Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 20:35:
Dat plastic ding is de ingang, via die "buis" wordt lucht naar binnen gezogen. Die heatpipe die gelijk bij de ingang van die "buis" zit wordt gebruikt om zo efficient mogelijk de lucht te gebruiken die naar binnen komt.
1e keer via die heatsink bij de ingang die via een heatpipe in verbinding staat met de heatsink op de gpu.
2e keer met lucht die rechtstreeks op de heatsink van de gpu zit.
LOL! Volgens mij weet jij niet hoe een centrifugaal-fan werkt hoor!

De bladen versnellen de lucht naar buiten door de centrifugaal-werking. Hierdoor wordt lucht door de bovenkant naar binnen gezogen. Deze fan kan alleen op deze manier gebruikt worden. Vandaar dat op al die extra PCI-fannetjes ook wordt aangegeven als een 'Outtake'
Om maar even van het bovenste plaatje uit te gaan:
De lucht wordt via de bovenste inlaat naar binnen gezogen door de fan. Deze blaast de lucht terug over de koperen koelribben, die via een heatpipe(s?) met de core is verbonden. Dat de fan boven de core hangt, hoeft nog niet te zeggen dat deze de core nog eens extra zal koelen. De airflow van de fan komt niet eens in de buurt van de core, maar gaat er om/overheen. Aangezien daar geen heatsink zit kan je er van uitgaan dat de heatpipe-koelribben de hoofdkoeling voor de core op zich namen.
Dat het hele geval ook de memory bestrijkt is leuk, maar deze bezit geen koelribben en er blaast ook geen lucht over. Alleen via de geleiding via het koper, naar de heatpipe, kan de mem echt gekoeld worden.
Al met al: ziet er erg geil uit, maar echt super goede koeling, ik weet het niet. Een flink koellichaam met fijne koelribben is volgens mij nog steeds het meest effectief.
[
Voor 10% gewijzigd door
Silentpuma op 16-12-2002 20:47
]
Use the Search Luke...