[OPF] Detonator 40.xx - Cannot create 3d device???

Pagina: 1
Acties:

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deze keer in het juiste forum -oeps-

FF een kort Flashpoint vraagje....ik draai Win2k, Dx 8.1, Detonator 40.72 op m'n Leadtek GF4 ti4200.....en ik krijg een error vanuit directx welke ik hieronder heb over getikt...heb alles gewoon staan zoals ik het voorheen ook gebruikte......wie kent dit probleem en kan me ermee helpen?

Cannot create 3D device:
Adapter 0 (NVIDIA GeForce4 Ti 4200) Fullscreen
Resolution 1024x768, format X8R8G8B8/D16, refresh 75 Hz.
Error D3DERR_INVALIDCALL

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer eens andere detonaters :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Dit had je niet bij oudere drivers :?
Probeer dan gewoon oudere drivers :) Lijkt me niet zo moeilijk ;)

The devil is in the details.

• MissingDog
  • Niet online
Oudere drivers die wel werken ondersteunen geen Nview en dat heb ik dus wel nodig voor m'n tvtje en m'n flatpanel die tezamen met mijn 19" op de kaart hangen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer anders de 41.xx drivers ff ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MissingDog
  • Niet online
chucky666 schreef op 16 december 2002 @ 19:41:
probeer anders de 41.xx drivers ff ;)
Geprobeerd, zelfde foutmelding...zelfs de originele drivers van de kaart bieden geen oplossing meer (daarmee heeft het wel gewerkt). Dus de oorzaak moet ergens anders liggen dan in de drivers vermoed ik.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En als het dan niet aan de drivers blijkt te liggen zul je moeten kijken of het aan de kaart ligt. Kun je de kaart in een andere pc testen?
Of misschien in de winkel laten testen. (of gewoon een nieuwe vragen en als die kaart hetzelfde probleem heeft dan was het dus blijkbaar niet de kaart ;) )

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• MissingDog
  • Niet online
Kaart heb ik al getest in ander systeem, daar geen problemen...andere games doen het ook prima....deze zelfde melding geeft 3Dmark ook zo ongeveer..die kan geen DirectX device vinden.

We hebben 3 van die kaarten hier in huis en mijn systeem (na 2 reinstalls van OS om te testen) geeft steeds die melding en hoe mijn systeem was toen het nog wel werkte was niet zo gek veel anders...zelfde directx en driver versies in elk geval. na de biosupdate van mijn kaart in juli werkte het overigens nog gewoon.

[ Voor 47% gewijzigd door MissingDog op 16-12-2002 20:45 ]

• MissingDog
  • Niet online
Ik heb inmiddels contact met Leadtek (fabrikant) gelegd...zij zijn het aan het uitzoeken, kreeg vandaag een redelijk nietszeggend mailtje binnen waarin ze vroegen om info die ik min of meer al gegeven had...maar ja...we wachten af.

• MissingDog
  • Niet online
Ok...via Codemasters eindelijk een bruikbare tip gehad:

DXDiag.exe draaien, Direct3D uitschakelen en na een reboot weer inschakelen....toen deed OPF het weer.........maar performance is nog flink bagger, zometeen maar eens met de 41.xx detonator proberen.

Hartelijk dank voor jullie medewerking, wat mij betreft een slotje.
Pagina: 1