Toon posts:

[help] disk hardware configuration problem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een nieuw mainboard (MSI 845PE Max2-BFIR) aangeschaft omdat m'n oude (TH7-II RAID) kapot was. Op de TH7 draaide ik een raid 0 configuratie middels een Highpoint controller. Het nieuwe MSI plankje heeft een Promise controller.

Deze week had ik het eindelijk voor mekaar dat ik m'n data weer terug had en het systeem stabiel had draaien na enig testwerk. Dus vandaag was het tijd voor een frisse installatie van XP.

Als je het eerste gedeelte van XP doorloopt moet je een installatie partitie aangeven. De partities werden wel getoond, maar er stond wel "unknown device" boven. Ik heb dus gewoon maar de C: partitie geselecteerd, geformateerd en de setup voortgezet.

Na de eerste reboot kreeg ik opeens de volgende melding:

Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.

Ik kan de setup niet meer voortzetten en heb geen idee wat ik met deze melding moet, dus als iemand mij zou kunnen helpen???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet op F6 drukken om 3d party drivers te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker de leukste thuis? Zo ver was ik ook wel hoor.

Gelukkig is het probleem opgelost dankzij hulp van mijn neef :).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou cool zijn geweest als je er ook bij vermeldde hóe het probleem was opgelost :)
Anders krijgt de search alweer een loos topic toegediend :/

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is weer terug. Gisteren kreeg ik de boel weer aan de praat. Probleem was dat Windows niet blij was met een C-partitie van 10 GB. Een partitie van 7 GB bleek wel te werken.

Ik heb vervolgens weer XP geïnstalleerd, om te kijken of het probleem terug kwam. Ja dus. Het is zelfs niet meer mogelijk om de MBR te wissen via FDISK /MBR.

Als er iemand nog iets van snapt, dan hoor ik dat graag.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:31:
Het probleem is weer terug. Gisteren kreeg ik de boel weer aan de praat. Probleem was dat Windows niet blij was met een C-partitie van 10 GB. Een partitie van 7 GB bleek wel te werken.

Ik heb vervolgens weer XP geïnstalleerd, om te kijken of het probleem terug kwam. Ja dus. Het is zelfs niet meer mogelijk om de MBR te wissen via FDISK /MBR.

Als er iemand nog iets van snapt, dan hoor ik dat graag.
ntfs zeker?
je kunt wel fixboot gebruiken in de recovery console. hier kun je in komen door te booten van de xp cd en dan voor repareren kiezen ipv installeren. dan kun je fixboot c: intikken en kijken of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, FAT32. Fixboot werkt ook niet. Ik snap het echt niet...

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ehmm, ff offtopic vraagje, je zegt dat je je data terughad gekregen met je huidige RAID0 configuratie op een andere plank?

Dit is vrij belangrijk dat ik dit weet, omdat ik 320 GB RAID0 met data heb waarvan meer dan de helft niet zomaar terug te krijgen is. Wat ik had gehoord is dat ik m'n mobo niet kan vervangen om m'n data te behouden.

Met andere woorden, ik kan geen andere mobo kopen (en de RAID0 daarop aansluiten) en dat ik m'n data gewoon weer kan benaderen. Althans, dat werd me vertelt.

Klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
Met R-Studio heb ik een deel terug kunnen krijgen, maar dat is nu sowieso allemaal verloren, vanwege de huidige problemen.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Met andere woorden, het is het beste dat ik het niet doe, right?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het proberen, dit probleem staat er buiten.
Pagina: 1