Toon posts:

Abit KG7 met Duron :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusje heeft een computer met een ABit KG7 mammaplank daar zit normaal een AMD Athlon 1600 XP op alleen deze is kapot en is terug gestuurd naar amd door de winkel waar we hem gekocht hebben, dit gaat een behoorlijke tijd duren dus de winkel deed erg moeilijk over een andere cpu sneller met bijbetalen omdat de 1600 uit het assortiment is, nu komt het dus we hebben daarom tijdelijk een AMD Duron 1300 mee gekregen alleen krijg ik met geen mogelijkheid dat klote ding aan de gang op men zusjes bord :?
Heeft iemand hier ervaring mee :?

Ik heb mijn processor AMD 1800 erop gezet draaid zonder probleem dus het moederbord is niet kapot. De duron doet het wel in mijn bord dus de processor doet het ook en ik snap er niks meer van :( iemand een idee :?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klinkt alsof je vergeten bent de jumper op het moederbord die je FSB op 100 of 133 zet om te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2002 21:48 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Rival24

I'll Be Back

Probeer eens naar de laatste bios te flashen met je xp1800. Anders lijkt het me dat die cpu óók kapot is (of het moet zijn dat die kg7 geen duron 1300's ondersteunt :))

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 16 December 2002 @ 21:48:
Klinkt alsof je vergeten bent de jumper op het moederbord die je FSB op 100 of 133 zet om te zetten.
Heb ik gedaan ff heel cd bios enz gerest

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 16 December 2002 @ 21:48:
Probeer eens naar de laatste bios te flashen met je xp1800. Anders lijkt het me dat die cpu óók kapot is (of het moet zijn dat die kg7 geen duron 1300's ondersteunt :))
Mijn cpu loopt er goed op en de 1600 die er weer in komt ook alleen die klote duron niet en ik ga dat bios niet flashen omdat alleen die kut processor het niet in dat bord doet :S

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ftp://202.168.194.114/pub...G7-RAID_Eng_V2.03_WEB.pdf

In de manual wordt (blz 33) aanbevolen eerst met de draaiende athlon in het bios de settings op de laagste duron instelling in te stellen, power op de voeding uit te schakelen, dan pas cpu omwisselen en daarna bij een nieuwe start in bios de correcte settings in te stellen.

Die 100/133 jumper zit er dus inderdaad niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2002 22:02 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18
ik doe het altijd zo: werkende proc erin, ga naar het bios en stel de nieuwe in (13*100). save & exit en zodra het beeld zwart word pc uit.
proc erin en draaien.
vergeet bios niet te updaten.

Verwijderd

sharkzor schreef op 16 december 2002 @ 22:07:
ik doe het altijd zo: werkende proc erin, ga naar het bios en stel de nieuwe in (13*100). save & exit en zodra het beeld zwart word pc uit.
proc erin en draaien.
vergeet bios niet te updaten.
Ja maar als je nou geen tweede CPU hebt hoe moet je het dan doen?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Zow, deze page zat nog in m'n history omdat ik ook eens zo'n bordje heb gehad :)

kg768.exe Bios Issue Date: 2002/01/28
BIOS ID: 68

Support AMD Athlon XP 2000+ and Morgan Duron 1300.

Fix ACPI error message in Windows XP Event Viewer.

Support 3.5GB memory while four sticks of 1G DDR memory installed.

Fix performance drop after STR mode by Sisoft Sandra 2000.

Fix SCSI CDROM boot issue for TekrAm SCSI card.

Support 48 bit LBA for HDD larger than 137GB.

Change the default year to 2002.

HPT370 BIOS Version: 2.0.1024.

LINK: http://www.abit.com.tw/ab...tent.jsp?pTITLE=KG7&#Bios

Geen dank hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg ik dat bios er dan in zonder een tweede cpu ? want met met die klote duron krijg ik niet eens beeld :?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 00:07:
maar hoe krijg ik dat bios er dan in zonder een tweede cpu ? want met met die klote duron krijg ik niet eens beeld :?
Je zegt dat je een 1800 erop hebt gezet..... en dat die wel werkt |:( Moet ik het nog verder uitleggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 17 December 2002 @ 00:17:
[...]

Je zegt dat je een 1800 erop hebt gezet..... en dat die wel werkt |:( Moet ik het nog verder uitleggen ;)
Jah ik heb men eigen CPU erin gehad maar dan moet ik men eigen kast helemaal uit elkaar halen om een processor die er niet in blijft zitten erin te doen en dan een bios update uit te voeren :?

Als je een de bios normaal rest dan moet hij het al doen want hij is dan al zijn instellingen kwijt

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 00:25:
[...]

Jah ik heb men eigen CPU erin gehad maar dan moet ik men eigen kast helemaal uit elkaar halen om een processor die er niet in blijft zitten erin te doen en dan een bios update uit te voeren :?

Als je een de bios normaal rest dan moet hij het al doen want hij is dan al zijn instellingen kwijt
Nee, je hebt het fout :) Als je je bios flasht/update (allemaal hetzelfde) dan is dat PERMANENT dat krijg je er alleen uit door hem opnieuw te flashen. Dus als je de bios nu flasht met je 1800, en vervolgens de duron erin gooit, dan werkt ie.

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
Het is speciaal tool voor bios .. Anders moet je opvragen aan ABIT om nieuwe bioschip te sturen. :r

www.tiedragon.nl

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

edwtie schreef op 17 December 2002 @ 01:02:
Het is speciaal tool voor bios .. Anders moet je opvragen aan ABIT om nieuwe bioschip te sturen. :r
Dat je als abonnee zijnde nog zulke zinnen kunt produceren is indrukwekkend ;).
Anyways, trek je hier niets van aan. Als het fout gaat met flashen moet je inderdaad een nieuwe bios chip hebben...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 00:25:
[...]

Een BIOS resetten is niet hetzelfde als een BIOS updaten (of flashen). Je zet gewoon een nieuwer stukje software op je moederbord. Dat stukje software zorgt ervoor dat de 1300 gaat werken...

De enige manier om dus die 1300 te laten werken is door je BIOS te flashen. Als je de moeite niet wilt nemen om je processor weer uit je eigen bak te slopen dan moet je niet gaan vragen naar een andere oplossing want die is er simpelweg niet (ja, is er wel... pc niet meer gebruiken zolang je die 1300 hebt...).
Pagina: 1