[adsl] hoe nu verder?!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb adsl besteld, eindelijk!!! :)

Nu hebben we al isdn thuis en het modem heb ik ook al besteld, een E-tech adsl isdn modem router/switch en is al geleverd en het netwerk loopt al.

Ik heb een tekening gemaakt hoe bij ons de meterkast eruit ziet!

Ik vraag me namelijk af of ik wel een splitter moet hebben en zo ja waar hij moet komen te zitten.
Ik weet dat hij op de nt1 moet komen maar waar zit ie bij mij.

Je ziet op de tekening dat kastje met NT1 S3 op, vanaf daar wordt het volgens mij pas isdn omdat dat ene kastje met 1a1b2a2b een aansluiting heeft voor analoge lijn, waar dat trouwens voor dient weet ik niet (die aansluiting dan).
Een kabel gaat dus van dat NT1 S3 kastje rechtstreeks naar het isdn modem en een kabel naar de quatrovox (huis-centrale) die het signaal omzet naar analoog, waar vervolgens 4 telefoons op zijn aangesloten.

In dat NT1 S3 kastje zijn nu dus nog 2 aansluitmogelijkheden voor een utp formaat stekker. Daarom vraag ik me af of ik wel een splitter moet hebben.......

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/adsl_plan1.JPG

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Je hebt altijd een splitter nodig. Deze moet bevestigd worden op de plaats waar de lijn je huis binnen komt. Op je tekening is dat de blauwe hoofdlijn.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
euh.... die lijn ga ik niet open maken hoor, lijkt me niet echt de bedoeling, echt een super dikke kabel, ik heb namelijk het vermoeden dat het modem op dat NT1 kastje kan aansluiten.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die splitter komt dus op je nt1 kastje, en daarna pas de rest van je apparatuur

A wise man's life is based around fuck you

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
zwelgje schreef op 16 december 2002 @ 19:53:
die splitter komt dus op je nt1 kastje, en daarna pas de rest van je apparatuur
kun je me aangeven waar dan, kan ik m aansluiten OP dat nt1 kastje?
met of zonder splitter ..

[ Voor 2% gewijzigd door Super_Grover op 16-12-2002 19:59 . Reden: type foutje ]

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Splitter komt dus vóór je NT1 kasje. Dus in jouw tekening sluit je de splitter met een PSTN kabeltje aan op "Aansluiting analoge lijn", vervolgens gaat er vanuit de splitter een PSTN kabel naar het modem, en een PSTN kabel naar het NT1 kasje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/gaw_html/eth_isdn/images/Afb-01-Schem.gif

Voor de volledige handleiding, klik hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Timer op 16-12-2002 20:12 ]

Verwijderd

zoals op het plaatje hierboven van uit je ira punt uit de grond je splitter en van je splitter je nt1 kassie in en de andere kabel uit je slitter naar je modem de rest kan zo blijven zitten :*)

Verwijderd

het lijkt me stug dat op dat eerste kastje op je tekening een analoge aansluiting zit, de kabel die namelijk je huis binnen komt is omgezet van analoog naar digitaal, waarschijnlijk werkt die analoge aansluiting niet meer, maar waarschijnlijk moet je splitter tussen dat kastje en je NT1 kastje geplaatst worden

veel succes er verder mee en als het niet lukt dan horen we het wel van je!!!

greetz Morpheus1982

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
splitter moet tusen dat LALB en het NT1 kastje komen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Daar staat het allemaal prima beschreven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.