Toon posts:

Voor de geintereseerde: Bruggen doorbranden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, er was dus nogal wat verwarring over de truc om met 9 volt bruggen op een XP, Duron of TB door te branden om op die manier de multiplier te relocken.

Ik heb hier nog een oude dooie XP 1800+ liggen, en daar ga ik een paar bruggetjes van doorbranden. Niet met een 9v batterij maar met een transformatortje. Ik denk dat ik iets van 5 volt eerst ga proberen.

Willen we nog pics van de proc?

Verwijderd

Ik wil weten of het werkt en eigenlijk zou het ook wel handig zijn om te weten of de CPU het nog doet, maar dat zal niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst dus een dooie XP 1800 om te kijken of het werkt. Zo ja, dan gaat een oude TB 850 eraan geloven (en die leeft op dit moment nog)

Het slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thorchar/Image025.jpg

Ff multimeter pakken en 5 volt uit de transformator halen, en dan een brug uitzoeken. Ik denk dat ik voor een van de L3 bruggen ga.

Poging 1: 5 volt op een L3 brug -> Nog steeds verbonden

Ga nu over naar 9 volt...

Poging 2: 9 volt op de L3 brug -> knetter knetter en rookwolkje maar nog steeds verbonden

Nog ff wat langer erop houden...

Poging 3: 9 volt op de L3 brug -> knetter knetter en nog een rookwolkje en nog steeds verbonden...

Ff de transformator naar z'n max draaien (16 volt) en nog eens flink knetteren...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen succes, na veel geknetter en rookpluimpjes is de brug nog steeds verbonden.

Nou is er hier iemand die zegt dat de transformator misschien beschermt is tegen kortsluiten en dat het daarom niet lukt. Dus ik ga ff een 9 volt batterij pakken.

Verwijderd

en toen? :)

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Toen was ie helemaal dood :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is dus de waarheid, ook met een 9 volt batterij werkt het dus niet.

Ik gok erop dat als je het op een levende proc doet dat je dan je proc kapot knettert, dit is dus gewoon zo'n verhaaltje verzonnen door mensen voor n00bs zodat ze hun proc kapot maken.

Maar het werkt dus niet: Het knettert veel en rookt ook, maar die brug brandt niet door.

Het principe werkt wel, als ik een dun draadje koper pak en hou die tussen de contacten van me transformator dan brand dat zo door, maar de bruggen zijn dus heel wat steviger.

• Xtremer
OW Die krijg ik wel door gebrand hoor :) Ik pak gewoon mijn neon trafo ~5000 V :D Kijken of ie door brand :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Waarom zou je de multiplier willen 'relocken' door bruggen door te branden als een simpel gummetje ook werkt?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Speedy-power-II schreef op 16 december 2002 @ 21:47:
OW Die krijg ik wel door gebrand hoor :) Ik pak gewoon mijn neon trafo ~5000 V :D Kijken of ie door brand :)
Je trafo of de brug ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Devil schreef op 16 December 2002 @ 21:47:
Waarom zou je de multiplier willen 'relocken' door bruggen door te branden als een simpel gummetje ook werkt?
Met een gum krijg jij een brug niet door hoor... Het gaat dus om de L3 en L4 bruggen, die zijn normaal allemaal verbonden en aan het einde van het productie proces zijn er een paar doorgelaserd, deze bepalen de multiplier die de gelockte processor heeft. Voor mobo's die geen MP kunnen aanpassen is het heel erg handig om gewoon de bruggetjes door te branden en dan op een andere manier weer te verbinden om op die manier een andere multiplier te krijgen

Relocken heet dat.

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-power-II schreef op 16 december 2002 @ 21:47:
Dan brand eerst de brug door, dan knalt de processor en dan vliegt je trafo in de fik. En als je geluk hebt springt de stroom over naar jou en ga jij ook lekker knetteren...

Dus zet de cam maar aan en ga je gang >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je XP bruggen te verbinden voor andere voltages en multipliers

http://www.ocinside.de/ht.../socketa/xp_painting.html

Hoewel deze site niet overeenkomt met de XP 1800+ die ik net heb gebruikt, hij geeft em op de site aan als 1900+ :?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 21:57 ]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:51:
[...]

Met een gum krijg jij een brug niet door hoor... Het gaat dus om de L3 en L4 bruggen, die zijn normaal allemaal verbonden en aan het einde van het productie proces zijn er een paar doorgelaserd, deze bepalen de multiplier die de gelockte processor heeft. Voor mobo's die geen MP kunnen aanpassen is het heel erg handig om gewoon de bruggetjes door te branden en dan op een andere manier weer te verbinden om op die manier een andere multiplier te krijgen

Relocken heet dat.
Aaha op die manier, maar dat moet ook met een scherp mesje ofzo kunnen lijkt mij.

Probeer deze knop voor de gein eens: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
:D

[ Voor 20% gewijzigd door Devil op 16-12-2002 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeggen ze jah, en bij een XP lukt dat ook wel hoewel je heel erg moet oppassen dat je niet te diep gaat.

Maar bij een Thunderbird of Duron is dat andere koek. Keramiek is een van de hardste steensoorten die er bestaan, jouw mesje gaat dus eerder kapot als dat steen.

Wat bij mij goed werkte was een klein dun spijkertje in me dremel zetten en dan op de brug inboren (bij de Thunderbird 850)

Oftewel een hoop gedoe, volgens sommige berichten zou je met een 9 volt batterij de bruggen kunnen doorbranden.

Maar ik heb dus bewezen dat het niet zo is en dat je er 99% zeker je processor mee molt.
Devil schreef op 16 December 2002 @ 21:55:
[...]

Aaha op die manier, maar dat moet ook met een scherp mesje ofzo kunnen lijkt mij.

Probeer deze knop voor de gein eens: [afbeelding]
:D
Na 1285 posts ken ik dat knopje wel hoor, alleen leek het mij belangrijk voor de voortgang van het topic en de aard van de posts dat ik niet editte (omdat het duidelijk reacties waren op andere reacties) maar gewoon postte

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 22:02 ]

• Xtremer
Devil schreef op 16 december 2002 @ 21:48:
[...]

Je trafo of de brug ? >:)
Ik denk de Brug & Processor >:)

edit:

Thorry schreef op 16 december 2002 @ 21:53 : Dan brand eerst de brug door, dan knalt de processor en dan vliegt je trafo in de fik. En als je geluk hebt springt de stroom over naar jou en ga jij ook lekker knetteren...

Dus zet de cam maar aan en ga je gang

5000 V spring maar 5 cm over hoor :P

[ Voor 60% gewijzigd door Xtremer op 16-12-2002 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens meer vinden waar ze zeiden dat je via een 9 volt batterij je bruggen kon doorbranden. Heeft iemand daar nog een linkje naar heen?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 21:59:
Na 1285 posts ken ik dat knopje wel hoor, alleen leek het mij belangrijk voor de voortgang van het topic en de aard van de posts dat ik niet editte (omdat het duidelijk reacties waren op andere reacties) maar gewoon postte
Die poscount kan overigens net zo goed aangevoerd worden als argument dat je het knoppie niet kent :+ Hoewel het er nou ook weet niet zo gek veel zijn.
Het viel me gewoon op dat je een aantal maal 2 of meer posts achter elkaar maakte.

verder zoek je hoogstwaarschijnlijk 1 van deze topics;
Hoe bruggen op AthlonXP "openen" ?
[rml][ bruggen]snijden/zagen/dremelen[/rml]
[rml][ OC] krijg mijn brugge niet door[/rml]
MP locken op andere waarde
Multiplier handmatig instellen voor tb/duron!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-power-II schreef op 16 December 2002 @ 22:07:
[...]

Ik denk de Brug & Processor >:)

edit:
Dan brand eerst de brug door, dan knalt de processor en dan vliegt je trafo in de fik. En als je geluk hebt springt de stroom over naar jou en ga jij ook lekker knetteren...

Dus zet de cam maar aan en ga je gang

5000 V spring maar 5 cm over hoor :P
5000 Volt springt uit zichzelf een afstand van ongeveer 20 a 25 cm over. Als je een vlammetje eronder houdt kan het een afstand tot 50 cm overbruggen. Oppassen geblazen dus.

Ik zoek ff een filmpie...

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 22:13:
[...]

5000 Volt springt uit zichzelf een afstand van ongeveer 20 a 25 cm over. Als je een vlammetje eronder houdt kan het een afstand tot 50 cm overbruggen. Oppassen geblazen dus.

Ik zoek ff een filmpie...
Ik denk dat je 50 000 volt bedoeld, de doorslagspanning in lucht is een paar duizend volt/cm dus met 5 kV haal je nooit 25 cm, hooguit 1 a 2.

Verwijderd

Topicstarter
Devil schreef op 16 december 2002 @ 22:12:
[...]

Die poscount kan overigens net zo goed aangevoerd worden als argument dat je het knoppie niet kent :+ Hoewel het er nou ook weet niet zo gek veel zijn.
Het viel me gewoon op dat je een aantal maal 2 of meer posts achter elkaar maakte.

verder zoek je hoogstwaarschijnlijk 1 van deze topics;
Hoe bruggen op AthlonXP "openen" ?
[rml][ bruggen]snijden/zagen/dremelen[/rml]
[rml][ OC] krijg mijn brugge niet door[/rml]
MP locken op andere waarde
Multiplier handmatig instellen voor tb/duron!
OMG in dat ene topic zegt Acouse zelfs dat het met een 9 volt batterij moet.... |:(
Dat laatste topic is volgens mij een van de 1e topics waar deze onzin geblaat werd.

Ik kan dat filmpie nergens meer vinden, was van een vent die een videokaart op een stuk piepschuim legte, een kopere draad eromheen deed en die draad aan een neon inverter hing. De bliksem sloeg kei hard in op de Voodoo(geloof ik) en er bleef dan ook niets meer van over, je zag de bliksem iets van 1 min over de videokaart heen lopen voordat de inverter doorbrandde.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 22:22 ]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 22:17:
[...]

OMG in dat ene topic zegt Acouse zelfs dat het met een 9 volt batterij moet.... |:(
Dat laatste topic is volgens mij een van de 1e topics waar deze onzin geblaat werd.
Mods zijn ook maar mensen hoor :/

Verder hangt het doorbranden van die brug meer af van het amperage dan van het voltage, dus misschien is je batterij gewoon gaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Devil op 16-12-2002 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Devil schreef op 16 December 2002 @ 22:19:
[...]

Mods zijn ook maar mensen hoor :/

Verder hangt het doorbranden van die brug meer af van het amperage dan van het voltage, dus misschien is je batterij gewoon gaar.
Ik heb het ook met een transformator gedaan, die geeft 1,2 amps op 16 volt, dat is dus best wel redelijk wat, en een kopere draadje krijg ik er wel mee door.

• Xtremer
Nou ik heb ff getest 5000 V Tussen 2 pennen met een neon trafo.

Dan krijg je dit effect : >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~jaco1497/GoT/Test5000V.jpg

De afstand is 5 cm

En daar kan je geen bruggen mee door branden ??? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Xtremer op 16-12-2002 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dat net geprobeert. Sweet hoor, en nou een processor ertussen. Maar zij doen het dus met een Duron processor, die bruggen zijn hetzelfde als een Thunderbird, misschien toch die Thunderbird ff zappen...

Thunderbird gepakt, ff gummen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 22:27 ]

• Xtremer
Daar ga ik dus geen processor tegen houden hee :) Ik wil nog langer leven dan vandaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Thunderbird brug lijkt me goed doorgebrand, werkt dus wel. Nu ga ik tijdens X-files de processor weer inbouwen

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
GEBRUIK EEN MES! Das meer dan scherp genoeg! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Stinger666 schreef op 16 December 2002 @ 22:35:
GEBRUIK EEN MES! Das meer dan scherp genoeg! ;)
Das niet waar, de vorige keer ben ik heel lang bezig geweest met een mes, ik kwam er niet doorheen. Met dremel ging wel...

Verwijderd

Topicstarter
PIEP ThunderBird 850 POST!

Geweldig, het werkt dus wel voor Thunderbirds en Durons, maar dus niet voor XP's.

Voor XP's is het toch handiger om gewoon een mes te pakken.

Maar het werkt dus echt...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m heeft het met een Duron gedaan, is prima gegaan met 12 volt 1A wisselspanning. Draadjes van de trafo naar 2 naalden uit de la van mn moeder. Naald 1 op puntje, Naald 2 op puntje. *BZZZZT*. Brug weg :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 22:55:
PIEP ThunderBird 850 POST!
Voor XP's is het toch handiger om gewoon een mes te pakken.
En net zeg je een paar keer dat een mes absoluut niet scherp genoeg is :?

En kvind het maar vaag dat het bij durons wel werkt en niet bij XP's, lijkt mij dat die bruggetjes hetzelfde zijn...

Verwijderd

Om dunne verbindingen door te branden , is de gebruikte stroomsterkte van belang , niet de spanning die je er probeert op te zetten.
Zo levert een9Volt batterij bij kortsluiting slechts circa 500mA
Een enkele auto-accu cel van 2Volt geeft bij kortsluiting een stroom van wel 100A !

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 17 December 2002 @ 08:58:
[...]

En net zeg je een paar keer dat een mes absoluut niet scherp genoeg is :?

En kvind het maar vaag dat het bij durons wel werkt en niet bij XP's, lijkt mij dat die bruggetjes hetzelfde zijn...
Voor processors gemaakt van keramiek (dat harde paarse spul) is een mes niet scherp genoeg zoals bij Duron's en Thunderbirds. De XP's zijn van een of andere plastic spul gemaakt en dat is zacht genoeg.

Ik vind het ook wel vaag dat het bij een Duron en TB wel werkt en bij een XP niet...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Dat doorbranden werkt wel degelijk, je moet het kunnen ! ;) Ik deed het de 1e x het zelfs goed met een 9 volt adapter. De bruggetjes sm0lten weg als geitekaas op pizza ! :P

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het dus niet :s Ik heb het vandaag ook geprobeerd op me Duron 1300 en die is nu dus RIP

Weer 50 euro naar de plee :(

Ook de oude TB is nu kassiewijlen maar dat is niet erg, daar was ie voor...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 19:15 ]

• LauPro
  • Laatst online: 17-02 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vat het niet helemaal, je wilde in de eerste instantie dus een kapotte (doorgebrandde?) cpu proberen te herstellen :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op 17 December 2002 @ 19:18:
Ik vat het niet helemaal, je wilde in de eerste instantie dus een kapotte (doorgebrandde?) cpu proberen te herstellen :?
Neej, ik had een dode XP (miniscuul stukje eraf) en daarop probeerde ik eerst uit of het uberhaupt zou lukken om op die manier een brug door te krijgen. Bij een XP gaat dat dus niet. Bij Duron's en TB's gaat dat dus wel, maar je moet heel erg oppassen want ik heb er geen levende proc's aan overgehouden. Wel een boel dooie :(

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:11:
Ik kan het dus niet :s Ik heb het vandaag ook geprobeerd op me Duron 1300 en die is nu dus RIP

Weer 50 euro naar de plee :(

Ook de oude TB is nu kassiewijlen maar dat is niet erg, daar was ie voor...
weet je zeker dattie dood is? Je kan nl. ook per ongeluk een te hoge multiplier hebben ingesteld, waardoor de boel niet boot. Gum je bruggen schoon en maak met potlood de bruggetjes voorzichtig weer heel die je weggebrand hebt. Als ie na dat 2 keer proberen nog niet boot, dan kan je m idd wel in de kliko smijten :P

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 18 december 2002 @ 07:28:
[...]

weet je zeker dattie dood is? Je kan nl. ook per ongeluk een te hoge multiplier hebben ingesteld, waardoor de boel niet boot. Gum je bruggen schoon en maak met potlood de bruggetjes voorzichtig weer heel die je weggebrand hebt. Als ie na dat 2 keer proberen nog niet boot, dan kan je m idd wel in de kliko smijten :P
Ja ik weet heel zeker dat ie dood is, ik heb iets van 8x verschillende MP's geprobeert. Eerst de nieuwe, daarna de orgineel, daarna een iets lagere daarna weer de nieuwe enz. Hij is dood.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Gebruik nooit meer dan 9volt :) Door een tehoge spanning beschadig je de cpu enorm. Probeer eens een goede (1800Mah) oplaadbare penlite van 1.2Volt. Daarmee krijg je die bruggen makkelijk door en kan je nooit je cpu beschadigen. Die penlite trekt meer dan 5 amp dus bruggen en draadjes branden makkelijk door :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah, ik denk dat gewoon dremel erop zetten toch veiliger is. Maar binnen 3 maanden kan je die Duron's toch bijna nergens meer kopen (Thunderbirds zijn nu al bijna niet meer te krijgen)

Dus dan zijn we toch van die keramische crap af.

Waarom zijn die dingen eigenlijk van keramiek? Ik heb hier een P166 MMX liggen en die is van plastic, is volgens mij de 1e chip die niet meer in keramiek gemaakt is. En ik heb hier een paar van die oude AMD K6-2 en -3's liggen en die zijn ook van plastic (en met spacer+heatspreader)

Waarom is AMD overgestapt naar een ontwerp van keramiek en zonder spacer+heatspreader. Natuurlijk is het goedkoper om ze van keramiek te maken en geen spacer + heatspreader erbij te doen, maar die prijs kun je gewoon doorberekenen en het scheelt mensen soms best wat geld aan kapotte processors.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

lukt et niet met een vrij zware stroom?? die labo voeding die jij hebt leverd waarsch. max. 2 a 3 A, niet echt veel... een 9v battery ook niet...

auto accu ofzo zal beter werken...

Electronics development

• m-m
  • Niet online

m-m

Tadango schreef op 18 december 2002 @ 14:55:
Gebruik nooit meer dan 9volt :) Door een tehoge spanning beschadig je de cpu enorm. Probeer eens een goede (1800Mah) oplaadbare penlite van 1.2Volt. Daarmee krijg je die bruggen makkelijk door en kan je nooit je cpu beschadigen. Die penlite trekt meer dan 5 amp dus bruggen en draadjes branden makkelijk door :)
T ging hier met een oude telefoonoplader à 4.5 volt niet goed... Bruggen gingen maar niet door. Met 12 V~, 1A ging het perfect (12 watt jah...) en dan nog niet direct: de brugjes gingen gloeien tot ze doorfikten. m.a.w. er is wel ff wat voor nodig om die dingen door te fikken, dat gaat niet met een penlite hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij gingen de bruggen dus wel door, maar de processors ook dood. Dit met verschillende voltages, op 16 volt gelijkspanning gingen ze gemakkelijk door.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

3lmowww schreef op 18 december 2002 @ 16:09:
lukt et niet met een vrij zware stroom?? die labo voeding die jij hebt leverd waarsch. max. 2 a 3 A, niet echt veel... een 9v battery ook niet...

auto accu ofzo zal beter werken...
Auto accu voor zo'n dun bruggetje is wel heel erg overdone, met een autoaccu heb ik een keer een steeksleutel laten smelten :D

Verwijderd

Topicstarter
Idd laatst nog een programma op de BBC gezien over een groep wetenschappers die een paar weken in de rimboe zaten om daar goud uit de grond te halen en dan te bewerken naar een sierraad maar zonder grote tools. Ze hadden een oventje gebouwt maar dat lukte niet echt want werd niet heet genoeg. Dus hadden ze een paar koolstof staafjes uit oude batterijen gehaalt en daar een accu op aangesloten en op die manier het goud laten smelten (1200+ graden)

Een batterij zou misschien voldoende kunnen zijn, maar met mijn trafo kreeg ik ze met 9 volt niet door.

Verwijderd

Voor degenen die denken een autotrafo toe te passen of iets dergelijks met hoge voltages, die zijn NIET wijs! :D

De reden is dat zoals eerder is opgemerkt niet het Voltage van belang is, maar de stroomsterkte.
Nu heeft AMD op hun officiele specbladen duidelijk vermeld dat het absolute max. Voltage op de ingangen 3; of 5Volt mag zijn. NIMMER MEER DAN DAT! De kans op permanente schade aan je CPU core is dan duidelijk aanwezig.

Ikzelf heb een ATHLONXP1800+ met Tbred core ook met bruggen doorbranden gemod naar een andere multipliersetting met veel succes ;)
Ik heb hiervoor 2 stuks van die dikke 1,5Volt batterijen toegepast (Van die UM1 krengen). Je kan die waarschijnlijk ook wel vinden in dat trilapparaatje (genotsknots) van je vriendin..... :9

Deze batterijen heb ik met twee stroomdraadjes PARRALLEL met een stukje plakband aan elkaar verbonden. Hierdoor blijft de spanning op een veilige 1,5Volt; maar wordt de max. stroomsterkte verdubbeld. En dat kan oplopen naar een paar Ampere bij volle batterijen..... (je kan je vriendin natuurlijk ook een plezier doen om nieuwe batterijen te kopen om haar 'brommer' op te voeren) 8)
Aan de uiteinden van deze draadjes knoop je een speld uit haar naaidoos. *)

Dan kan je 1 naald op een brugconnectie plaatsen en dan voorzichtig de andere naald op de tegenoverliggende brugconnectie aanraken. Dan zal je een vonk zien. Ik moest dit twee a drie keer doen voordat de brug geheel doorgebrand was. Het resultaat is een zeer kleine en schone doorgebrande brug. Zou je dit bijv. met een autoaccu doen (en het geluk hebben dat je proc het overleeft) dan jaag je er met gemak 10-tallen Amperages door; 40-50 Ampere is niets en zal een gigantische schroeiplek geven, en erger, dusdanig de brugconnectiepunten beschadigen, dat je die mod niet of zeer moeilijk ongedaan kan maken.

Kortom; werk gewoon met dikke 1,5volt batterijen. Geeft vele malen meer stroom dan zo'n 9Volt battrij en is 100% veilig! :) (Je moet alleen nog zorgen voor een vaste hand, dus je kan een borrel of biertje nemen vooraf....)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

specs

Pagina: 1