Toon posts:

pc functioneert helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben nieuw hier, omdat ik te horen gekregen heb dat je hier veel hulp kunt krijgen :)
mijn pc is opeens stuk gegaan. Me brander deed het niet hij ging niet open ofzo dus geen stroom. dus ik maak de pc open en haal de stroomkabel eruit(van de brander met al die kleine draadjes aan elkaar) en er weer in en trek aan de andere kabeltjes (heel zacht). En toen ik me pc opeens aan wou doen reageerde het beeldscherm niet. Dus hij bleef standby(als hij aan is gele lichte op beeldscherm nu bleef hij oranje). En ook alle lichtjes op de pc zelf bleven aan ze gingen niet knipperen ofzo. Kan iemand me alstjeblieft helpen?
Thnx Alvast :)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Je kunt hier idd heel veel info vinden maar ik zou toch eerst even de faq doorlezen. Op dit forum verwacht men nameljk dat je eerst zelf zoekt op google enz en daarna de search van dit forum gebruikt omdat er vast wel iemand is met hetzelfde probleem.

Verder zou ik even alle stroomkabels nalopen, videokaart keer goed aandrukken (misschien tegeaan gestoten) en verder zoek ff op got.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 13:50

Msel

...

je specs zouden ook wel handig zijn :D

Verwijderd

Specs + iets meer gedetailleerde informatie, dan komen we er misschien samen wel uit.

Welkom in ieder geval.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

die kabel met die draadjes aan elkaar is dus niet de stroomkabel.
maar de kabel voor de data.

de kabel voor de stroom is die kabel met die geel zwart rode draadjes.

ik zou zeggen, haal de spanning van de pc af, door de stekker uit het stopcontact te halen.
laat hem even staan, en doe na een half uur de stekker er weer in. dat is het enige advies wat ik je kan geven.

je kan idd, alle pci kaarten loshalen en dan proberen te booten.
maar weet je niets van computers af... blijf er dan ook vanaf.
ga niet zelf prutsen. voor je het weet is er wat kapot.
laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft.

heb vaak genoeg gezien, dat mensen dachten dat ze het wel konden repareren.
terwijl ze voor de eerste maal hun pc hadden open gemaakt. het werd er alleen maar slechter door.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 17-12-2002 12:58 ]