[3dsmax5] meerdere faces tegelijk extruden

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben bezig aan een discobol. Ik heb hier een render gemaakt om te laten zien wat ik wil bereiken:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/discobol.jpg

hierin heb ik dus al een aantal faces gedaan.
Ik heb dit effect bereikt door een sphere te pakken, smoothing uit te gooien en met de hand een paar faces extruden met een vaste waarde over hun eigen normaal.

Wat ik nu wil is dat ik ál die faces zo extrude. Maar als ik alles selecteer, en kies voor 'Normal: local' en ik ga extruden, dan maakt ie alles groter (is praktisch een scale dus, kon iig geen verschil ontdekken). Als ik Normal: Group selecteer dan beweegt ie het hele geval maar wordt er niks vergroot/verkleind.

Is er een manier om al deze faces op deze manier te extruden? Of moet ik met de hand alles zelf gaan extruden?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Je bedoeld dat je dan dat raster, die streepjes, krijgt/houdt?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XLerator schreef op 16 December 2002 @ 20:46:
Je bedoeld dat je dan dat raster, die streepjes, krijgt/houdt?
ja, dat er dus ruimte ontstaat tussen de ge-extrude dingen.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het kan met meshtools en dus ook met MAX 5, maar hoe ook weer? Ik had dit vanmiddag zelf ook nodig, maar kon het toen zo snel niet vinden en vond handmatig toch sneller op dat moment dan uitzoeken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zal ff voor je kijken, het is iig een vinkje dat je ergens moet aan/uitvinken

ah, kan bij editable poly, dan blokje achter extrude klikken, en dan de onderste kiezen "extrude by polygon"

[ Voor 42% gewijzigd door Magic op 16-12-2002 22:11 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz