Toon posts:

MSX games draaiend krijgen op een emu

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag hulp,

Ik heb op dit moment een MSX-emulator draaien (FMSX). Hierop zou ik wel weer wat spellen uit het "vergane" tijdperk willen spelen.
De spellen heb ik. bv. Dawn Patrol met als file namen:
DAWN.COM 8K
DAWN.001 16K
...
DAWN.004 7K

Nu moet ik deze nog onder MSX levend krijgen. Iets simpels als BLOAD werkt niet. Waarschijnlijk zou ik de files moeten saven op een MSX floppy en deze uit moeten lezen onder emulator... Maar hoe???
Ik heb al een aantal diskmanagers geprobeerd, maar ik word er een beetje wanhopig onder... Als iemand het mij stapvoorstap kan uitleggen (een newbie)??

Verwijderd

probeer eerst msx-dos te starten en dan dawn.com aan te roepen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeert...
MSX-DOS opgestart en in de command getracht te "runnen", "loaden" en "bloaden", maar helaas...

Verwijderd

ik heb ff meer info nodig: is dit een disk-image of losse bestanden?

-edit-
als dit een image is moet je booten met de flop in de drive of als dat niet lukt vanuit msx-basic invoeren:

poke &hf346,1
call system

-edit 2-
het is al lang geleden voor mij, maar het kan zijn dat je moet booten met 1 floppy-disk. Ik weet niet of het met fmsx lukt, ik heb meer dan een jaar geleden voor het laatst met ru-msx gewerkt. booten met 1 fdc: houdt control ingedrukt tot je in basic/msx dos bent, dan geeft de tekst xxxx bytes free ook meer vrijve ruimte aan.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 22:34 . Reden: added info ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn geen .dsk bestanden, dus volgens mij ook geen disk-images...
Is het niet mogelijk voor fmsx om bestanden te openen welke op de HD staan??

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bload "filename",r ?

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd.
Volgens mij lukt het mij nu om een directory te linken aan de A of B drive van de "virtuele" MSX... Hoe moet ik nu zoiets simpels als op de A/B schijf lezen of schrijven?? A: werkt niet echt.. Krijg ik een I/O foutmelding... Of als ik de echte A-drive nu eens koppel aan de virtuele A schijf... Hoe moet ik een diskette voor msx formateren?
Pagina: 1