Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] 2 pc's in 1 19"-behuizing - Tips?

Pagina: 1
Acties:

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Topicstarter
Voor onze hobby, onze drive-in show nemen we normaal twee pc's mee. Een voor BPM-studio (muziek afspelen) en een om DMX (licht) te sturen.
Nu heb ik een tijdje geleden een 19"-behuizing op de kop weten te tikken en leek het me handig als ik die twee pc's in die ene behuizing ga zetten.

Ik zit alleen met een paar dingen:
- De kast wordt in de aanhanger vervoerd, dus alles moet goed vastzitten en de harddisks moeten dmv. wisselframes te verwijderen zijn.
- Ik heb het liefste dat er aan de buitenkant van deze kast geen draadeindes e.d. uitsteken. Schroeven en popnagels is niet zo erg, maar het moet wel een beetje ooglijk zijn.
- Het zou mooi zijn als alle aansluitingen (evt. met de powerknoppen en leds) in een frontschildje verzameld zijn en dus niet aan de achterkant zitten.
- Standaard-19"-rackmounts kan ik niet betalen.
- De kleur wordt anders, maar windows en neon is niet echt nodig.

Dit klinkt allemaal heel aardig, maar nu komt het grote probleem: Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet gaan pakken.

Ik heb een vijftal AT-kasten die gesloopt mogen worden om hierin te verwerken, maar mijn ervaring met staal/metaalbewerken is 0.

Voor de duidelijkheid, hier gaat het om:
Afbeeldingslocatie: http://www.reflexshows.nl/temp/19inch0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.reflexshows.nl/temp/19inch1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.reflexshows.nl/temp/19inch2.jpg
Duck_Lucifer: Hartstikke bedankt voor de fotos!

Ik start dit topic om dat ik jullie wil vragen eens mee te denken, en om de voortgang te laten zien.

Dus, om een lang verhaal kort te maken, waar moet ik beginnen? Is het realiseerbaar?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Wat zie ik daar voor lamp staan op die 1e pic?
Martín RoboScan? :9~

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

insan1ty schreef op 16 December 2002 @ 19:14:
Wat zie ik daar voor lamp staan op die 1e pic?
Martín RoboScan? :9~
Ja, idd. Hij staat er heel toevallig en heel subtiel op :D :D :D

You are free to do as we tell you to

• insan1ty
sleeping_hollow schreef op 16 december 2002 @ 19:15:
[...]

Ja, idd. Hij staat er heel toevallig en heel subtiel op :D :D :D
OMG hij staat op alle foto's... Anders ben ik ff blind 8)

Maar goed, ontopic > ReseTTim had 2 pc's in een 19" flightcase gemaakt... Misschien moet je zijn topic ff zoeken..

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
DAt met die verwisslebare hdd sledes kan je denk ik het beste met van die 5,25 icnh hdd racks doen. Lekker makkelijk. en ik zou zeggen zoorg voor genoeg ventilatie want het wordt me een boel warm denk ik in dat kassie.

BTW bij conrad verkopen ze ook standaar 19"kasten die zijn niet duur. Er zitten dan ook geen gaten en montage plekken op.

• Twan V

Twan V

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 16 December 2002 @ 19:26:
...
BTW bij conrad verkopen ze ook standaar 19"kasten die zijn niet duur. Er zitten dan ook geen gaten en montage plekken op.
Das inderdaad een verd*md goed idee! Daar ga ik eens kijken!

Dat met die racks voor de harddisks was ik al van plan, ik moet alleen eens kijken hoe ik ze in ga bouwen.

Resettim heeft een constructie in een houten kast gemaakt. Ik heb destijds zijn project gevolgd, maar ik kan het inderdaad nog eens nazoeken om ideeen op te doen.

offtopic:
Sorry voor de scans, maar de foto's zijn genomen in onze berging, en daar staat het spul opgesteld. De kast staat op de bovenkast van onze drive-in unit, die weer ingepakt is in een stootvrije (ahum) blauwe hoes. Maar dat terzijde

• insan1ty
Twan V schreef op 16 December 2002 @ 19:30:
[...]

Das inderdaad een verd*md goed idee! Daar ga ik eens kijken!

Dat met die racks voor de harddisks was ik al van plan, ik moet alleen eens kijken hoe ik ze in ga bouwen.

Resettim heeft een constructie in een houten kast gemaakt. Ik heb destijds zijn project gevolgd, maar ik kan het inderdaad nog eens nazoeken om ideeen op te doen.

offtopic:
Sorry voor de scans, maar de foto's zijn genomen in onze berging, en daar staat het spul opgesteld. De kast staat op de bovenkast van onze drive-in unit, die weer ingepakt is in een stootvrije (ahum) blauwe hoes. Maar dat terzijde
Dat ding van ReseTTim was echt van alu hoor, en 2 pc's.
Wil je die removable HD's hotswappable hebben?
offtopic:
Vond het niet erg om ze te zien hoor :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

insan1ty schreef op 16 december 2002 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat hij de HD's los wil vervoeren.. in een aanhanger lijkt me niet zo bevorderlijk voor die dingen ;)

Als je tegen de boven- en de onderkant een moederbord schroeft, en daarna in de voorkant de brackets en eventuele cdrom/fdd-zooi hangt, moet het te doen zijn.
Met alu hoekprofielen kan je wel een rekje maken om 3.5/5.25" zooi in te hangen.

Vergeet de boel niet goed te aarden, en zet de moederborden vast met spacertjes :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Twan V

Twan V

Topicstarter
Dat de moederborden vastgezet moeten worden met spacers was sowieso de bedoeling, maar die mogen natuurlijk niet onderuit de kast komen.

De harddisks hoeven inderdaad niet hotswappable te zijn. Hoekprofiel is een heel goed idee!

[ Voor 3% gewijzigd door Twan V op 16-12-2002 23:56 . Reden: W.b.t. die scans, leuk dat er kenners in de zaal zijn ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Lijkt me ook goed ID om er dikke koeling in te zettuh!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

insan1ty schreef op 16 december 2002 @ 19:48:
Dat ding van ReseTTim was echt van alu hoor, en 2 pc's.
offtopic:
Vond het niet erg om ze te zien hoor :)
hij bedoeld het denk ik anders en als dat zow is dan bedoeld ie het nog fout.

iig het frame is van alu waar ik me pcz in heb gebouwd en dat zit in een flightcase. het materiaal van mijn flightcase is van kunststof met honinggraad structuur daardoor is het hardstikke sterk en erg ligt :)

check me huisje voor pics..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Wat je natuurlijk ook kan doen is je pcs in een houten frame plaatsen en dat vervolgens in je metalen behuizing plaatsen. ZOheb je de bescherming van metaal, het gemak van houtbewerking, en het montageprobleem dat er geen schroeven aan de buitenkant mogen komen in 1 klap opgelost.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Interstice schreef op 17 December 2002 @ 01:37:
Wat je natuurlijk ook kan doen is je pcs in een houten frame plaatsen en dat vervolgens in je metalen behuizing plaatsen. ZOheb je de bescherming van metaal, het gemak van houtbewerking, en het montageprobleem dat er geen schroeven aan de buitenkant mogen komen in 1 klap opgelost.
hout is zwaar neem op zijn minste alu.. daarbij kmt nog is dat alu veel dunner is dan hout..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Twan V

Twan V

Topicstarter
Om in deze behuizing nog eens een houten te bouwen zie ik idd niet zo zitten. ReseTTim gebruikt delen van bestaande kasten voor de bevestiging van moederborden en insteekkaarten. Dat is een goed idee, maar hoe maak je die 'kastdelen' dan netjes in deze behuizing?

Voor de koeling ben ik trouwens niet zo bang. In de achterzijde zitten 2 12cm stalen Papstfans, direct op de netspanning. Als deze behuizing niet zo zwaar zou zijn zou hij al helicopterneigingen krijgen.

Verwijderd

Ik neem aan dat ie wel nog een mooi kleurtje krijgt? :X

Verwijderd

het is wel slim om ook even te zeggen wat voor mobo's er in moeten met de desbetreffende afmetingen erbij ;)

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Twan V schreef op 17 December 2002 @ 11:44:
Voor de koeling ben ik trouwens niet zo bang. In de achterzijde zitten 2 12cm stalen Papstfans, direct op de netspanning.
Zijn het 110V fans op hebben ze ze in serie gezet zodat ze rustiger draaien?

• Twan V

Twan V

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:58:
het is wel slim om ook even te zeggen wat voor mobo's er in moeten met de desbetreffende afmetingen erbij ;)
Goh ja das natuurlijk ook een idee.
(dat ik daar zelf niet eerder aan dacht)
Plank 1: Asus P2L97 - Formfactor ATX
Plank 2: Asus A7V133 - Formfactor Max-ATX (zo'n extra diepe)

En wat betreft de kleur: Zoals ik al gezegd heb wordt hij nog gespoten, of ik laat mijn nichtje een keer vingerverven, maar wat ik er precies mee ga doen op dat gebied kijk ik nog wel. Onze showkleur is wit, maar wit is zo standaard en zo smettelijk.
Simba schreef op 17 december 2002 @ 12:10:
[...]

Zijn het 110V fans op hebben ze ze in serie gezet zodat ze rustiger draaien?
Euhm het zijn vleesmolens. Ze maken een k*lereherrie maar dat maakt me niet uit, want herrie maken is onze specialiteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Twan V op 17-12-2002 12:12 . Reden: ff Simba antwoord gegeven ]

Verwijderd

Dit is geen 19"-kast, maar een soort flightcase.
Een 19"-kast zelf is 44cm breed, met een frontplaat van 19" breed (c. 48cm) en 44mm (of veelvouden daarvan) hoog.

Mijn miditower is 'kaal' (zonder top-kap) toevallig 44cm hoog!
Dus ik zou zeggen: zoek twee miditowers die er op hun zij inpassen, of twee desktop-kasten van 44cm breed. Je kunt ook enkel het kale frame van de miditowers gebruiken (zonder zijplaten en topplaat).
Je kunt er aluminium hoekprofiel op vastschroeven, waarmee je de frames in de flightcase vastzet. Neem stevig hoekprofiel van >2x4cm en >4mm dik.

ascii-poging
bovenaanzicht

...|...frame....|
_||_________||_ hoekprofiel

Haal eventueel de plastic frontjes eraf, en vervang die door aluminium platen (19"breed en 3~4mm dik) die je met zware metalen afstandsbussen op de pc-kast vastzet. De stevige frontplaten of hoekprofielen moeten namelijk de 19"-kasten op hun plaats houden in een flightcase. Je ziet ook verder geen geleiderails, schroefgaten of steunpunten in de flightcase zitten, nietwaar?

Zulke frontplaten kun je waarschijnlijk gewoon bij elektronicazaken of muziekwinkels ("stage equipment" e.d.) kopen. Reken op 30 piek per stuk.
Of ga naar een metaalhandel en koop een blank-aluminium plaat (ook niet goedkoop) of ga langs een oud-metaal-handel en misschien heb je mazzel: 4mm aluplaat voor een tientje....

Aluminium is makkelijk te bewerken met boor, decoupeerzaag en vijl.
Officieel kan het niet, maar ik heb kaal aluminium gewoon gespoten met zwarte metaalverf - en het zit er nog steeds op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:04 ]

Pagina: 1