[HK] Downloading @ 150kb/s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
In de HK komt het steeds vaker voor dat als iemand een bestandje van meer dan 1 MB plaatst, dat er dan minimaal 1 persoon even moet vertellen dat ie aan het downloaden is.

In de trend van:
Downloading
of
dl'en @ 50 kb/s :/
of
dl'en @ 500 kb/s :*) 8)
Affin, you get my drift. Afgezien van dat het totaal nutteloos is, denk ik dat het gewoon ook irritant over komt op anderen. Ik bedoel, who cares dat je aan het downloaden bent, en who cares al helemaal hoe snel dat gaat.

Eigenlijk zouden je ze "Bullshit replies" kunnen zetten, maar zo worden ze nog niet beoordeeld op het forum. Dus wat zeggen de lieve adjes ervan? ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het komt ook voor in tech en ik erger me er ook rot aan :) Gewoon melden in het topic en in SM en er komt dan vast wel een moderator die het regelelt.

Is zelfs een SM melding over mij geweest omdat ik zo fel reageerde op mensen die "woei, downloading @ 300 kb/s" . Boeit me niks en post morgen weer hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, ook al in die |:( tweakDSL draad |:( :P

nee, for real ;)
Ik ben het helemaal met je eensch. Het is gewoon irritant als mensen aan het patsen zijn met hun snelle lijn. Zeker van die @sloom gangers. als in: w000t! Ik ben aant downloaden met 800KB/s! :*) en aant uploaden met 8 KB/s en heb een ping van 120 en mijn verbinding ligt er om de 3 dagen uit :/
Dit is dus geen flame op de @home'ers, maar you get my point ;)

Ik ben het iig met je eens, en het zou gestraft mogen worden. imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Realiseer je wel dat het in HK ontzettend moeilijk is om tegen te houden... kijk in techfora kan ik me heel goed voorstellen dat men er tegen optreed, maar in de HK maken dit soort regeltjes amper verschil... men is zelfs geneigd om de grenzen maar op te blijven zoeken, iets wat je met Oud :Z en andere bullshirtreplies ook al ziet.

Kijk we treden als we het zien toch wel op tegen bullshitreplies, maar als we nu elke post ook nog eens daarop moeten gaan checken, wordt het voor de HK-mod NIET te doen... zeker als je nagaat hoeveel dergelijke replies in een topic komen te staan..

echt niet te doen hoor

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 16 December 2002 @ 19:35:
Realiseer je wel dat het in HK ontzettend moeilijk is om tegen te houden... kijk in techfora kan ik me heel goed voorstellen dat men er tegen optreed, maar in de HK maken dit soort regeltjes amper verschil... men is zelfs geneigd om de grenzen maar op te blijven zoeken, iets wat je met Oud :Z en andere bullshirtreplies ook al ziet.

Kijk we treden als we het zien toch wel op tegen bullshitreplies, maar als we nu elke post ook nog eens daarop moeten gaan checken, wordt het voor de HK-mod NIET te doen... zeker als je nagaat hoeveel dergelijke replies in een topic komen te staan..

echt niet te doen hoor
idd, maar vergelijk het met fietsen zonder licht:
Het mag niet, maar je word er bijna nooit voor gepakt. Tot de politie je een keer ziet, dan word je genaait. Toch fietsen veel mensen met licht (voor hun eigen veiligheid). Zo word het dan met die replies ook: Ze posten het niet meer (zo veel) voor hun eigen "veiligheid". Als een mod het tpch constateerd, mag hij zelf een straf bedenken >:) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Plague op 16-12-2002 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweede standaard oplossing is natuurlijk gewoon minder in de HK komen. Dan erger je je er ook al gauw veel minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 19:41:
De tweede standaard oplossing is natuurlijk gewoon minder in de HK komen. Dan erger je je er ook al gauw veel minder aan.
ja, en dan hebben de HK mods ook nog minder werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

klinkt leuk in theorie, maar de praktijk is toch wel een beetje anders. Zeker in de HK waar het meer en meer een sport wordt om de regeltjes te ontwijken. Want hoe meer van dit soort gespecificeerde dingetjes als regel gesteld wordt, hoe leuker het wordt om er creatief onderuit te komen, met het gevolg dat je je alleen maar frustreert op die manier.

Dus mijn advies is om er vooral overheen te lezen, voor zover mogelijk. Ik vind zulke postings ook vrij loos, maar ik steek liever mn tijd in andere dingen modden, bijv die sfeerverpestende bullshitreplies vind ik veel erger.

Als je beseft hoeveel topics er in de HK worden geopend, hoeveel postings er worden gemaakt, dan is het voor ons op een gegeven moment ondoenlijk om alles te gaan zitten controleren... en tsjah sorry, dan hebben andere dingen toch de prioriteit hoor (mensen gaan dan toch al lopen zeuren dat we ELKE posting overal op gaan controleren... tsjah)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 19:41:
_/-\o_

* We Are Borg was eigelijk vergeten op de naam van de topic starter te klikken |:(

Ik sluit me nu compleet aan bij Cheatah. Mijn standpunt over HK meubels heb ik al vaak genoeg vertelt (LuNaTiC weet bijv mijn mening) dus zal het hier niet nog een keer gaan lopen preken....

ach ja, waarom ook niet ;)

Aan de topic starter:
Over de Huiskamer
Goed, je hebt het vereiste aantal van 150 techposts en je hebt toegang tot de HK. Dan heb ik hier een leuke tip voor je om een goede start te maken:

HK Rulez (versie 2.02.01)**Zie MF voor banbeleid**

Veel mensen beseffen nu eenmaal niet volledig waar de huiskamer voor bedoeld is. Vandaar nog even een verduidelijking een aantal Quotes:
GaMeOvEr
En lees de quotes eens, bron

// verkorte versie van mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me er niet aan, als hun denken dat ze stoer zijn laat ze.
Ik weet wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

HK-meubels hebben er helemaal niks mee te maken, vind ik.

Maar evengoed; minder in de HK komen, helpt natuurlijk sowieso. Er wordt al met alle macht aan gewerkt om de HK zo leefbaar mogelijk te maken, maar je merkt zelf ook wel dat hoe ouder en serieuzer je wordt, hoe minder 'leuk' het is. Zelf merk ik dat ook, en ik kom dan ook al minder vaak in de HK, dan vroeger.

Zo min mogelijk aan dit soort dingen ergeren, werkt vaak beter dan overal maar regeltjes voor verzinnen. (Alhoewel ik wel vind dat tegen die sfeerverpestende bullshitreplies, en vroeger met plaatjes al bobbythekitten best af en toe mag worden opgetreden).

Dit vind ik een verschijnsel wat daar niet onder valt, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

LuNaTiC schreef op 16 December 2002 @ 19:49:
HK-meubels hebben er helemaal niks mee te maken, vind ik.
Mag je vinden, nu even mijn rede van het plaatsen van deze quote:

Cheatah maakte een terechte opmerking in mijn ogen, "als 2de optie kan je ook minder in de HK komen". In de tech fora wordt hier gewoon goed tegen opgetreden ( ik kan me een draadje herinneren over SP1 van winXP). Zoals jij al aan geeft, is dit in de HK veel minder makkelijk bij te houden en te verbeteren. HK is nu gewoon een wat lager niveau van comminuceren (veel minder strak beleid en grote onzin). Zeker ook leuk, maar goed, het verschil tussen tech en HK is wel duidelijk. Dat de topic starter zich ergert aan deze uitspraken kan ik me voorstellen, maar het komt op GoT niet voor (behalve op in de HK, maar dat is extratje van GoT en _niet_ GoT). En ik wil ook laten zien met de quotes dat mensen zich ook aan andere dingen kunnen ergeren, zie quotes uit LA faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Goed, maar wat is de link met de HK-meubels? Dit topic had in principe iedereen kunnen plaatsen, HK-meubel of niet.

Iedereen kan zich in principe daar aan ergeren, het gaat hier ook specifiek om de HK.

Dus wat de meerwaarde of relevantie is van jouw mening over HK-meubels, snap ik niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

LuNaTiC: Laat maar zitten, gaat niet lukken zo denk ik :) Ik zag het als een meerwaarde en jij niet, laat dus maar :)

Ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Het feit dat ik nu wordt gezien als HK-Meubel kan ik best begrijpen. Maar vergeet niet dat ik de tech-fora absoluut niet vergeet. For the record: vandaag denk ik zo'n 5 a 6(?) techposts gedaan. De HK is gewoon leuk om te komen maar zeker niet een hoofdreden. In een HK-topic post je gewoon veel sneller dan in een techtopic, en dat is absoluut niet om postcount te doen of whatsoever.

Maar "wat minder naar de HK gaan", vind ik zodoende dus niet een oplossing. Kijk voor de gein 'ns naar het aantal topics in de HK. Voila: het drukst bezochte forum. Dus, zoals We Are Borg het hier over een "extratje" heeft, is net alsof we maar geen regels voor de HK moeten maken en haal de moderators er ook maar weg... Het is toch maar een "extratje".

Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat de HK mainstream-got moet worden, maar dat daar ook regels gelden moet duidelijk zijn vind ik. En als ik me dus erger aan "downloading"-replies, kun je er niets aan doen, en zeggen dat je niet meer naar de HK moet gaan, maar je kunt er ook praten om misschien tot een goeie oplossing te komen. Ook al is die er misschien niet :)

just my 2 cents

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja het zal mij echt een worst zijn waar je het meest komt, als je gewoon netjes aan de regels komt en leuk meedoet vind ik het allang best.

Dat is ook geen issue hier. En zeggen dat je dan maar niet in de HK moet komen dan, is natuurlijk ook geen echte oplossing (dat wil zeggen: dan zou je dat voor elk probleem als argument aan kunnen voeren, en dat is natuurlijk wel érg slap). Sommige dingen waar je je aan ergert is het echter wel het enige argument dat je kunt zeggen: tsjah zo is het nu eenmaal en als je daar echt niet tegenkan, dan moet je er maar niet komen.

Hier stel je dat terecht ter discussie, of er wat aan gedaan kan worden. "kom maar niet in de HK' is dan een antwoord, maar ik heb hier ook genoeg andere argumenten gegeven waarom ik persoonlijk liever mn tijd besteed aan andere dingetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 16 december 2002 @ 20:10:
mja het zal mij echt een worst zijn waar je het meest komt, als je gewoon netjes aan de regels komt en leuk meedoet vind ik het allang best.
Weet ik, maar ik wilde het even duidelijk hebben. :)
Dat is ook geen issue hier. En zeggen dat je dan maar niet in de HK moet komen dan, is natuurlijk ook geen echte oplossing (dat wil zeggen: dan zou je dat voor elk probleem als argument aan kunnen voeren, en dat is natuurlijk wel érg slap). Sommige dingen waar je je aan ergert is het echter wel het enige argument dat je kunt zeggen: tsjah zo is het nu eenmaal en als je daar echt niet tegenkan, dan moet je er maar niet komen.
"Er niet tegen kunnen" is wat overdreven in mijn geval ;)
Tis niet zo dat ik ineens niet meer in de HK kom vanwege deze download-meld-rage.
Hier stel je dat terecht ter discussie, of er wat aan gedaan kan worden. "kom maar niet in de HK' is dan een antwoord, maar ik heb hier ook genoeg andere argumenten gegeven waarom ik persoonlijk liever mn tijd besteed aan andere dingetjes ;)
Keej, dan niet. Ik dacht, laat ik ook 'ns met een idee komen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaa nog meer regeltjes... nee sorry. Het idee is leuk maar de uitvoering. Je blijft zo bezig. Gaan we turfen wat wel en niet kan, en vooral iedereen die het toch per ongeluk doet voor zijn schenen schoppen. Wat zeg je, we halen de *grin* Go... GuTteGut Knokploeg erbij :D

Kortom: hou de regels kort, duidelijk maar ga niet teveel regeltjes voor elk wissewasje opstellen. Dan ben je echt fout bezig.
Pagina: 1