Toon posts:

Wat is je internet speed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
What the fuck???? Ik heb net een mp3 gedowned met een snelheid van 1870 KByte/s oftewel 1.87 Megabyte/seconde. En nee, deze had ik nog nooit gedowned dus mijn netwerkkaart kan hem niet getoast hebben.
Ik geloof mijn eigen ogen niet!! Ik heb cable internet via universiteit maastricht (surfnet heet hun netwerk geloof ik)

Wie heeft soortgelijke ervaringen met cable internet via uni's?

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij kan al wel in de cache van de uni zitten, maat bij de UT twente heeft iedereen een 100mbit (10MB/s) dus die halen een iso'tje op in een paar minuten, en als je 2-4 netwerkkaarten/IP's combineert met een linux bak dan kan je al downloaden met 20-30 MB/s als de andere partij ook zo snel is natuurlijk.

Verwijderd

Ik zit in Groningen en via de RUG op het internet. En ik haal maar maximaal 64Kbytes/s, want ze hebben het begrenst. Ik moet zo te zien maar eens met de RUG mailen, want dat van jullie klinkt een stuk beter.

Verwijderd

Hey Silvershadow...zo te horen slorp jij dus de bandbreedte bij Campus@maastricht op. Trouwens, sinds kort is de de verbinding opgeschroefd van 10mbps naar 100mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Robinet> Hey dat wist ik nog niet. Vandaar dat mijn snelheid ineens omhoog is gegaan.Anderhalf week geleden was het nog bagger :)

Ja, campusnet van de UTwente roelt zeker...155 Mbit fibreoptic cable :P

Verwijderd

Onderstaande mail kreeg ik van de projectleider:

Beste .....,

Wij waren voornemens om a.s. donderdagochtend de Campus link tussen UM en
Nutsbedrijven Maastricht van 10 naar 100 Mbps te upgraden. Omdat echter inmiddels de behaalde snelheden gedurende de avonduren ronduit slechts zijn zullen we de upgrade vanmiddag omstreeks 12.00 uur uitvoeren. De
onderbreking zal enkele minuten in beslag nemen.

nou, bij deze weet je dus iets meer wat ze gisteren hebben gedaan. Klagen helpt dus!!!!

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik heb chello hier, ik download tussen de 140 en 200 KB/s. Hij piekt op 380 en ik heb gisteren heerlijk met 300KB/s + zitten downen. (zie Chello-topic)

Verwijderd

Ik haal in de toppen 800KB/Sec met @home hiero, en normaal zo'n 100~400KB/Sec :):):)
echt, @home roelt! (groningen)

greetz,

Jasper

Verwijderd

Dan ben ik wel eens benieuwd naar de ivis score die je haalt in Groningen. www.ivis.nl en dan je snelheid meten. Met Campus@Maastricht schommelt het tussen de 200-600. Let wel, dit is niet uitgedrukt in ks/s maar in ping tijd.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Die ivis-test ZUIGT....
Die ping-tijden kloppen voor geen meter.

Verwijderd

Als ik een slechte ivis score heb, dan merk ik dat echt wel tijdens het surfen hoor. Oke, ze geven geen precies beeld van de huidige snelheid, maar globaal kan je wel een beeld erover vormen.

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Okee, dit zal wel weer het noodzakelijke wekelijkse piemels vergelijken zijn...

zucht....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb hem net 5 keer achter elkaar gedaan in 1 minuut ofzo:

420, 824, 230, 1604, 242

Lijkt me idd heel betrouwbaar...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kzit bij @home... Ik kan helaas niet zeggen (net als die gast in Groningen; ook bij @home) dat ik 800 kbyte/s draai, maar ik heb een paar keer een vage piek gehad van iets boven de 500 kilobyte per seconde... kweet niet of dit wel reëel is (ivm compressie en dat soort gein). Maar hoe dan ook.... meer dan 150 moet lukken als de server aan de andere kant tenminste ook meewerkt. Bij goede servers (tucows bijvoorbeeld) trek ik vaak meer dan 250 kbyte/s. hehe... 0,25 MB/s *D

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 22:02

Robert

You have your answer..

hihi...ik sta bij netwerk op de 2e of 3e plaats bij ivis.nl :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik heb chello en in internet explorer download ik van servers in amerika 100kb/s en met dap een beetje meer. Bij servers in Nederland gaat ie in iexplorer tussen de 150 en de 200 kb/sec en met dap nog iets meer.
Pagina: 1