Toon posts:

[new] Geforce FX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vond online leuke pics. Iemand die al gehoord had of dit for sure de Geforce FX wordt. Ziet er wel leuk tweakable uit (om even mijn post in dit forum the rectificeren) :D

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ftollenaar/24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ftollenaar/25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ftollenaar/26.jpg

Zoiets zou bij een huidige GF4 ook nie misstaan.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 11:56
Maakt mij iig veel te veel herrie. En deze koeler was toch al vanaf de officiële introductie te zien?

Verwijderd

Topicstarter
tja dat zal dan wel, wist niet of iedereen het al gezien had. En daarom ook de vraag of iemand wist of dit met zekerheid de nieuwe Geforce FX werd?

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Hoe zou de airflow gaan?
Koude lucht langs het lege deel van het "omhulsel" en daarna gaat de warme lugt ovr een headsink weer naar buiten? Wat is daar het nut van? Dat je kamer niet te warm wordt? :+ Of zit die headsink op de geforce en wordt die zo extra gekoeld?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Marcj
nieuws: nVidia introduceert GeForce FX cinematic shading GPU ;)
Het koelsysteem op dit exemplaar kost je een PCI slot. Onbekend is of dit soort constructies ook op de productie-exemplaren te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me dat de lucht van buiten naar binnen gaat en niet andersom :/ O f interpreteer ik jouw post nu verkeerd?

• Marcj
The_Dud3 schreef op 16 December 2002 @ 20:17:
Hoe zou de airflow gaan?
Koude lucht langs het lege deel van het "omhulsel" en daarna gaat de warme lugt ovr een headsink weer naar buiten? Wat is daar het nut van? Dat je kamer niet te warm wordt? :+ Of zit die headsink op de geforce en wordt die zo extra gekoeld?
Nee, juist de GeForceFX coolen met koele lucht van buiten, die dan weer de kast in geblazen wordt. Lijkt me tenminste veel effectiever :)

• The Dud3
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 20:18:
Lijkt me dat de lucht van buiten naar binnen gaat en niet andersom :/ O f interpreteer ik jouw post nu verkeerd?
euh...ja :P

Verwijderd

fijn... dit zal zeker de kosten niet ten goede komen... Wat is nu het nut van die .13 micron? Kleinere chip minder warmte toch??

• The Dud3
Marcj schreef op 16 december 2002 @ 20:19:
[...]

Nee, juist de GeForceFX coolen met koele lucht van buiten, die dan weer de kast in geblazen wordt. Lijkt me tenminste veel effectiever :)
Dat bedoelde ik dus... ik zal het andres uitlegen.
Koude lucht wordt ingezogen, gaat ovr de core, en gaat dan weer naar buiten ovr die groote headsink. Nu vroeg ik mij af wat die hgeadsink koelt? Het mem?

• Marcj
The_Dud3 schreef op 16 december 2002 @ 20:21:
[...]

Dat bedoelde ik dus... ik zal het andres uitlegen.
Koude lucht wordt ingezogen, gaat ovr de core, en gaat dan weer naar buiten ovr die groote headsink. Nu vroeg ik mij af wat die hgeadsink koelt? Het mem?
De VPU natuurlijk ;) (of hebben ze nog een andere afkorting voor de GeForce FX?)
En het geheugen denk ik ook. Is nogal een plaat koper..

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 20:20:
Wat is nu het nut van die .13 micron? Kleinere chip minder warmte toch??
Nope, in dit geval is het: Kleiner productieproces, meer transistoren, hogere snelheden, redelijk beheersbare temperaturen

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Aardig dat je dit ons meld... :/ Alleen is dit oud nieuws en heeft het al een aantal keer hier in Tweakers gestaan, dus ik weet niet wat je hiermee wil bereiken..

Use the Search Luke...

• The Dud3
Marcj schreef op 16 December 2002 @ 20:22:
[...]

De VPU natuurlijk ;) (of hebben ze nog een andere afkorting voor de GeForce FX?)
En het geheugen denk ik ook. Is nogal een plaat koper..
Neen, ik bedoel die rechthoekige sink rechts.

Verwijderd

Topicstarter
die vlak bij de ingang?

• The Dud3
Ja, die geene die "in" de uitgang zit.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Misschien gebruiken ze heatpipes? zodat ze via een omweggetje toch nog de CPU koelen met dan ding in de uit/ingang?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Marcj
Ik zie eigenlijk nu pas dat er een in- en uitgang aan de achterkant van je kast zit. Die met dat stuk koper zou dan de inkomende lucht nog meer moeten koelen??

Verwijderd

Topicstarter
Dat plastic ding is de ingang, via die "buis" wordt lucht naar binnen gezogen. Die heatpipe die gelijk bij de ingang van die "buis" zit wordt gebruikt om zo efficient mogelijk de lucht te gebruiken die naar binnen komt.

1e keer via die heatsink bij de ingang die via een heatpipe in verbinding staat met de heatsink op de gpu.
2e keer met lucht die rechtstreeks op de heatsink van de gpu zit.

offtopic: silentpumma het interesseert mij eerlijkgezegd geen anus wat jij ervan vindt dat ik dit post. Ik had er zin in dat is mijn reden, klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 20:38 ]

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 20:35:
Dat plastic ding is de ingang, via die "buis" wordt lucht naar binnen gezogen. Die heatpipe die gelijk bij de ingang van die "buis" zit wordt gebruikt om zo efficient mogelijk de lucht te gebruiken die naar binnen komt.

1e keer via die heatsink bij de ingang die via een heatpipe in verbinding staat met de heatsink op de gpu.
2e keer met lucht die rechtstreeks op de heatsink van de gpu zit.
LOL! Volgens mij weet jij niet hoe een centrifugaal-fan werkt hoor! :D
De bladen versnellen de lucht naar buiten door de centrifugaal-werking. Hierdoor wordt lucht door de bovenkant naar binnen gezogen. Deze fan kan alleen op deze manier gebruikt worden. Vandaar dat op al die extra PCI-fannetjes ook wordt aangegeven als een 'Outtake' ;)

Om maar even van het bovenste plaatje uit te gaan:
De lucht wordt via de bovenste inlaat naar binnen gezogen door de fan. Deze blaast de lucht terug over de koperen koelribben, die via een heatpipe(s?) met de core is verbonden. Dat de fan boven de core hangt, hoeft nog niet te zeggen dat deze de core nog eens extra zal koelen. De airflow van de fan komt niet eens in de buurt van de core, maar gaat er om/overheen. Aangezien daar geen heatsink zit kan je er van uitgaan dat de heatpipe-koelribben de hoofdkoeling voor de core op zich namen.
Dat het hele geval ook de memory bestrijkt is leuk, maar deze bezit geen koelribben en er blaast ook geen lucht over. Alleen via de geleiding via het koper, naar de heatpipe, kan de mem echt gekoeld worden.
Al met al: ziet er erg geil uit, maar echt super goede koeling, ik weet het niet. Een flink koellichaam met fijne koelribben is volgens mij nog steeds het meest effectief.

[ Voor 10% gewijzigd door Silentpuma op 16-12-2002 20:47 ]

Use the Search Luke...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dit is toch het zelfde als Abit's OTES systeem?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025

Verwijderd

Topicstarter
.....Silentpumma ik had het er niet over dat de lucht over de core zelf ging. Ik bedoelde dat de airflow over de heatsink/'plak koper zonder koelribben' gaat en dat daardoor de core nog eens extra wordt gekoeld. Natuurlijk neemt de heatsink bij de ingang het grootste deel van de koeling voor zijn rekening, maar daarom stond dat ook bij punt 1 en dat van die plak koper bij punt 2.

Met andere woorden ik ben het met je eens. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 20:52 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat waar die vinnetjes voor zitten, dat is waarschijnlijk de ingang, want je wilt niet dat er punnesjes ofzo naar binnen worden gezogen en vast komen te zitten tussen de fan :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal minder de reden zijn, dan dat het gewoon totaal useless is om koelribben bij je uitgang te hebben......

Of je kamer moet heel warm zijn....DAT MOETEN WE NIE HEBBEN NATUURLIJK |:(

Verwijderd

tijdje geleden is er het grote geforce FX topic geweest in Videoplanken & beeldkanonnen
kijk daar eerst even naar en zoiezo voor je een topic begint kijk of er al een soort gelijk topic is geweest en ja dat gaat de GeForce FX worden

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jah zal best, maar ik ken niet alle nummers van de Tweakers-nieuwsberichten uit m'n kop en aangezien ik op een P2-400 met 56k modem zit kost het mij teveel tijd/kans op vastlopers (bij veel vensters open) om alle links te gaan volgen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Bartjuh schreef op 16 december 2002 @ 20:51:
Dat waar die vinnetjes voor zitten, dat is waarschijnlijk de ingang, want je wilt niet dat er punnesjes ofzo naar binnen worden gezogen en vast komen te zitten tussen de fan :+
Doh, lees jij nooit de eerder geposte replays?! |:( Zou ik maar gauw gaan doen want dan had je geweten dat je pure onzin kletst! :(

EDIT: ':+' = Grapje? hm, erg grappig... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Silentpuma op 16-12-2002 22:07 ]

Use the Search Luke...

Pagina: 1