Wat doet een koe eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 22:06
Nu een aantal weken zo'n koe op mijn compu rondloopt, vraag ik me toch een beetje af wat die daar doet!

Als ik het goed begrijp, deelt d.net allemaal keys uit. Met deze keys decodeert jouw koetje de boodschap van RSA. Vervolgens wordt die gedecodeerde boodschap teruggestuurd naar d.net Maar hoe wordt bepaald wanneer de originele boodschap is ontdekt?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 00:25
stel, jouw blokje heet a, de originele is b

if a = b then we have a winner
if not then continue project

• cire
Ceasar: Sorry, maar ik begrijp het toch niet helemaal. In dit verband zegt de naam 'blokje' me niet zoveel!

Ik dacht namelijk het volgende:
RSA heeft een gecodeerde boodschap C gemaakt met key K.

Wij proberen de originele boodschap te vinden door met alle mogelijke K's de boodschap C te decoderen.

Maar hoe bepalen we dan of we de originele boodschap hebben gevonden?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eric: dat doen wij niet. Dat doet distributed.net in samen werking met de RSA. Die controleren dat zodra wij de blocks (work units dus) terugsturen.

Als jij de goeie key gevonden hebt krijg je vanzelf een emailtje van distributed.net ! Daarom moet je dus ook altijd een geldig email-adres ingeven, anders zou je zo'n bericht nooit ontvangen...

Virussen? Scan ze hier!

• cire
Ondertussen heb ik zelf ook nog wat informatie gevonden op d.net:

When a client finds a key that correctly deciphers the first few bytes of the message (the first part of the message is
known to be the text "The unknown message is:") it sends an alert back to the Bovine organizers. Using separate
software we attempt to decrypt the entire message. If successful RSA is notified.

Dit is precies wat ik wilde weten!