Toon posts:

Verbrande processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag een Athlon Thunderbird 1000mhz aangeschaft met bijbehoorende koeler en een asus A7V. Na alles netjes in elkaar gezet te hebben, jumpers gecontroleert of deze echt in jumperfree mode stond, pc aangezet. Dit duurde slechts 5 seconde. Hierna zag ik alleen nog een rookpluimpje en dat was het einde van mijn amd processor. Dinsdag moederbord, koeler en zwartgeblakerde processor teruggebracht en verteld wat er was gebeurd. De zaak waar ik dit gekocht heb heeft met de leverancier gebeld waar de processor vandaan kwam of ze mij direct een nieuwe mochten meegeven of dat ze de processor op moesten sturen voor onderzoek. Dit laatste bleek het geval omdat ze willen kijken of de proc niet is overclocked.
Mijn vraag is eigenlijk als de leverancier zegt dat de proc is overclocked hoe ga ik bewijzen dat dat niet zo is. En wat moet ik in dit geval ondernemen. Hoe sterk sta ik. Op zich waren ze in de winkel wel positief dat ik een nieuwe zou krijgen omdat 2 maanden geleden hadden zoŽn zelfde geval en werd er een nieuwe proc gegeven aan de klant. Ik kreeg trouwens wel gelijk een nieuw moederbord en koeler mee voor het geval dat er wat met het moederbord aan de hand zou zijn geweest. Graag reactie.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34
Zolang er geen gumresten op je processor te vinden zijn denk ik dat je, je niet druk hoeft te maken. Ik kan me ook niet voorstellen dat je een 1 Ghz TB gaat overklokken en ik denk dat ze dat daar ook niet denken. Het enige dat je verweten kan worden is dat de koeler er wellicht niet goed op is ingezet,maar dat is niet jouw probleem,moeten ze die koelers maar makkelijker te plaatsen maken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> wellicht niet goed op is ingezet [/quote] op ingezet? Oeps!

Hop,hop,hop!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik weet niet of de leverancier 'm weer naar AMD zelf stuurt, dit duurt wel even, daar is het denk ik goed te zien dat het een produktiefout was. Ik hoor graag hoe het afloopt, ik denk dat ie wel vervangen word.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
even off-topic, gumresten??

ik krijg nml van de week ook een tbird 1000 en een asus a7v binnen, hoe zet ik dit dan goed op elkaar???

Verwijderd

Gum resten van het weggummen van de doorgetrokken bruggen die de multi-plier lock opheffen (dat doe je met een potlood)!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Tja, als ze zeggen dat het jou schuld is kan je er weinig aandoen denk ik. Zo heeft de mycom mij verteld dat het mijn schuld is dat m'n Duron gebroken is.

Ik hoop voor je dat ze aardiger zijn daar.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mycom? in Eindhoven?

Verhaaltje:

lang geleden: K62-300 gehaald... --> overklokt --> doorgebrand --> ingewisseld --> hadden geen 300's meer, kreeg 350 mee.

zelfde verhaal opnieuw. kreeg nu een 450 mee :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

Euh als je geen last wilt hebben van gumresten, kan je gebruik maken van iets als wasbenzine oid. Zolang het het keramiek niet aantast is er niets aan de hand en echt alle grafietrestjes (potlood dus) worden wel verwijderd, kanppe jongen die er dan nog achterkomt.

Bericht hierboven

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hmmm wisselt dan toch sterk per winkel. Had bij Bits 'n Pieces hier in Groningen 2 Dimmetjes gekocht van 64 MB (100mhz) d'rin gestouwd en het hele zooitje heeft een maand prima gewerkt doe ik 10 dagen geleden mijn pc aan begint ie te piepen dus pc onder de arm getest bij een vriend wat er stuk was, nou daar kwamen we dus redelijk snel achter,dat waren die twee betreffende dimmetjes. Hup naar de winkel toe : "nou eerst ff testen hoor (voor het geval dat alle twee de andere systemen op wonderbaarlijke wijze niet helemaal fris waren tuuuuuurlijk) ,nou ze waren wel stuk of ik ff mijn pc wilde langsbrengen zodat zij konden controleren of mijn pc wel goed is (de omgekeerde bewijslast: Guilty untill proven innocent) nou daar had ik weinig trek in (veel gezeul) mais soit toch langsgebracht nou dan kunt u hem volgende week weer ophalen ja daag. Op dit moment staat ie dan bij hun in de winkel en krijg ik vanmiddag te horen wat de hoge heren hebben verzonnen (ff ter verduidelijking deze PC is absoluut nooit overklokt mais soit) . Want in principe kunnen ze nu van alles verzinnen (je hond heeft er over heen gepiest , je bent er met een strijkijzer overheen geweest en weet ik niet al wat). En laat ik wel duidelijk zijn dat je als winkel zijnde nou niet echt een positieve indruk wekt bij de klant.....

"Better ask questions before you shoot"

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> je hond heeft er overheen gepiest [/quote]LOL! Wat een kutsmoes, dat zie je toch zelf ook wel... ik hoop iig dat je je pc snel terug hebt

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Chocovla
  • Nu online
That makes two of us. Maareh ik heb zo'n vermoeden dat ik naar mijn cente kan fluiten...

Verwijderd

Oh. Is bits 'n piesen dus zon grijs importeur die tweede keus koopt en dus geen importeur/fabrieksgarantie heeft. Niet dan ? :(

• Chocovla
  • Nu online
Zou je zeggen als je dit verhaal zo hoort. T'is verder een gewone toko waar ik ook al jaren van alles wat kocht, en waar alles altijd gewerkt heeft tot nu. Dit is de eerste keer dat er iets stuk is en dan liggen ze direct zo dwars. Vond het trouwens errug maf dat ongeveer 5 minuten nadat ik een negatieve beoordeling had gepost er direct twee positieve reacties waren die zaten te emmeren over de winkelindeling ??

Pagina: 1