger (zorg iig dat je 2k bak geupdated is!)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

DJSmiley schreef op 17 december 2002 @ 13:00:
[...]

Ff gekeken net, maar 2k kan ik het niet vinden.. XP iig wel, maar had geen 2k bij de hand om te checken.

Maar goed, inet delen via 2k ben ik zelf ook niet zo'n voorstander van. Imho kun je beter een simpel routertje kopen en die ertussen hangen....
Heb je ook meteen PPoE support (doen de meeste routers wel) en heb je ook geen gekut met config van 2k.
Komt ook nog eens bij dat je 2k bak dan niet direct op inet hangt, dus ivm security is het ook verstandiger (zorg iig dat je 2k bak geupdated is!)
Mjah, volgens mij had w2k het niet, en al die PPPoE-prut werkt erg bagger i.c.m. 2000. (behalve RASPPPoE :)) Heb zelf tijdje linuxroutertje gehad maar dat werkte weer niet samen met Casema, op een gegeven moment trok ie de hele upload weg en werd de verbinding gedisconnect. :{ Gelukkig staat er nu een Vigor tussen die de boel lekker soepel laat draaien. 8-)
Pagina: 1