Toon posts:

[Linux/BSD] System recovery, wat is DE tool?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben orienterend op zoek naar een goeie systeem recovery (dus dat ik met een boot cd een werkend systeem kan terug zetten vanaf cd of partitie)(betreft oa. linux 2.4.19 / ext3). Ik heb een paar gevonden zoals:
- Linbox
- Mondo/Minix
- MkcdRec
Maar wat gebruiken jullie? En welke raden jullie aan?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je komt met Knoppix ook een heel eind, al is het er niet voor bedoeld. Zelf gebruik ik de Darkstar Resque Disk (www.phystech.com volgens de README) en die doet wat hij moet doen. Het ding is wel oud (2.3.99 als kernel :7) maar doet wat het moet doen en is met één commando op diskette te zetten :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is dat meer een "veilige" modus boot disk. Ik heb iets nodig waar ik een "image" maak van een werkend werkstation en die ik bewijse van spreke op 50 pc's kan installeren

Verwijderd

Ik gebruik partimage, kan je complete partities mee backuppen, doet ook aan compressie. Het schrijft iig naar een andere partitie, FTP-server kan ook maar daar schijnen wat problemen mee te zijn (zelf nooit getest). Ik weet niet of het ook direct naar cd-brander kan schrijven maar als je die als rw-disk kan mounten vast ook wel.
Het programma is vrij Spartaans maar heeft naast de (low-res) GUI ook een complete set command line instructies, handig voor scripting en scheduling.

Of 't voor jou iets is weet ik niet, maar voor mij voldoet het.

Verwijderd

Topicstarter
ahh partimage heb ik ook bekeken, zag er idd leuk uit, MAAR hijk kan niet dumpen op een on-gepartioneerde disk (dus een nieuwe disk bijv)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als dat alles is, waarom kun je dan niet gewoon met 'dd' toe? Je maakt een image met 'dd if=/dev/hda of=/mijn/backup.img' en zet het later weer terug met 'dd if=/mijn/backup.img of=/dev/hda'. Misschien wel erg simpel en spartaans, maar het werkt wel :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

g4u! Een NetBSD-based CD of bootfloppy (afkorting van Ghost4UNIX) waarmee je via FTP je spulletjes kan backuppen/terugzetten/klonen. Zie voor meer info http://www.feyrer.de/g4u/.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb Mondo-rescue een keer aan de gang gehad.
Het werkt mooi, backups naar CD enzo, maar TRAAG :z :Z
Ik hou het gewoon bij tarballs.
Pagina: 1