MSI K7T Turbo + Athlon XP 2200+ T-bred

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik had de gelegenheid een Athlon XP 2200+ met de Thoroughbred core te proberen in een MSI K7T Turbo Ver 3.0 (dus geen Turbo2!). Aangezien dit bord officieel maar tot 1800+ ondersteund en ik verhalen hoorde dat een Thorougbred al helemaal niet ging werken, nam ik bij voorbaat al aan dat het niet ging werken. Niets is minder waar echter, als blijkt dat bij de eerste boot de computer gewoon opstart, hij netjes een 2200+ detecteert (had de nieuwste bios geflashed, 3.6), en Windows 2000 bootte zonder problemen. Het enigste probleem wat ik nu heb is dat het systeem bij een herstart niet door wil starten (monitor blijft standby staan), maar da's ook echt het enige probleem volgens mij. Iemand trouwens een idee hoe dat komt >:), ik vrees dat het gewoon aan het mobo ligt, was volgens mij al een bekend probleem met deze MSI mobo's. Ik had er geen last van met m'n Athlon Thunderbird 1333@1454.
Ben ondertussen al wat bezig geweest met overclocken en haal nu 1960MHz met een FSB van 145MHz en core voltage van 1.75v (standaard 1.65v). Koeling is een Arctic Cooling SuperSilent Pro en wat case fans. De temps die ik haal zijn zo'n 41 graden idle en tegen de 50 graden stressed. Best hoog natuurlijk, maar dit komt vooral door het overclocken en ophogen van het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de "limited edition" van MSI? Ik heb er nu een XP1800 in zitten (max volgens MSI) maar sneller mag altijd natuurlijk. Al draait ie nu al zonder gekke problemen als xp2000 (1670Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Nee, het is de gewone Turbo, geen rode maar een groene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is inderdaad bekend. Dat heb ik soms ook nog wel eens, en bij het verder overclocken komt dat probleem bij mij helemaal naar voren. Het is dus wel een probleem wat zich voordoet wanneer het mobo op zijn maximum komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw einedlijk bewijs dat t-bred op een k7turbo gaat
_/-\o_ go vinnieM go _/-\o_

ik weet wat ik ga kopen :9 voor mijn turbootje