s-vhs en kleur?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 23:32
Hi,

Wat ik dacht was dat s-vhs beter is dan composite. Maar als ik de s-vhs kabel van m'n asus geforce2 MX v7100/T (waar twinview wel goed werkt :-) aansluit om m'n kleuren tv krijg ik geen kleur.

M'n instellingen:

voor tv: Hoge kleuren (16-bits) - 800 x 600
Twinview: extended desktop
Output device: format: PAL-G, TV-resolution: 800x600, video output format: s-vhs

vernieuwing proces 60hz, dit is het laagste wat ik kan instellen, en als ik de tv echt aangesloten heb ook het enigste dat ik kan kiezen. Anders staat de monitor op 85 hz als ik het goed heb.

Iemand suggesties, via de composite uitgang werk het wel goed met kleur alleen heb ik al een 15m s-vhs kabel en is de kwaliteit volgens mijn beter dat met een composite kabel.

Alvast bedank,
Roeland

Mzzl,
Roeland

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Waar sluit je die kabel op aan? Soms op je SCART ingang met een verloopstukje? Dan kan dat het probleem zijn. Niet alle SCART ingangen kunnen goed overweg met SVHS: je krijgt dan vaak zwart/wit beeld. Als je meerdere SCART aansluitingen hebt, dan moet je die eens proberen. Op mijn TV werkt maar 1 van de 3 goed met SVHS. Daarnaast hebben veel TV's een aparte SVHS ingang, die zou altijd goed moeten werken.

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 23:32
Dat kan kloppen, want ik gebruik een verloop stukje.

M'n 'echte' tv is kapot, maar daar zitten wel allemaal s-vhs ingangen op de achterkant.

Bedank,
Roeland

Verwijderd

Dat had ik eerst ook met m'n viper II met 5m svhs kabel en een scart adapter.
Had ik dus op ext2 zitten en op tv vrolijk grijs beeld! :-(
Maarja ff later kwam ik erachter dat ik een soort 2e ext2 kanaal had die speciaal voor kleur was. :-) Dus ik kan zo switchen tussen kleur en zwart/wit. Niet dat het ergens goed voor is maargoed. ;-)

Verwijderd

IK wil dus ook m n Pc op een TV aansluiten(op een videkaart).

Nu heb ik een kabel met een Scartaansluiting aan de ene kant en aan de andere kant zitten 6 stekkertjes: 2 Gele (video in/out) 2 Rode (audio in/out) 2 Witte (audio out/in).

In de handleiding van de TV staat dat je deze kabel op een computer kan aansluiten.

welk van deze stekkertjes moet ik in mijn videokaart doen????

De scart ingang op m n Tv is een EURO-AV aansluitbus..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan zul je toch een videokaart met TV-out moeten hebben :) Daar zit zo'n geel aansluitinkje op.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

moet je hem niet gewoon op PAL-M zetten, of in ieder geval daarmee tweaken? werkte voor mij... maar dat zul jij vast ook al gedaan hebben.

verschil tussen svhs en composite is trouwens niet zo enorm groot hoor

Stoer; Marduq

Pagina: 1