nee. Wel opletten met het schuren. En uiteraard ook met het polijsten (=ook schuren). Je loopt al gauw het risico de
omliggende lak "door" te schuren. Deze is immers "dunner" dan de plek waar het stofje zit. Dus heel voorzichtig en heel plaatselijk het stofdeeltje wegschuren en een polijsten. Gebruik desnoods een klein stukje schuurpapier op een tandenborstel.
Het polijsten met behulp van een zachte doek en polijstmiddel vanuit het centrum (stofdeeltje) naar buiten toe minder druk uitoefenen. Het uiteindelijke polijsten hersteld de schuurkrassen weer en er ontstaat een glanzende afwerking. De autowas maakt het af.
Ik ga er wel vanuit dat je voldoende laagdikte hebt aangebracht, liefst met blanke lak erover. Je laagdikte wordt uiteraard dunner door deze behandeling.
Het polijsten en in de was zetten maakt de afwerking altijd mooier voor je gevoel, ik heb ook altijd de indruk dat de lak harder wordt. (Vroeger veel met brommers en auto's gespeeld)
Een vader van een vroegere vriend van me heeft eens de zijkant van de auto van zijn zoon gespoten in een gore garagebox. Zag er niet uit. Na een uurtje drogen ging de garage deur dicht met papa en de auto in de garage. Na wat schuur/polijst en poetswerk kwam de bewuste auto eruit met een stukkie spuitwerk waar je U tegen zegt (zei)
[
Voor 31% gewijzigd door
klaaz op 16-12-2002 22:49
]