Afgelopen zaterdag een Athlon Thunderbird 1000mhz aangeschaft met bijbehoorende koeler en een asus A7V. Na alles netjes in elkaar gezet te hebben, jumpers gecontroleert of deze echt in jumperfree mode stond, pc aangezet. Dit duurde slechts 5 seconde. Hierna zag ik alleen nog een rookpluimpje en dat was het einde van mijn amd processor. Dinsdag moederbord, koeler en zwartgeblakerde processor teruggebracht en verteld wat er was gebeurd. De zaak waar ik dit gekocht heb heeft met de leverancier gebeld waar de processor vandaan kwam of ze mij direct een nieuwe mochten meegeven of dat ze de processor op moesten sturen voor onderzoek. Dit laatste bleek het geval omdat ze willen kijken of de proc niet is overclocked.
Mijn vraag is eigenlijk als de leverancier zegt dat de proc is overclocked hoe ga ik bewijzen dat dat niet zo is. En wat moet ik in dit geval ondernemen. Hoe sterk sta ik. Op zich waren ze in de winkel wel positief dat ik een nieuwe zou krijgen omdat 2 maanden geleden hadden zoŽn zelfde geval en werd er een nieuwe proc gegeven aan de klant. Ik kreeg trouwens wel gelijk een nieuw moederbord en koeler mee voor het geval dat er wat met het moederbord aan de hand zou zijn geweest. Graag reactie.
Mijn vraag is eigenlijk als de leverancier zegt dat de proc is overclocked hoe ga ik bewijzen dat dat niet zo is. En wat moet ik in dit geval ondernemen. Hoe sterk sta ik. Op zich waren ze in de winkel wel positief dat ik een nieuwe zou krijgen omdat 2 maanden geleden hadden zoŽn zelfde geval en werd er een nieuwe proc gegeven aan de klant. Ik kreeg trouwens wel gelijk een nieuw moederbord en koeler mee voor het geval dat er wat met het moederbord aan de hand zou zijn geweest. Graag reactie.